Problem z tylnym zamkiem i ładowaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
pelass
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 14 maja 2009, 12:29
Lokalizacja: Katowice

Problem z tylnym zamkiem i ładowaniem

Post autor: pelass »

Witam

Tak jak w temacie mam problem z dwiema rzeczami

1 - Zacioł mi się tylni zamek od bagażnika. Wkładam klucz i nic. Bagażnik jest zamknięty. Jak mam się dostać teraz do zamka żeby go jakoś wymontować i przeczyścić oraz nasmarować. Może już ktoś miał kiedyś taki problem.

2 - Od jakiegoś czasu w zasadzie cały czas świeci mi się lampka awaryjna z ładowania. Jak zapalam silnik to od razu się świeci. Gaśnie dopiero przy większych obrotach ale na niższych dalej się świeci raz mocniej a raz słabiej. Pierwszego dnia bałem się ruszyć. Myślałem że pasek się zerwał i auto stanie mi po paru metrach. Ale jest ok. Autko pali na dotyk już ponad miesiąc i nic się nie dzieje. Wie ktoś może o co biega? Może po prostu dioda jest uszkodzona a z aku i całą elektryką jest wszystko ok.

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pyjo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:19

Post autor: Pyjo »

ad. 1)
Wsiadasz do środka drzwiami. Wyjmujesz tylną półkę (da się). Zdejmujesz tą maskownicę na tylnej klapie i masz dostęp do bebechów. Zdejmujesz ten pręcik z zamka co odpowiada za podniesienie zapadki na zacisku kalpy i możesz sobie teraz ręcznie otworzyć bagażnik dla wygodniejszych warunków pracy. Klapa w górę trochę i z zewnątrz odkręcasz (3 śruby krzyżakowe zapewne w zapłakanym stanie) tą czarną listwę na blachą. Teraz od wewnętrznej strony wypychasz cały zamek. Zamek do kieszeni, półka na miejsce, klapa w dół i zamknięte autko :) Zamek rozebrać na części, pamiętając jak były wadzone poszczególne zapadki. Umyć to w np. coca-coli :) przy użyciu szczoteczki do zębów; trochę jakiegoś oleju do smarowania i złożyć w całość. Reszta czynności odnośnie montażu to już chyba jasna.

ad. 2)
ja bym podładował aku przez noc; przeczyścił klemy i sprawdził jak tam z budą jest połączenie;
to tyle bym sprawdził bo ekspertem w takiej dziedzinie nie jestem :hello:
4don site
Obrazek Obrazek
I
Izaf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Izaf »

ad 2) Sprawdź jakie masz napięcie na klemach przy włączonym silniku. Może wystarczy wymienić pasek od alternatora, albo go jedynie naciągnąć.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

mozesz tez do zamka napsikac WD40 w niektorych przypadkach skutkuje.
Awatar użytkownika
pelass
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 14 maja 2009, 12:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pelass »

WD40 już próbowałem i nic

Dzięki za dokładny opis naprawy tego zamka jak będę mieć wolne to zobaczę czy sobie z tym poradzę.
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
kjub
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 22 lis 2008, 21:10

Post autor: kjub »

Jeżeli możesz przekręcać kluczykiem w zamku a mimo to dalej zamknięte prawdopodobnie połamany mały plasticzek na pręcie łączącym guzik otwierania z samym zamkiem na dole. Koszt 4zł raczej tylko w ASO. Bynajmniej nigdzie poza aso tego nie dostałem.
Awatar użytkownika
pelass
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 14 maja 2009, 12:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pelass »

[quote=""kjub""]Jeżeli możesz przekręcać kluczykiem w zamku a mimo to dalej zamknięte prawdopodobnie połamany mały plasticzek na pręcie łączącym guzik otwierania z samym zamkiem na dole. Koszt 4zł raczej tylko w ASO. Bynajmniej nigdzie poza aso tego nie dostałem.[/quote]

Właśnie nie mogę po włożeniu kluczyka nic zrobić...ani drgnie
Awatar użytkownika
Pyjo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:19

Post autor: Pyjo »

[quote=""pelass""]ani drgnie[/quote]
no to też tak miałem - tylko rozebranie i przeczyszczenie pomoże
4don site
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
pelass
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 14 maja 2009, 12:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pelass »

Pierwszy problem załatwiony dziś wreszcie znalazłem czas żeby się tym zamkiem zająć ;) Pozdrawiam
Awatar użytkownika
freeyourmind
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: ERA DW ∆
Kontakt:

Post autor: freeyourmind »

na 100% 2 problem to regulator napiecia. wyjmij go i sprawdz szczotki czy sa ok.chociaz ja mialem szczotki ok a mialem to samo co Ty.czyli regulator padl.wykrec z alternatora i wsadz 2 jakis i zobacz czy bedzie dobrze.prosto sie to robi i w 5 s.wszystko masz wyjete.2 srubki na srubokret krzyzakowy.bynajmniej u mnie tak jest :) pozdro i daj znac czy mialem racje
Stare dobre czasy / przed montażem LPG... Obrazek
6
6N-Lukasz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: 6N-Lukasz »

ad. 1
kupujesz wd40 i lejesz i lejesz i lejesz...tam sie zbiera duzo blota i syfu, czasem nawet zamek trzeba wymienic

ad. 2
wyczysc regulator napiecia, sprawdz stan paska klinowego, alternatora
G40 - DAS IST AUTO

2007 - ŚLESIN\'07 / TSK\'07
2008 - PORAJ\'08 / WIĘCBORK\'08
2009 - KUTNO\'09 / MAJÓVWKA\'09 / ŚLESIN\'09 / VWMania\'09
2010 - KOZIENICE\'10 / VWMania\'10
2011 - ŚLESIN\'11
Awatar użytkownika
DonRogu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 24 lis 2008, 10:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: DonRogu »

załatwiłeś sprawę z zamkiem? jak coś pisz jak bedziesz w robocie daj znać to Ci bym pomógł z tym zamkiem.
Moderatorzy na tym forum to ludzie z kompleksami, nie ma jak tworzyć sobie wyższą samoocenę klikaniem :D
JEŻELI SZUKASZ GUZA, POWIEDZ MI TO W TWARZ
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”