Niedogrzane auto- brak pomysłów...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Magik23""]Parę dni temu wymieniłem termostat, ale sytuacja polepszyła się nieznacznie. Trochę szybciej silnik osiąga temp. 90 st.C jednak przy włączonym ogrzewaniu spada ona do 70. Termostat na pewno nie domyka się ( nie "trzyma" dużego obiegu ), bo parę chwil po odpaleniu zimnego silnika węże chłodnicy są już ciepłe. Oglądałem króciec termostatu, ale nie miał on żadnych widocznych uszkodzeń. Podejrzewam, że albo kupiłem lipny termostat, albo nie pasuje on do króćca. [/quote]
Ten komplet trza kupić

Obrazek

Obrazek

Ten bolec termostatu wchodzi w te siedzisko które lubi przebić lub wyłamać termostat dlatego komplet kupujemy

Obrazek

Popatrz jak to wygląda od strony rury do chłodnicy i popatrz jak żle można osadzić termostat.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I sprawdż te gładzie tam możesz mieć problem bo nie dokręcisz nawet nowego,czekać cie będzie szlifowanie.

Obrazek

Więc widzisz jak nie prawidłowo można osadzić termostat jak gładzie płaszczyzn nie dolegają równo do siebie.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 23:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

Ja spuściłem i użyłem tego samego płynu.
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

Kolego Dziadek13 serdecznie Ci dziękuje za porady i zamieszczone zdjęcia.
Niestety w mojej polówce króciec jest ok, a przy montażu sprawdzałem czy wszystko jest poprawnie zamontowane. Chcę mieć tylko pewność czy jak zamontuje teraz termostat wahler'a to będzie on pasował do fabrycznego króćca. W tej chwili jest termostat "Calorstat" czyli taki jak na zdjęciu, które zamieściłeś. A ja nie jestem pewien czy to on jest niesprawny, czy może ma odpowiednie parametry pracy, a tylko wymiarami nie pasuje do króćca.
Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Palozz »

Sam właśnie wczoraj doszedłem do wniosku zeby wymienić ten króciec. Termostat wymieniał mi znajomy wiec sam nie wiem jak go wymienił. Dzieki wszystkim za porady;)
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
M
MaGik.BIZ
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:07

Post autor: MaGik.BIZ »

Mi spadala temperatura (nawiew na max) kupilem termostat + kruciec i nadal jest to samo. W ASO powiedzieli ze to moze byc wina czujnika temperatury bo podbinali go pod VAG'a i bylo tam jakies podobno przeklamanie. Mam teraz posmigac przez 2 tygodnie i przyjechac na kontrol, co o tym sadzicie?
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Jakieś 3 tygodnie temu w moim 1.7SDi wskazówka od temperatury wspięła się u mnie na 70 stopni i koniec.
Zawsze już po kilku km stała jak wryta na 90.
Wg vaga uszkodzony termostat otwierał mi się już przy 62 stopniach.
Wymiana termostatu i króćca załatwiła problem.
Grzeje aż miło
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Magik23
Będzie pasował na 100 %

Wytłumacze wam jak ja sprawdzałem króciec i termostat.

w termostacie jest taka szpilka z jakiegoś stopu metalu, u mnie od poczatku była za bardzo wysunięta i termostat mi się nei domykał. Po zamontowaniu nowego (z ASO) miałem własnie ten problem, wymieniłem termostat a i tak nic się nie zmieniło. Wyjąłem termostat, włożyłem w króciec i zacząłem w niego dmuchać sprawdzając czy nie przepuszcza powietrza, no ale przepuszczał (łopatologiczny sposób ale u mnie zadziałał). Okazało się ze ta szpilka się nie schowała, wyjąłem tą część metalową z termostatu, wrzuciłem do garnka z wodą i zagotowałem aż cała wyszła, później po ostygnięciu wcisnąłem ją i teraz termostat działa dobrze, hula aż miło że tak powiem ... :P Może i wy spróbujcie tak ze swoim termostatem :grin:
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Podsumowując:
termostat: Wahler, Behr lub (opinia zasłyszana, ja nie polecam, ale sporo osób chwali) Vernet;
jak wymiana nie pomoże to wymienić króciec;
przy okazji WYMIENIĆ PŁYN CHŁODNICZY (powinno się co jakiś czas wymieniać).

Lokalizacja:
w benzyniakach termostat jest przy czujniku temperatury cieczy;
w ropielach - od spodu silnika.

Sprawdzanie czujnika temperatury (czteropinowego):
Obrazek

Rysunek ukradziony z forum Golfa.
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

Kolego bleah1986, sprawdzałem czy termostat trzyma w ten sam sposób co Ty: "Wyjąłem termostat, włożyłem w króciec i zacząłem w niego dmuchać sprawdzając czy nie przepuszcza powietrza". U mnie też przepuszczał. Więc ustaliłem dwie przyczyny niesprawności: 1)albo kupiłem uszkodzony termostat,2) albo termostat jest dobry tylko nie pasuje do króćca. Na forum wszyscy zgodnie twierdzą,że króciec jest ok i wystarczy wymienić sam termostat. Tak też zrobię - zareklamuje stary i zainwestuję w wahler'a.
Natomiast metalowa szpilka, o której pisałeś, przy wzroście temperatury (dopiero powyżej 84 st.C, bo tak podaje serwisówka naszych 6n-ek) zapierając się o siedzisko w króćcu odpycha grzybek termostatu otwierając tzw. duży obieg - czyli ciecz zaczyna krążyć przez chłodnice.
W tej chwili muszę przejechać naprawdę duży odcinek drogi, żeby drgneła wskazówka temp. i dopiero wtedy jak włączę ogrzewanie to zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. A mamy przecież temperatury na dworzu grubo powyżej zera. Czyli czujnik temp. cieczy powinien być ok. Muszę naprawić auto w miarę szybko, bo jak przyjdzie zima, to będę marzł i ja i silnik.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Magik23
Ja kupiłem termostat Wahler'a i był wadliwy, takim sposobem jak opisałem wyżej go "naprawiłem" ze działa do tej pory jakies 3 miesiące ...;p
Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Palozz »

ooo jak widze ze termostat i króciec to słabe punkty układu chłodzenia 6N-ek:P
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

No właśnie jak widzisz Palozz są z tym problemy. Ale generalnie największy problem tkwi w tym, że sprowadzają dziadostwo do Polski, za które płacisz kasę, a potem trzeba je naprawiać w garnku. I całe szczęście, że są tacy pomysłowi ludzie jak bleah1986, którzy chętnie podzielą się swoimi sposobami, bo inaczej nie wiem co trzeba by zrobić. Kartonem zasłonić chłodnice na zimę? No przecież to jakaś paranoja.
bleah1986, dzięki za porady. Jak teraz kupię drugi termostat i nie będzie działał to zrobię tak jak Ty. Mam tylko jeszcze jedno pytanie: jak długo trzymałeś termostat w gotującej się wodzie i czy może gdzieś zanotowałeś jego wymiary przed i po gotowaniu?
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Magik23
Trzymałem termostat do momentu aż ta igiełka wysunęła się do końca. Nie zanotowałem wymiarów ale gołym okiem było widać że ta igiełka weszła głębiej :). A na pomysł gotowania wpadł ojciec mojego kolegi, miałem 3 części metalowe od termostatów i byliśmy ciekawi która "igiełka" i kiedy się wysunie i którą będzie można najłatwiej schować. Wypadło na tą cześć z nowego termostatu która własnie po zagotowaniu najlżej i głęboko się schowała. :)

Palozz
To nie jest słaby punkt , po prostu teraz zrobiło się zimno, używamy ogrzewania i teraz objawiają się problemy z termostatem. W lato było ciepło, nie używałeś dmuchawy z ciepłym powietrzem i nie zauważyłeś tego po prostu.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zdaje się że w książce Sam naprawiam o tym także ktoś napisał także ma to sens jak najbardziej,
Obrazek
ja podobnie naprawiałem element który rozszerza się pod wpływem temperatury, ten w dolocie zimne/ciepłe powietrze.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

no ja sam to wymyśliłem z kumpla ojcem ... :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”