Nie odpala - po naciagnieci paska rozrzadu.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jaroslaw00
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 14 gru 2008, 10:13

Nie odpala - po naciagnieci paska rozrzadu.

Post autor: jaroslaw00 »

Co moze byc przyczyna? Moja polowka N6 1.0 do tej pory ladnie odpalala.Po regulacji paska rozrzadu nie chce wogole zapali.prosze o rady i pomoc.
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Po jakiej regulacji paska rozrządu?
Chyba o wymianę Ci chodziło?
Pewnie ktoś źle ustawił Ci rozrząd i tyle.
Nie wiem czy to jest silnik kolizyjny,
mam nadzieję, że zawory się z tłokami nie spotkały....
j
jaroslaw00
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 14 gru 2008, 10:13

Post autor: jaroslaw00 »

Pasek rozrzadu byl za luzny i troche stukalo, wiec mechanik troche go podciagnol.Nic nie bylo wymieniane.
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Myślałem, że pasek ma napinacz na sprężynie, a nie manualny :eek:
Awatar użytkownika
bcs
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 02 wrz 2009, 8:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bcs »

Prawdopodobnie w czasie tego luzu tłoki stukały o zawory i systematycznie je powykrzywiały. Nawet delikatne niedoleganie zaworu do gniazda powoduje utratę kompresji. Byłem kiedyś w firmie która zajmuje się głowicami i pokazywali mi sprawdzanie szczelności zaworów. Zanieczyszczenie grubości włosa potrafi rozszczelnić zawór (!), a co dopiero gdy zawór jest skrzywiony. Możesz przeprowadzić szybki test. Odłącz przewody zapłonowe (zakładam że to benzyniak). Wykręć 3 świece i pokręć rozrusznikiem, a w zasadzie niech ktoś pokręci a ty słuchaj odgłosów z silnika. Jeśli usłyszysz głuchy dźwięk wydobywający się z okolic kolektora wydechowego może to oznaczać że masz problem z zaworami - kompresja ucieka przez zakrzywiony zawór. Sprawdź tak silnik na wszystkich garach - wkręcając świecę w każdy garek . Jeśli masz możliwość odpiąć wydech od kolektora to efekt może być wyraźniejszy - będziesz słyszał ewidentne uciekające powietrze. To taka niefachowa metoda, a oprostszym sposobem jest pomiar kompresji (lub szczelności cylindrów) w warsztacie, ale nie wszystkie warsztaty maja zegary do pomiaru (jak jesteś z okolic Sosnowca służę pomocą przy pomiarach - gratisową ;) ).
Jeśli okaże się, że na którymś garku jest brak kompresji to niestety czeka cię remont głowicy. Jak mechanik zrzuci głowicę niech też sprawdzi czy przypadkiem korby się nie pokrzywiły - musi sprawdzić czy wszystkie tłoki dochodzą do tej samej wysokości w g.m.p.
Jak się okaże że musisz zrzucać głowice to napisz, dam ci kilka rad które mogą się przydać przy naprawie.
Pozdrawiam i trzymam kciuki żeby to nie był ten scenariusz
Nasz sklep ze skrzyniami biegów i olejami] SKLEP - SKRZYNIE BIEGÓW
Nasze Aukcje na Allegro] AUKCJE ALLEGRO
Forum o Skrzyniach Biegów] [url=http://www.f
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”