1.9 TDI AHU - Problem z TURBO odczyt VAGA POMOCY

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

1.9 TDI AHU - Problem z TURBO odczyt VAGA POMOCY

Post autor: waskiPN »

Witam mam maly problem w aucie .. Mianowicie móje polo szwankuje .. tzn ma takie zachcianki ze turbo dziala i nie dziala potrafi chodzic caly czas a w pewnym momecie sie wylaczy przy 3tys obro.. zjeźdzam na pobocze wylaczam silnik i wyciagam wtyczke od czujnika turbo dmucham i wsadzam z powrotem i odpal pale go do 4tys i turbo jest znowu.. Dziwne ale skuteczke stalo sie tak po pierwszym przymrozku ;/

Mozliwe ze turbo mam juz na wykonczeniu czy nalezy wymienic czujnik ?? i czy idzie to jakos sprawdzic ..
Ostatnio zmieniony 05 lis 2009, 14:29 przez waskiPN, łącznie zmieniany 1 raz.
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Podepnij pod vaga, wtedy będzie wszystko wiadomo. Znajoma miała taki problem , tylko że jej całkiem wyłączyło się turbo i miała 1,9 tdi bez turbiny w gofrze IV. Podłaczyliśmy pod vaga i pokazało problem z czujnikiem doładowania czegoś tam ... nie pamiętam dokładnie. Może u Ciebie jest to samo.
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

hmm a panowie jest ktos z Poznania kto ma VAGA zebym mogł sprawdzic : ) albo ile taka przyjemnosc bedzie kosztowala i czy ktos zna takie miejsce w poznaniulub okolicach ..
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
k
kaczor4011
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 11 cze 2009, 13:44
Lokalizacja: Kołczewo zach-pom

Post autor: kaczor4011 »

bez vaga nic nie pomozemy, najlepiej jakbys jeszcze zrobil logi dynamiczne, z tych objawow co piszesz wyglada to na klasyczny notlauf, mozliwe ze pada ci zaworek N75 lub sa dziurawe wezyki od zaworka,[quote=""waskiPN""]zjeźdzam na pobocze wylaczam silnik i wyciagam wtyczke od czujnika turbo dmucham i wsadzam z powrotem i odpal pale go do 4tys i turbo jest znowu.. Dziwne ale skuteczke stalo sie tak po pierwszym przymrozku ;/ [/quote]
dzieje sie tak poniewaz po wylaczeniu zaplonu, jakby resetujesz kompa i silnik pracuje w normalnym trybie(nie awaryjnym) do nastepnego notlaufa jest ok, wciaganie i dmuchanie we wtyczke nic nie daje, ,,uzdrawiasz'' go samym wylaczeniem zaplonu :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

hehe Uzdrawiam :P Tylko czy da sie go jakos uzdrowic :P bo przeciez tym nie da sie jeździc :P A panowie jakiego Vaga polecacie Kupic bo lepiej jak bede mial swojego ..
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

ostatnio był gdzieś temat jakiego vaga warto kupić. no ale tzw kierowniczki sie zapiekają lub zawór n75 sterownik ciśnienia od turbiny
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

Dzieki.. Jak ktos wie jakiego vaga mam kupic to kupie i sprawdze .. co i jak jest do wymiany ..
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

samego fejsa mozesz sobie samemu zrobic za pare PLN do tego program vag 311.2 odblokowany zeby mozna bylo we wszytskie funkcje wejsc.
Mozesz jeszcz ena szybkiego sprobowac wypalic syf z lopatek geometrii. Na 3 biegu na autostradzie przejedz sie tak zeby tryzmac auto na predkosci 110-120 km/h to beda obroty 3500-4000. Przejedz sie tak ze 10-15 km. Mozna od czasu do czasu puscic pedal i dalej hebel zeby se loaptki przestawialy. Jak sa kierownice lekko zapieczone ze sie przycinaja co jakis czss to powinno pomoc. Przyczyna jest jazda "emerycka". Auto trzeba od czasu do czasu przegonic.
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
k
kaczor4011
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 11 cze 2009, 13:44
Lokalizacja: Kołczewo zach-pom

Post autor: kaczor4011 »

[quote=""ghul177""]no ale tzw kierowniczki sie zapiekają [/quote]
[quote=""wesol""]Mozesz jeszcz ena szybkiego sprobowac wypalic syf z lopatek geometrii. Na 3 biegu na autostradzie przejedz sie tak zeby tryzmac auto na predkosci 110-120 km/h to beda obroty 3500-4000. Przejedz sie tak ze 10-15 km. Mozna od czasu do czasu puscic pedal i dalej hebel zeby se loaptki przestawialy. Jak sa kierownice lekko zapieczone ze sie przycinaja co jakis czss to powinno pomoc. Przyczyna jest jazda "emerycka". Auto trzeba od czasu do czasu przegonic.[/quote]

panowie jakie kierowniczki? przecziez AHU nie ma zmiennej geometrii to taki nowszy 1Z, zmienna geometria byla w AFN i mocniejszych

-- Nie Paź 25, 2009 11:53 am --

[quote=""waskiPN""]Jak kupie ten Vag to Wystarczy ? http://allegro.pl/item778739964_vag_kkl ... ta_pl.html[/quote]
wystarczy w zupelnosci, mam takiego samego
Obrazek
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

Dzieki Panowowie I o to chodzilo :D No to kupuje ;] i zobacze co go gryzie ;) Ale najbardziej podejrzewam zawór N75 ;)
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: ar1000 »

[quote=""ghul177""]no ale tzw kierowniczki sie zapiekają [/quote]
Jakie kierowniczki?, gdzie w AHU?!!
[quote=""waskiPN""]Ale najbardziej podejrzewam zawór N75 ;)[/quote]

I słusznie, na 90%. Kupuj fejsa i zrób logi dynamiczne wszystko będzie jasne.(kanały 3,8,11)
Pozdrawiam.A.
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

No wiec Panowie zakupilem Sobie Vagusia Jakos takos zainstalowalem i Wyskoczyly Mi takie Bledy :/
65535
00575 czujnik cisnienia w rurze rozgałeźnej

Mozecie mi powiedziec czy to jest zawór N75 ??
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
j
jasiek21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:32

Post autor: jasiek21 »

Po pierwsze niepotrzebnie dmuchasz w ten czujnik z turbo( w zasadzie nie wiem co masz na myśli - chyba zaworem n75). Nawet jak Ci auto podczas jazdy wpadnie w tryb awaryjny ( czyli np. masz przeładowanie o ponad 0,2 bara od zadanego przez ponad 7 sekund), to po wyłączeniu i włączeniu zapłonu błąd zostaje tylko w komputerze, ty dalej jedziesz aż do kolejnego wpadnięcia w tryb awaryjny.
Jak masz już Vaga, to teraz weź kogoś z sobą, w Vagu wejdzcie w silnik, measuring blocks, grupa 011 Cię obchodzi, musisz zrobić loga, czyli dać w Vagu start, i przeciągnąć autko na 3ce od 1,5 do 4k RPM, (idealnie byłoby na 4ce - tylko że wtedy prawie 150kmh jest przy końcu). Na koniec zapisać Loga, przekonwertować w CSVconv ( nie ma tego oryginalnie w vagu 311, dopiero w 409.1 dodali) i wrzucić loga na forum.
Prawdopodobnie masz coś z zaworkiem N75 i Ci nie otwiera wastegate'a. Do sprawdzenia.

-- Pią Lis 06, 2009 10:41 pm --
panowie jakie kierowniczki? przecziez AHU nie ma zmiennej geometrii to taki nowszy 1Z, zmienna geometria byla w AFN i mocniejszych
Zgadza się, aczkolwiek bywały silniki AGR 90km w Golfach 4, które miały turbiny VNT.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""jasiek21""]panowie jakie kierowniczki? przecziez AHU nie ma zmiennej geometrii to taki nowszy 1Z, zmienna geometria byla w AFN i mocniejszych

Zgadza się, aczkolwiek bywały silniki AGR 90km w Golfach 4, które miały turbiny VNT.[/quote]


Nie, nie. Racje ma kolega bo AGR nawet w golfie mk4 nie mialy zmiennej geo. To typowy silnik z turbina WG. Zmienna geo mialy 90-konne ALH bo 110 mialy wszystkie. Zreszta temat jest obcykany na forum golfa. W mk4 byly tdi na pompie rotacyjnej tylko 4 rodzaje AGR, ALH AHF oraz ASV. Reszta to juz na PD.
Zmylilo mie to ze AHU wystepowal w paskach tak jak AHH i AFN. AFN wystepowal zarowno jako wzdluzny w passacie jak i poprzeczny w golfie mk3 i tak tez bylo z AHU w polo i pasku. Nie wystepuje ASV czy AHF czy ALH jako wzdluzniak bo po tych oznaczeniach odrazu wiadomo ze sa to silniki poprzeczne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”