[6N] Budowa Przelotówy od A do Z .Pomocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
polo1990
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2009, 22:56
Lokalizacja: GliVWice

[6N] Budowa Przelotówy od A do Z .Pomocy

Post autor: polo1990 »

Witam Panowie,
z poszukiwań o przelocie trafiłem Tylko na suche info że macie , a nic na jakieś konkretne roboty i stąd cały temat,

Mianowicie chcę odetkać silnik 1.4 6o km 8V Przelotką , i pytanie jaką dobrać do tego średnicę :bow: Żeby nie przesadzić i nie zmulić tym silnika ?! średnica normalna waha się chyba w granicach 32-35 mm po zewnętrznym mierzone , myślałem coś w granicach 40 ? 45?:> ewentualnie jak macie jakieś dedykowane układy to bardzo bym prosił o pomiar przy tym samym silniku oczywiście :) i na końcu zabawy Sportowy ulterek który już teraz siedzi na aucie.

z Góry dzięki za Pomoc

PozdraVWiam

Polo1990
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

średnica normalna waha się chyba w granicach 32-35 mm. Hmm to troche dziwne ,ostatnio grzebałem sie z wydechem w mojej 6n i u mnie przy 1.0 mam średnice 42mm.Ale na twoim miejscu wsadził bym kwasówkę cos miedzy 42-45 bo wiecej moze zaszkodzic
RUMAK
Awatar użytkownika
polo1990
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2009, 22:56
Lokalizacja: GliVWice

Post autor: polo1990 »

no z tego co mierzyłem po zewnętrznej z tyłu przejście nad belką to tam były mniejwięcej takie wartości , jeszcze to dokładnie zmierzę :) a takie pytanie jeszcze , w czym kwasówka lepsza od nierdzewnej ??:>
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

heh z tego co mi wiadomo to to samo :) mozna nazwac to jeszcze kwasiak. Jesli zrobisz z nierdzewki wydech to auto zgnije a wydech zostanie :grin: ,no i troche inaczej brzmi wydech z kwasówki .
RUMAK
Awatar użytkownika
polo1990
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2009, 22:56
Lokalizacja: GliVWice

Post autor: polo1990 »

no bo ogólnie dostęp do tiga mam , więc bez problemu mogę to zrobić w 100% nierdzewie że nawet spawów nie ruszy :) będę myślał dzięki za pomoc ;d
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Na obecna chwile mozna zespawac to zwykła spawarką nawet nie potrzebny tig, bo sa dostepne specjalne do kwasiaka elektrody.Spaw zrobiony ta elektroda nie koroduje w przeciwienstwie do zwykłej elektrody .Wiem troche na ten temat bo mój ojciec jest spawaczem z 30 letnim starzem a uczył sie na spawaniu okretów wiec ma pojecie w fachu.Powodzenia w pracy :)
RUMAK
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

jak nie chcesz stracic na mocy to lepiej daj to komus kto Ci wystroi wydech pod auto
Awatar użytkownika
polo1990
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2009, 22:56
Lokalizacja: GliVWice

Post autor: polo1990 »

Zestroić , :> hm możesz bardziej rozwinąć temat jeżeli masz na tyle duże pojęcie ?:> bo narazie się do tego chce zabierać ale właśnie potrzebuje tego typu informacji bo jeżeli ma być więcej problemów przez to to wole sobie darować i tylko kata wypróżnić i ewentualnie wybebeszyć środkowy tłumik także jeżeli możesz to mów co przeciw i co za :)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Niestety nie wiem dokładnie jak się stroi wydech. Podobno można cały wydech obliczyć programami które można znaleść w internecie ale wydaje mi się że programem doświadczenia w strojeniu się nie zastąpi.
To jedna kwestia. Kolejna jest taka że zbyt luźny wydech ogranicza moc w dolnym i środkowym zakresie obrotów. A znów zbyt restrykcyjny pogarsza parametry przy wysokich obrotach. Jest to spowodowane wolniejszym opróżnianiem cylindrów.
Nie wiem jak to wygląda w silniku 4suwowym ale wydech idealny do dwusuwa powinien mieć zmienna charakterystykę. Potwierdzić to może Pan Andrzej Godula (Godula Moto Sport).
Mówimy tu oczywiście o silnikach wolnossacych

w przypadku silnika turbodoladowanego (ale długie słowo:-P) im większa średnica rury tym lepiej. Z tym że w granicach rozsądku bo montaż rury o średnicy rynny nic nie da. Kiedyś w GT Była seria artykułów pt "kultowe silniki" i było tam przy jakimś silniku że przy mocy do 300km wystarczy wydech poniżej 3".

Inna sprawa znów są wrażenia dźwiękowe.

Dobra koniec tego wykładu:-)

-- Pon Paź 26, 2009 11:12 am --

A jeszcze jedno. Gdyby budowa układu wydechowego była taka prosta to kompletny dedykowany układ wydechowy poprawiający osiągi przy tym dobrze brzmiący i mieszczący się w normach nie kosztował by tyle ile kosztuje


tu jest ciekawa lekturka
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

a tu juz o konstrukcji kolektora wydechowego
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... wydechowy/
Awatar użytkownika
polo1990
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2009, 22:56
Lokalizacja: GliVWice

Post autor: polo1990 »

No więc wykopałem tylko 1szy tłumik , autko się odetkało trochę , i rury poprowadzone jak należy i nic nie pierdzi pod autem tylko za xD i efekt fajny :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”