Luz w ukladzie kierowniczym + stuki podczas manewrowania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sebi_o
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 262
Rejestracja: 17 cze 2009, 7:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sebi_o »

Gdzie szukac tej sruby regulacyjnej w przekładni ?? z gory z dolu ??i jak najlepiej do niej podejsc zeby sie nie nameczyc ??
było:
Polo 86c2f kombi
Jest:
Golf IV SDI
ś
świciu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 19 wrz 2009, 17:00

Post autor: świciu »

Panowie na przekladni jest wieloklin . trzeba koniec przekladni wlozyc do wieloklinu i dokrecic ta śrube 8 z nakretka [ klucz 13]..
Mialem stuki i luzy ale sie ich pozbylem dzieki wymianie drażka [ ten z gałka na śrube 8 prawy siedzac za kierownica] i tej regulacji, jezeli nie ma stuków wystarczy dokrecic srube, pod nakretke dac podkladke sprezynujaca a na nakretke kontre. Taki zestaw i mamy spokoj ;]
R
Rafał 86c
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 17 wrz 2009, 7:54
Lokalizacja: Brzeziny k. Łodzi

Post autor: Rafał 86c »

A ja mam taki problem, że ciężko mi się manewruje kierownicą - oponki w sumie cienkie to powinno być ok. Czyli co - poluzować na maglownicy? Bo drążki ok - wyszłoby to na przeglądzie przecież...
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""świciu""]Panowie na przekladni jest wieloklin . trzeba koniec przekladni wlozyc do wieloklinu i dokrecic ta śrube 8 z nakretka [ klucz 13]..
Mialem stuki i luzy ale sie ich pozbylem dzieki wymianie drażka [ ten z gałka na śrube 8 prawy siedzac za kierownica] i tej regulacji, jezeli nie ma stuków wystarczy dokrecic srube, pod nakretke dac podkladke sprezynujaca a na nakretke kontre. Taki zestaw i mamy spokoj ;][/quote]

mozesz to jakos bardziej przestrzennie wyjasnic albo dodac fotki z zaznaczonymi elementami?? :) tez mam luz jak zlapie ten caly drazek od strony pazasera i ruszam gora dol to czuc stukanie co sie przeklada identycznie na stuki przy szybkim ruszaniu kierownica lewo prawo choc wydaje mi sie ze wymiana calego drazka by wystarczyla w moim przypadku bo srubka regulacyjna juz krecilem ale bez sensu skrecic ja tak zeby nie dalo sie kiera ruszac za cene ciszy :) interesuje mnie wycinek "trzeba koniec przekladni wlozyc do wieloklinu i dokrecic ta śrube 8 z nakretka"
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Obejrzyjcie sobie też górne mocowanie mc persona, może być wywalona poducha i łożysko
k
kruszan
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 16 paź 2009, 15:15
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: kruszan »

Kolego, może to być maglownica - ale nie musi, regeneracja jej jest o wiele tańsza niż zakup nowej około 250zł, ale to jak wspomniałeś wersja pesymistyczna, może to by.ć wybity drążek, może pęknięta sprężyna (miałem z tyłu pęknięte obydwie) może inny element układu zawieszenia, wjazd na kanał lub podstawki, podłożenie lub wejście pod auto i "poszarpanie" czego się tylko da :P na pewno może znaleźć przyczynę. A może być ona prozaiczna bo u brata był taki problem jak u Ciebie, mechanik na to MAGLOWNICA podobnie jak Ty, na podwyższających najazdach przyjrzeliśmy się dokładnie zawieszeniu i okazało się, że koszt naprawy to 10zł = 2x guma przy wachaczu. Defakto zniszczona była jedna ale wiadomo wymienia się dwie. Zdjęcie koła też pomoże, zobaczysz więcej, dotkniesz sprawdzisz.

Tak na prawdę ciężko określić co to może być to przyczyn może być wiele.
VW Polo 86c2f steiheck 1.4D 1994, rakieta :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”