Witam, jak w temacie, dzisiaj wybilo mi bezpiecznik wycieraczek, wymieniłem działały przez jakieś 10 min i znowu, potem już ledwo jak wkładałem kolejne to wybijało od razu praktycznie... co to może być? pomocy!
A więc opisuje: wycieraczki działają, chwilkę i wybija (czasem ta chwilka jest bardzo krótka, nawet nie jeden pełny ruch wycieraczek), jak zamiast bezpiecznika włożyłem 5zł:) to wycieraczki działają prawie normalnie, pisze prawie bo:
1. nie działa tryb czasowy, tzn jak go włączę to i tak śmigają cały czas.
2. jak wyłącze to stają dokładnie w tym położeniu w którym są w chwili wyłączania... np na środku szyby
Mam nadzieje, że podpowiecie mi coś bo nie będę jeździł na piątaku zamiast bezpiecznika bo coś się popali...
Ps: moje polo mam od tygodnia więc jeszcze nie wiem gdzie co i jak:) proszę o wyrozumiałość.
Generalnie do silnika wycieraczek podłączone są 3 przewody.
+ i - na stałe, czyli zawsze zak masz włączony zapłon
i + po włączniku.Ten plus po włączniku daje impuls na silnik, a jak ten zacznie pracować,
załącza sobie podtrzymanie (+i- na stałe) i kończy cykl (wycieraczki wracają na swoje miejsce).Skoro po wyłączeniu wycieraczek zatrzymują się w dowonlym miejscu, tzn coś nie halo z podtrzymaniem.Pewnie przetarł się przewód i to on robi Ci zwarcie i wywala bezpiecznik...
U mnie przekaźnik od kierunkowskazów palił co chwilę bezpiecznik, włacznie z bezpiecznikiem od sterowania kierunkowskazami w alarmie.
Jak wstawilem wiekszy bezpiecznik chyba zamiast 8A wstawilem 16A, bo ósemki mi sie skonczyly, to uwalilem już calkowicie przekaźnik.
Po wymiane przekaźnika zero problemów.
Tak wiec proponowałbym sprawdzić przekaźnik. Np. pozyczyć od znajomego przekaźnik z innego Polo.
Ktory to przekaźnik, to proponuje nasłuchiwać odgłosów dobiegających spod kierownicy, bo będzie "cykał".
Jesli to nie będzie to, to możesz szukać zwarć na kablach jak radzą koledzy wyżej.
Dzieki za rady, od wtyczki przy silniczku wycieraczek kable na dość sporym odcinku miały popaloną izolacje, musiał sie jeden przetrzeć i juz poleciało od temperatury. Zaizolowałem kable a przy okazji wymieniłem mechanizm wycieraczek bo stary ciężko chodził, możliwe że za ciężko i dlatego sie kable grzały. W każdym razie wszystko śmiga teraz dobrze.