Niedogrzane auto- brak pomysłów...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Niedogrzane auto- brak pomysłów...

Post autor: Palozz »

witam! Mam następujący problem z moją 6-Nką. Otóż autko nie jest w stanie osiągnąć temperatury nawet 70 stopni. Myślałem ze to termostat wiec go wymieniłem. Jednak po wymianie problem nie zniknał. CZy zna ktoś powód tej usterki?
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Króciec termostatu tez wymieniłeś ? Może termostat który założyłeś jest wadliwy. Ja kupiłem w ASO termostat i nie domykał się, dopiero zagotowanie go w garnku pomogło i teraz działa ok ;p
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

najpierw z rana odpal auto i sprawdzaj czy oba węże się nagrzewają czy tylko jeden, jeśli jeden jest gorący a drugi letni to termostat przepuszcza jednak, 2 opcja to podepnij się pod VAGa i będziesz wiedział jaka jest realna temperatura silnika, czasem czujnik potrafi oszukiwać.
Możesz też przetestować czujnik (2 dolne piny) podpiąć pod miernik rezystancji i sprawdzić w kliku temperaturach od zimnego do całkowicie rozgrzanego, może ktoś kiedyś inny model czujnika założył i pokazuje złą rezystancję i dlatego na zegarach masz 70 stopni, to samo ma mój kumpel w Audi A4.... wskazówka się wychyla do 70 stopni max. a na Vagu pokazuje 90 :)
Ostatnio zmieniony 30 lis 2009, 10:21 przez rat4, łącznie zmieniany 1 raz.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Benek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 370
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:57
Lokalizacja: WuWuA

Post autor: Benek »

Moje polo w lato osiaga 90stopni czyli norme a w zime 90 ma jak wylacze nawiew. Moze to jest u ciebie problemem ? wlaczony nawiew zabiera cieplo z silnika przez co nie moze sie do konca nagrzac.
Moja Pola - German Style Project
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

U mnie nie ma różnicy w lato i w zime, jak się nagrzeje do 90 stopni to trzyma niezależnie czy mam włączony nawiew czy nie.
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

[quote="Benek"]wlaczony nawiew zabiera cieplo z silnika przez co nie moze sie do konca nagrzac.
[/quote]
Nieprawda. Tak czy siak powinien miec szybko 90'. Wymien termostat.

Całkiem niedawno był o tym temat.
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="Palozz"]Otóż autko nie jest w stanie osiągnąć temperatury nawet 70 stopni. Myślałem ze to termostat wiec go wymieniłem. Jednak po wymianie problem nie zniknał[/quote]
Wymiana a prawidłowa wymiana to też różnica.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Pozwólcie że sie przyłącze do tematu w moim polo gdy auto sie rozgrzeje to pokazuje 70 stopni natomiast jesli postoje troche przed swiatłami wzrasta do 90 a jesli rusze i przejadę np 2-3 km spada znowu do 70 stopni czy to normalny obiaw???
RUMAK
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

[quote="lukasz6oo"]gdy auto sie rozgrzeje to pokazuje 70 stopni natomiast jesli postoje troche przed swiatłami wzrasta do 90 a jesli rusze i przejadę np 2-3 km spada znowu do 70 stopni czy to normalny obiaw???[/quote]
Objaw normalny - dla uszkodzonego zestawu termostat- korpus termostatu.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Sama wymiana termostatu wystarczy czy cos jeszcze ??W którym miejscu w 6n zanjduje sie termostat mile widziane foto ????.Mam jeszcze pytanko czyli jesli normalnie autko jest rozgrzane to temp powinna wynosic 90 stopni czy jak ??
RUMAK
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

Oprócz termostatu wymień plastikowy kruciec który się z nim łączy często też jest uszkodzony.

Coś takiego: http://sklepy.allegro.pl/item760946935_760946935.html

@lukasz6oo

Miałem identyczne objawy wymiena termostatu pomogła ^^.

viewtopic.php?f=13&t=8445
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

lionheart198 a czy przy wymianei termostatu musze zwalac płych chłodzący z całego układu czy poprostu to co z węża zleci to uzupełnic po wymianie termostatu????Z góry Ci dziekuje za pomoc Pozdrawiam :)
RUMAK
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

lukasz6oo
Spuść płyn dolnym wężem od chlodnicy.
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

Witam. Pozwólcie proszę, że przedstawię swój problem. Parę dni temu wymieniłem termostat, ale sytuacja polepszyła się nieznacznie. Trochę szybciej silnik osiąga temp. 90 st.C jednak przy włączonym ogrzewaniu spada ona do 70. Termostat na pewno nie domyka się ( nie "trzyma" dużego obiegu ), bo parę chwil po odpaleniu zimnego silnika węże chłodnicy są już ciepłe. Oglądałem króciec termostatu, ale nie miał on żadnych widocznych uszkodzeń. Podejrzewam, że albo kupiłem lipny termostat, albo nie pasuje on do króćca.
Wyczytałem dziś na forum, że większość posiadaczy 6Nek poleca termostat wahler'a, i tu moje pytanie: czy ktoś wie jaki do tego termostatu trzeba dobrać króciec, aby oba wreszcie pasowały do siebie?
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

Witam wszystkich :)
miałem takie same problemy, ale w 6n2.
najpierw wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej, bo jest tańszy niż termostat i szybko się go wymienia.
to nie pomogło więc kupiłem termostat Wahlera, godzinka roboty dla amatorów (czyli mnie :) ).
króćca nie wymieniałem, ale to że jest termostat Wahlera nie wymusza kupna specjalneg okróćca do Wahlera, to tylko firma termostatu, który jest ponoć najlepszy.
teraz wszystko jest ok, nagrzewa się dobrze i trzyma 90st. z tego co wiem, to jeśli chodzi o te nagrzewanie się węży, to najpierw nagrzewa się ten na górze a potem, po otwarciu termostatu, ten dolny i tak jest u mnie.
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”