Wskaźnik poziomu LPG

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

t
tolek102
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 328
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Trzcińsko Zdrój//Szczecin

Wskaźnik poziomu LPG

Post autor: tolek102 »

Chciałbym się dowiedzieć czy ma ktoś jakiś patent na zrobienie wskaźnika poziomu lpg tak żebym wiedział ile mniejwięcej mam gazu w butli, nie wyrzucając przy tym wszystkiego z bagażnika żeby zobaczy na wskaźnik przy wielozaworze
chodzi mi np. o wskaźnik diodowy żeby go gdzieś w desce umiejscowić
zawsze patrze na przebieg żeby wiedzieć ile przejechałem i kiedy zatankować ale czasem zapominam skasować przebiegu i nie wiem czy dojade tam gdzie chcę czy po drodze skończy mi się gaz
ew. jeśli ktoś się orientuje ile takie coś może kosztować u gazowników
Ortografia to moja bardzo słaba strona, więc wybaczcie mi wszystkie błędy :D
Obrazek
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

To jak to nie masz wskaznika poziomu gazu?
Tu masz takie cus http://motoallegro.pl/item828261301_sen ... pgh_1.html
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
t
tolek102
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 328
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Trzcińsko Zdrój//Szczecin

Post autor: tolek102 »

mam wskaźnik poziomu gazu ale tylko przy butli, na desce mam tylko przełącznik do gazu i nic więcej, nawet diody rezerwy nie mam ;/
Ortografia to moja bardzo słaba strona, więc wybaczcie mi wszystkie błędy :D
Obrazek
Awatar użytkownika
bRq
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 14 lis 2008, 16:06
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

Post autor: bRq »

No to tego nie podlaczysz. Ty masz pewnie instalacje 1 generacji, czyli tzw. "przelacznik"?
t
tolek102
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 328
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Trzcińsko Zdrój//Szczecin

Post autor: tolek102 »

zastanawiam się nad kupnem tego:
http://www.allegro.pl/item828158644_wsk ... _gazu.html
jest to na czujniku poziomu pola magnetycznego więc do każdej instalacji powinno podejść, tylko cena troche za wysoka jak dla mnie
Ortografia to moja bardzo słaba strona, więc wybaczcie mi wszystkie błędy :D
Obrazek
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Upewnij sie czy masz w butli plywak. Powinienes miec 2 przewody do elektrozaworu przy butli i moze bedziesz miec same piny, przylacze, wtyczke cos w tym rodzaju do plywaka. Po ogladaj sobie dobrze wielozawor przy butli.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
t
tolek102
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 328
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Trzcińsko Zdrój//Szczecin

Post autor: tolek102 »

mam 2 przewody do elektrozaworu i jest też coś co wchodzi do szybki wskaźnika poziomu gazu przy wielozaworze i do tego idą też 2 przewody
tak to wygląda:
Obrazek
Ortografia to moja bardzo słaba strona, więc wybaczcie mi wszystkie błędy :D
Obrazek
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Obstawiam ze jest to plywak. Osobiscie nie przygladalem sie swojemu zbiornikowi tylko wnioskuje po tym jak to powinno dzialac. Sprawdz gdzie te przewody leca. Z tego co widac na zdjeciu to z jednego z zasilan elektrozaworu jest brane +12V dla plywaka, a nastepnie drugim przewodem leci sobie w glab instalacji samochodu. Moim zdaniem masz tam plywak i przewody od niego sa gdzies wyprowadzone, tylko trzeba je znalezc.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

tolek102
Widze ze masz wskaznik, a w niego wkrecony czujnik od rezerwy z gory uprzedzam ze da sie tym krecac wyregulowac rezerwe :D
marcin86
A to nie bierze zasilania tylko mase, nie znam sie na elektronice za bardzo, ale wiem tyle ze ten kabelek czarny polaczony z zielonym, gdy sie go dotknie o mase auta wtedy na centralce gazowej powinna ci sie zaswiecic rezerwa
Obrazek
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Dla mnie taki wskaznik jest bez sensu. Szkoda kasy. Wiesz ile Ci spala autko i wiesz kiedy mniej wiecej pojawic sie na stacji. Tez mam instalacje I generacji. Mam przelacznik z diodami i mam diode rezerwy. Samemu sie ja ustawia. Tylko ze ciezko dobrze trafic ale wiem ze jak mi sie juz zapala i nie gasnie przy hamowaniu :) to musze myslec niedlugo o tankowaniu. Wtedy patrze w swoj kajecik jaki stan licznika mialem przy ostatnim tankowaniu i po prostu kalkuluje. Jezeli zblizam sie do magicznej bariery 300 km to wiem ze powoli musze szukac stacji bo polo srednio wciaga 8 l/100 km po miescie. Czasami wezmie 7,3 czasami 8,5 ale srednio 8l/100 wezmie. Moj max to przy mega dynamicznej jezdzie, gaz do dechy zmiana przy wysokich obrotach wzial 10.5 l ;)) Tak naprawde najtanszym wskaznikiem jest kawalek papieru dlugopis i regularne notowanie stanu licznika na stacji :)
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”