Niestety nie wiem dokładnie jak się stroi wydech. Podobno można cały wydech obliczyć programami które można znaleść w internecie ale wydaje mi się że programem doświadczenia w strojeniu się nie zastąpi.
To jedna kwestia. Kolejna jest taka że zbyt luźny wydech ogranicza moc w dolnym i środkowym zakresie obrotów. A znów zbyt restrykcyjny pogarsza parametry przy wysokich obrotach. Jest to spowodowane wolniejszym opróżnianiem cylindrów.
Nie wiem jak to wygląda w silniku 4suwowym ale wydech idealny do dwusuwa powinien mieć zmienna charakterystykę. Potwierdzić to może Pan Andrzej Godula (Godula Moto Sport).
Mówimy tu oczywiście o silnikach wolnossacych
w przypadku silnika turbodoladowanego (ale długie słowo:-P) im większa średnica rury tym lepiej. Z tym że w granicach rozsądku bo montaż rury o średnicy rynny nic nie da. Kiedyś w GT Była seria artykułów pt "kultowe silniki" i było tam przy jakimś silniku że przy mocy do 300km wystarczy wydech poniżej 3".
Inna sprawa znów są wrażenia dźwiękowe.
Dobra koniec tego wykładu:-)
-- Pon Paź 26, 2009 11:12 am --
A jeszcze jedno. Gdyby budowa układu wydechowego była taka prosta to kompletny dedykowany układ wydechowy poprawiający osiągi przy tym dobrze brzmiący i mieszczący się w normach nie kosztował by tyle ile kosztuje
tu jest ciekawa lekturka
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm
a tu juz o konstrukcji kolektora wydechowego
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... wydechowy/