Dziwne piski:/

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krolmacius24
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 wrz 2009, 22:49
Lokalizacja: Jawor

Dziwne piski:/

Post autor: krolmacius24 »

Witam Forumowicze :hello:

Pisze gdyz mam taki dziwny problem,niby błachy,ale nie wiem z ktorej strony sie do tego zabrać,może mieliście cos takiego to mi poradzicie.
Mianowicie chodzi o to,ze gdy włącze nawiew obojetnie czy na szyby,na dół,czy normalnie(czyli na twarz:) to coś dzwinie piszczy :crazy: I wydaje mi się ,ze ten odgłos pochodzi z bardziej "głębszych"sfer czyli gdzies w odolicy dmuchawy.
Nie wiem od czego zacząć.Jak cos wiecie to prosze o rady.
A poza tym Polo po remoncie sprawuje sie idealnie,nie ma zadnych niedociągnięć ,jedynie i tego jestem pewien,ze pali więcej :? Nie wiem,moze to lambda a własciwie jej brak,bo przed spaleniem posiadał sonde ,a w tamtej dawczyni nie było no i w ten sposob nie mam juz sondy lambda.
Ide pogrzebać cos przy autku,moze wpadnie mi jakiś pomysł ,zeby cos przerobić,obciąć,dokleić,wyciąć,włożyć,zamontować :crazy: hehe
Pozdr
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Co do pisku to piszczy dmuchawa, ja to rozwiazuje psikajac w szczotki wd-40. Radze zebys sie rozgladal za lambda, bo jej brak przyczynia sie do wiekszego spalania, no chyba ze jestes przy kasie :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Psikanie pomaga tylko na chwilę.
Ja WD40 użyłem tylko do umycia silniczka nawiewu. Do smarowania zastosowałem smar do łożysk, bo jak wiekszość wie WD40 nie służy do smarowania.

Do sprawy trzeba podejść kompleksowo, czyli trzeba wymontować cały nawiew wraz z nagrzewnicą.
Nastepnie rozłożyć nawiew, tak aby dostać się do silniczka. Na zaprzyjaźnionym forum (polo squad) jest opisane rozłupywanie silniczka. Ja tę procedurę pominąłem z uwagi na to, że silniczek tak naprawdę nie jest rozbieralny... chyba, że ktoś chce walczyć ze zgrzewami, a pozniej walczyć ze złożeniem z powrotem silniczka.
Do dokladnego smarowania użyłem strzykawki plus igły (mama robie w Pogotowiu Ratunkowym, to mam na staniu taki sprzet ;)).
Smar do strzykawki i wstrzykiwałem gdzie sie dało. Wczesniej oczywiscie obficie przepłukałem WD40, zeby usunąć wszelki brud.

Jak wymontować wentylator plus nagrzewnice znajdziesz pod linkiem:
http://www.vwpolo-squad.pl/86c_%20faq.html

interesują Cie dwie pozycje:
- Cieple powietrze w bocznych nawiewach 86c & 86c/2f
- Regeneracja silniczka dmuchawy 86c & 86c/2f

Nie ma tam opisu jak przepołowić obudowę. Ja użyłem płaskiego cienkiego srubokręta, który wciskałem nad plastikowe zaczepy aby je poluźnić. Pozniej jedna połówka od drugiej bez szarpania odchodzi.

Do sciągania opasek z węży przy nagrzewnicy nie polecam zwykłych kombinerek. Naprawdę ciezko sie nimi pracuje i operuje. Przy zakładaniu z powrotem opasek jest jeszcze wiekszy problem.
Polecam szczypce/kombinerki do opasek zaciskowych.
Obrazek

Od biedy szczypce morse'a:
Obrazek
ja wlasnie takimi szczypcami dałem radę założyć z powrotem zaciski na węże.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Tez mam zrobione cieple powietrze z bocznych nawiewów co uważam za wypas :mrgreen: Co do tych obejm na wężach ja użyłem obcęgów ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
krolmacius24
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 wrz 2009, 22:49
Lokalizacja: Jawor

Post autor: krolmacius24 »

Dzięki za rady i opisanie wszystkiego.Kurcze nie myślałem,ze z tym bedzie az tyle roboty :o W szoku jestem Panowie.
Ale mimo to dzieki wielkie bede przynajmniej wiedział co i jak.A co do lambdy to chyba bede musiał ją wytrzasnąć i założyc bo niestać mnie na niespodziewane dopłaty.Heh Bo przed awaria na prawde mało palił.Jutro musze sie wziąć za ten nawiew ,dzis mi sie nie chciało,bo wpadłem na inny pomysł:) Zamontowania głośnikow w drzwi.Wrzucam fotke do stylingu.
Pozdr
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote="adam"]Tez mam zrobione cieple powietrze z bocznych nawiewów co uważam za wypas :mrgreen: Co do tych obejm na wężach ja użyłem obcęgów ;)[/quote]

A powiedz mi czy latem ten wypas nie przeszkadza? Bo ja cenię sobie te zimne powietrze z nawiewów w lato.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote="Ralph"]adam napisał(a):
Tez mam zrobione cieple powietrze z bocznych nawiewów co uważam za wypas :mrgreen: Co do tych obejm na wężach ja użyłem obcęgów ;)


A powiedz mi czy latem ten wypas nie przeszkadza? Bo ja cenię sobie te zimne powietrze z nawiewów w lato.
[/quote]
Czyżbyś miał niesprawny (przepuszczający) zawór nagrzewnicy? Bo przy zamkniętym zaworze i włączeniu dmuchawy z wszystkich nawiewów musi lecieć zimne powietrze.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Ralph
Nie wiem czy sie dobrze rozumiemy, ale cieple powietrze nie leci przeciez nonstop, zalezy od nas kiedy wlaczamy.
Jak wczesniej tego nie mialem to dmuchawa na 3 biegu starasznie szumiala, bo miala opor stawiany przez powietrze, pozniej wiadomo wydlubalem plastiki wiekszy przeplyw powietrza i lepiej wieje. Ale za to malo skuteczny nawiew jest na 1 biegu, gdy wieje z wszystkich mozliwych otworow.
Aha, u mnie jak regulacje nawiewu ustawie na ten znaczek na dole to wieje tylko z tych bocznych :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Otóż to, u mnie zawór troszkę musi przepuszcać, bo w lato musialem używać tylko ruchomych nawiewów zeby sie dalo wysiedziec w samochodzie. Tak to ciepłe powietrze leciało.
Nie wiiem jak z tym zaworem powalczyc, szczegolnie jak przyjdzie znow lato.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”