[6N] Montaż klimatyzacji Climatronic w Polo

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
stonoga
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:09
Lokalizacja: DWR

[6N] Montaż klimatyzacji Climatronic w Polo

Post autor: stonoga »

Manual przedstawia montaż klimatyzacji Climatronic w polo z 1998 roku seryjnie bez klimatyzacji .

Potrzebne części:
- nagrzewnica climatronic (w moim przypadku z Golfa 4)
- panel sterujący 3B1 907 044 B
- chłodnica klimatyzacji
- większa chłodnica silnika
- przewody klimatyzacji
- osuszacz (najlepiej nowy)
- łapa sprężarki klimatyzacji, alternatora i pompy wspomagania
- sprężarka klimatyzacji
- sterownik wentylatora
- czujnik ciśnienia 1J0 959 126
- czujnik temperatury zewnętrznej ( w moim przypadku od Passata)
- czujnik nasłonecznienia (też Passat)
- uchwyt osuszacza 6N0 820 769A
- uchwyt sterownika wentylatora 6N0 959 507D
- nowe pierścienie uszczelniające
- parę wtyczek, kolorowych przewodów i pinów ale to w dalszej części

Gdy już mamy wszystkie potrzebne graty możemy zaczynać prace montażowe zaczynamy od nagrzewnicy. Odkręcamy kierownice, schowki , manetki, przełącznik podgrzewania szyby, awaryjnych wyciągamy radio odkręcamy parę śrubek i ściągamy deskę rozdzielczą
Obrazek
Po zdjęciu deski autko wygląda tak
Obrazek
Obrazek
Odkręcamy tunele powietrza odkręcamy trzy nakrętki w komorze silnika trzymające starą nagrzewnice , wyciągamy filtr przeciwpyłowy tam też są dwie nakrętki (plastikowe) i ściągamy nagrzewnice. Każde Polo jest przystosowane do montażu klimatyzacji w wygłuszeniu jest zaznaczone miejsce na rurki z parownika i odpływ skroplin.
Obrazek
Teraz szlifierka albo dremerek i wycinamy otwór Do komory silnika
Obrazek
Wiercimy otwór na odpływ skroplin
Obrazek
I pasujemy nagrzewnice, w nagrzewnicy z Golfa 4 trzeba ściąć uchwyt po prawej stronie inaczej nie wejdzie
Obrazek
Obrazek
Pasujemy wszystkie wyloty powietrza (wszystko to samo )
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Deska jeszcze na zewnątrz możemy montować czujnik nasłonecznienia w moim przypadku z Pasata bez obudowy pięknie wchodzi po wcześniejszym wycięciu dremerkiem w kratce nawiewu na szybę przednią . Teraz możemy montować deskę do auta i tu niespodzianka bo schowki z wersji bez klimatyzacji są inne, i znów dremerek, wycinanie i spawanie plastików
Obrazek
Robimy wiązkę przewodów z nagrzewnicy dwie wtyczki 10 i 12 pinowa (1J0 972 775 i ………)
Rozpiska kostek w nagrzewnicy
Obrazek
Obrazek
Schemat
Obrazek
A1 –zestaw wskaźników
A4-moduł sterujący silnika (ECM)
A42-wewnętrzny układ lamp
A53-moduł układu klimatyzacji
B430-Czujni temperatury we wnęce pod nogami
X64-złącze diagnostyczne
Y188-przeciwcisnieniowy siłownik dzwi
Y246-Siłownik centralnego wylotu
Y260-siłownik we wnece pod nogami
Y945-siłownik drzwiczek temperaturowych
Obrazek
A4447-skrzynka bezpiecznikowa w komorze akumulatora
A4884-Uchwyt bezpiecznikowy
A53-Moduł regulacji układu klimatyzacji
A60-moduł sterowania dmuchawy świeżego powietrza
A9247-Moduł sterowania wentylatora chłodziwa (1J0 919 506K)
B63-Czujnik temperatury powietrza na zewnątrz
B71-Czujnik światła słonecznego
B8-Czujnik temperatury świeżego powietrza
B935-Czujnik wysokociśnieniowy układu klimatyzacji (1J0 959 126)
F15-bezpiecznik 26
F33-bezpiecznik 11
F5-bezpiecznik 4
F6-bezpiecznik 7
F61-bezpiecznik 49
F7-bezpiecznik 8
M183-Silnik wentylatora chłodziwa
M438-Dmuchawa świeżego powietrza
S6971-Przełącznik temperatury wentylatora chłodziwa układu klimatyzacji
Y842-Sprzęgło układu klimatyzacji

[size=99px]OPCJA DRUGA SCHEMATU: [/size]
Na czteropinowy czujnik cisnienia taki jak w polo :)
http://polo6n.neostrada.pl/climatronic_do_polo.pdf

Teraz montaż przewodów, większej chłodnicy wody , chłodnicy klimatyzacji łapy i sprężarki (Tu nie będę się rozpisywał bo kolega z forum ładnie opisał)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W pasie przednim wycinamy otwór i montujemy wszystko
Obrazek
Jeszcze tylko kodowanie sterownika układu klimatyzacji na 04000 nabicie układu, mała kosmetyka i wszystko działa.
Obrazek
Ramkę na panel zrobiłem z dwóch ramek z 6N i 6N2
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 18:07 przez stonoga, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

W końcu ktoś wrzucił manuala :) Ja zabierałem się do napisania przez 2 lata wtedy kiedy montowałem klimatronic u siebie, ale jakoś mi chęci zabrakło. Także gratuluje :)
Od siebie dodam, że przy montażu klimatronica w 6N2 jest bardzo podobnie, jedyne różnice są wiązce sterującej i leci inny czujnik nasłonecznienia pod deskę.

Co do kodowania sterownika to może się przyda procedura:

Opis czynności:
- podłączyć tester usterek z przewodem diagnostycznym i odpalić VAG-COM
- włączyć zapłon (tylko stacyjkę - zapalone kontrolki)
- wybrać: [Select] - Select Control Module
- wybrać: [08 - Auto HVAC] - Układu klimatyzacji i elektroniki ogrzewania.
- nawiązanie komunikacji, na ekranie pojawiają się następujące dane samochodu:
-samochody z kierownicą po lewej stronie, z niebieskim wyświetlaczem 3B1 907 044 A
-samochody z kierownicą po lewej stronie, z niebieskim wyświetlaczem 3B1 907 044 C
- wybrać: [Fault Codes - 02] odczytać pamięć usterek, jeżeli została rozpoznana usterka
zapisać: [Print; Copy; lub Save Codes]
- usunąć istniejące usterki z pamięć usterek [Clear Codes - 05]

Po naprawie zawsze odnowić pamięć usterek za pomocą odczytania i skasowania testerem usterek VAG. Jeżeli pomimo zakwestionowania elektronicznego układu klimatyzacji nie zostanie wykryta żadna usterka, należy przeprowadzić sprawdzanie:
- wybrać [Test Outputs - 03] - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych.
- lub wybrać funkcję: [Meas. Block - 08] - Odczyt bloku wartości zmierzonych.

Jeżeli wszystko jest ok ,tzn błędów nie ma
- wybrać funkcję: [Recode - 07] - Kodowanie komputera sterującego i wpisać 04000 dla Polo
s
stonoga
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:09
Lokalizacja: DWR

Post autor: stonoga »

Jeżeli ktoś będzie miał usterki w VAGu to na fotce jest opisane który sterownik lub czujnik ma oznaczenie

Obrazek

Dostaje PM-y z pytaniami o ceny a więc :
-nagrzewnica 200zł na Allegro
-panel 100zł Allegro
-sterownik wentylatora 100zł Allegro
-czujnik cisnienia 50zł Allegro
-chłodnica, chłodnica klimatyzacji, sprężarka, łapa, węże od kolegi z forum 700zł :bow:
-osuszcz 116zł nowy Inter Cars
-czujnik nasłonecznienia 30zł Allegro
-czujnik temperatury zewn. 25zł Allegro
-wtyczki, oringi, uchwyt osuszacza, uchwyt sterownika wentylatora, zestawy przewodów, panel 6N2 ASO Wrocław 271zł
Montaż i nabicie 0zł (sam montowałem i nabijałem) :acute:
1592zł
x
x_AnDrZeJ_x
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 27 mar 2009, 20:50

Post autor: x_AnDrZeJ_x »

A takie głupie pytanie... Jak jest rozwiązana kwestia kierunku nawiewu? Bo normalnie jest to robione pokrętłem, którego teraz nie ma :D A sądzę, że panel Climatronik w tej "wersji instalacji" nie potrafi obsługiwać kierunków... Chyba, że się mylę...?
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

wszystko jest sterowane za pomocą silniczków/siłowniczków, które zamykają/otwierają odpowiednie klapki, a wszystko to wybiera się na panelu klimatronica :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”