Pali bezpiecznik wycieraczek!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

q
qbix87
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 14 paź 2009, 19:40

Pali bezpiecznik wycieraczek!

Post autor: qbix87 »

Witam, jak w temacie, dzisiaj wybilo mi bezpiecznik wycieraczek, wymieniłem działały przez jakieś 10 min i znowu, potem już ledwo jak wkładałem kolejne to wybijało od razu praktycznie... co to może być? pomocy!
q
qbix87
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 14 paź 2009, 19:40

Post autor: qbix87 »

A więc opisuje: wycieraczki działają, chwilkę i wybija (czasem ta chwilka jest bardzo krótka, nawet nie jeden pełny ruch wycieraczek), jak zamiast bezpiecznika włożyłem 5zł:) to wycieraczki działają prawie normalnie, pisze prawie bo:
1. nie działa tryb czasowy, tzn jak go włączę to i tak śmigają cały czas.
2. jak wyłącze to stają dokładnie w tym położeniu w którym są w chwili wyłączania... np na środku szyby

Mam nadzieje, że podpowiecie mi coś bo nie będę jeździł na piątaku zamiast bezpiecznika bo coś się popali...

Ps: moje polo mam od tygodnia więc jeszcze nie wiem gdzie co i jak:) proszę o wyrozumiałość.
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Generalnie do silnika wycieraczek podłączone są 3 przewody.
+ i - na stałe, czyli zawsze zak masz włączony zapłon
i + po włączniku.Ten plus po włączniku daje impuls na silnik, a jak ten zacznie pracować,
załącza sobie podtrzymanie (+i- na stałe) i kończy cykl (wycieraczki wracają na swoje miejsce).Skoro po wyłączeniu wycieraczek zatrzymują się w dowonlym miejscu, tzn coś nie halo z podtrzymaniem.Pewnie przetarł się przewód i to on robi Ci zwarcie i wywala bezpiecznik...
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

A czemu nie obstawiacie, że to wina przekaźnika?

U mnie przekaźnik od kierunkowskazów palił co chwilę bezpiecznik, włacznie z bezpiecznikiem od sterowania kierunkowskazami w alarmie.
Jak wstawilem wiekszy bezpiecznik chyba zamiast 8A wstawilem 16A, bo ósemki mi sie skonczyly, to uwalilem już calkowicie przekaźnik.

Po wymiane przekaźnika zero problemów.

Tak wiec proponowałbym sprawdzić przekaźnik. Np. pozyczyć od znajomego przekaźnik z innego Polo.
Ktory to przekaźnik, to proponuje nasłuchiwać odgłosów dobiegających spod kierownicy, bo będzie "cykał".

Jesli to nie będzie to, to możesz szukać zwarć na kablach jak radzą koledzy wyżej.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
q
qbix87
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 14 paź 2009, 19:40

Post autor: qbix87 »

Dzieki za rady, od wtyczki przy silniczku wycieraczek kable na dość sporym odcinku miały popaloną izolacje, musiał sie jeden przetrzeć i juz poleciało od temperatury. Zaizolowałem kable a przy okazji wymieniłem mechanizm wycieraczek bo stary ciężko chodził, możliwe że za ciężko i dlatego sie kable grzały. W każdym razie wszystko śmiga teraz dobrze.
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

No widzisz,
długo nie szukałeś.
Jeżeli skorzystałeś z mojej rady, kliknij "pomógł" :piwo:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”