[6n2] Rozrząd 1.4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ziomek
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:26
Lokalizacja: Polkowice/Wrocław

[6n2] Rozrząd 1.4 TDI

Post autor: ziomek »

Hej chciałbym wiedzieć co trzeba wymienić oraz jakie części gość w sklepie podał mi dwa rodzaje napinacza i dwa rodzaje koła ale znowu nie wspomniał czy trzeba wymienić pompę :/ prosiłbym o jakieś oznaczenia może części czy coś czekam na odp dodam że to moja pierwsza wymina bo auto mam od niedawna
"Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa."

Demokryt

Było Polo jest Golf IV
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

więc wymień na pewno pasek, rolkę prowadzącą i rolkę napinacza, co do rolek to jeśli uznasz że jest konieczna wymiana to wymień(luzy na rolkach), napinacz przychodzi olejowy, pompa wody niektórzy mówią że trzeba wymieniać przy zmianie rozrządu inni że nie, też od Ciebie zależy.

Ja mam polo z 2000r 1.4 TDI, 133 tys jak kupiłem to wymieniłem rozrząd od razu wymieniłem pasek i rolkę napinacza, pasek 112pln Contitech, rolka Ruvile coś 109 pln, nic więcej nie wymieniałem.
Całkowity koszt wymiany 221 a może mniej i 2 dni roboty.
Robiłem wcześniej oględziny a w większe koszta nie chciałem wchodzić.

Tak więc jeśli czegoś nie wymieniasz to trzeba liczyć się z tym że np. po 10 tys km może coś stanąć i trzeba będzie znowu się bawić z rozrządem. Jeśli sam wymieniasz rozrząd to ryzyko jest mniejsze- mechanicy chcą koło 100 pln za wymianę rozrządu; bo każdą wymianę możesz sam dokonać
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Pompę wody też wymieniaj, nie masz co się zastanawiać, no chyba, że chcesz dwa razy płacić za robotę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ziomek
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:26
Lokalizacja: Polkowice/Wrocław

Post autor: ziomek »

wymieniłem wszystko łącznie z pompą ale okazał się mały problem z wymianą oleju bo mechanik pożyczył komuś jakiś przyrząd do wyssania oleju :( nie wiedziałem że w Polo nie ma korka spustowego :/ filtry i rozrząd mam z głowy :D mechanik powiedział że wymienił by jeszcze pasek alternatora więc w pon zajmę się olejem i filtrem + pasek alternatora i będzie suuuper :)

a co do oleju widzę bardzo podzielone zdania 10w40 czy 15w40 ? z tego co się orientuje to 15 bardziej uszczelni silnik i chyba tego użyję
"Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa."

Demokryt

Było Polo jest Golf IV
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

[quote=""seksik""]nie wiedziałem że w Polo nie ma korka spustowego :/ [/quote]

Sęk w tym że ma... Chyba czas zmienić mechanika :P :P :P Albo mechanik leniwy i nie chce mu się pod auto wchodzić :lol:
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

nie wiedziałem że w Polo nie ma korka spustowego :/
Pracuje jako mechanik ponad 10 lat i nie spotkałem się, żeby w misce olejowej nie było korka spustowego.
z tego co się orientuje to 15 bardziej uszczelni silnik
Olej akurat nie ma nic z tym wspólnego, a ja proponuje do TDI nie wlewać 15W40.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

Może i uszczelni ale nie wpłynie to dobrze na PD.
Trancer_GTR ma całkowitą rację.
Awatar użytkownika
ziomek
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:26
Lokalizacja: Polkowice/Wrocław

Post autor: ziomek »

co to jest PD? dlaczego 15 jest nie dobry? ja nie wiem jaki wcześniej miałem olej bo auto jest nie dawno kupione nie chcę rozszczelnić silnik
"Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa."

Demokryt

Było Polo jest Golf IV
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

Pompo Wtryski są to delikatne części a olej wpływa znacząco na ich stan, a olej lepiej nalać taki jak zaleca producent lub coś podobnego(mniej syntetycznego, jeśli chcesz zaoszczędzić) bo oleje do silników z pompowtryskiwaczami do najtańszych nie należą minimum 110 za 5l, a 15 jest gęstszym olejem dlatego się mówi że uszczelni silnik, znajomy nalał do pasata jakiś tańszy i musiał cały komplet pompowtryskiwaczy wymieniać, koszt w jego przypadku ok 10 tys. Radzę to co usłyszałem od niejednego mechanika. Jak to mówią twój wybór.
Awatar użytkownika
ziomek
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:26
Lokalizacja: Polkowice/Wrocław

Post autor: ziomek »

dziś byłem u mechanika i znalazła się zaginiona kartka ta na której było napisane jaki olej i kiedy trzeba wymienić :) mam Shell Helix Super 10w40 z tego co już się rozejrzałem w Polsce 10w40 to nie Helix Super tylko Helix Plus niestety 5l kosztuje prawie 140 zł :( ale czego się nie robi dla autka :P
"Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa."

Demokryt

Było Polo jest Golf IV
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

no ja też tyle dałem + filtr oleju :) tylko że mobil 1 5w30 Special V
Awatar użytkownika
montere
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:53
Lokalizacja: Nakło
Kontakt:

Post autor: montere »

pompowtryskiwacze sa bardzo wymagajace. lepiej nie ryzykowac. z tego co wiem to sa specjalne oleje przeznaczone dla motorow z pompowtryskiwaczami i posiadaja specjalne oznaczenie, sam symbol 10w40 to nie wszystko. tak mnie wyedukowal moj mechanik, moze sciemnial bo butla oleju jakies 2 stowki kosztowala... moge spradzic w ksiazce serwiosowej auta jesli kto chce znac ow tajemnicze oznaczenie ;-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”