Potrzebne części:
- nagrzewnica climatronic (w moim przypadku z Golfa 4)
- panel sterujący 3B1 907 044 B
- chłodnica klimatyzacji
- większa chłodnica silnika
- przewody klimatyzacji
- osuszacz (najlepiej nowy)
- łapa sprężarki klimatyzacji, alternatora i pompy wspomagania
- sprężarka klimatyzacji
- sterownik wentylatora
- czujnik ciśnienia 1J0 959 126
- czujnik temperatury zewnętrznej ( w moim przypadku od Passata)
- czujnik nasłonecznienia (też Passat)
- uchwyt osuszacza 6N0 820 769A
- uchwyt sterownika wentylatora 6N0 959 507D
- nowe pierścienie uszczelniające
- parę wtyczek, kolorowych przewodów i pinów ale to w dalszej części
Gdy już mamy wszystkie potrzebne graty możemy zaczynać prace montażowe zaczynamy od nagrzewnicy. Odkręcamy kierownice, schowki , manetki, przełącznik podgrzewania szyby, awaryjnych wyciągamy radio odkręcamy parę śrubek i ściągamy deskę rozdzielczą

Po zdjęciu deski autko wygląda tak


Odkręcamy tunele powietrza odkręcamy trzy nakrętki w komorze silnika trzymające starą nagrzewnice , wyciągamy filtr przeciwpyłowy tam też są dwie nakrętki (plastikowe) i ściągamy nagrzewnice. Każde Polo jest przystosowane do montażu klimatyzacji w wygłuszeniu jest zaznaczone miejsce na rurki z parownika i odpływ skroplin.

Teraz szlifierka albo dremerek i wycinamy otwór Do komory silnika

Wiercimy otwór na odpływ skroplin

I pasujemy nagrzewnice, w nagrzewnicy z Golfa 4 trzeba ściąć uchwyt po prawej stronie inaczej nie wejdzie


Pasujemy wszystkie wyloty powietrza (wszystko to samo )



Deska jeszcze na zewnątrz możemy montować czujnik nasłonecznienia w moim przypadku z Pasata bez obudowy pięknie wchodzi po wcześniejszym wycięciu dremerkiem w kratce nawiewu na szybę przednią . Teraz możemy montować deskę do auta i tu niespodzianka bo schowki z wersji bez klimatyzacji są inne, i znów dremerek, wycinanie i spawanie plastików

Robimy wiązkę przewodów z nagrzewnicy dwie wtyczki 10 i 12 pinowa (1J0 972 775 i ………)
Rozpiska kostek w nagrzewnicy


Schemat

A1 –zestaw wskaźników
A4-moduł sterujący silnika (ECM)
A42-wewnętrzny układ lamp
A53-moduł układu klimatyzacji
B430-Czujni temperatury we wnęce pod nogami
X64-złącze diagnostyczne
Y188-przeciwcisnieniowy siłownik dzwi
Y246-Siłownik centralnego wylotu
Y260-siłownik we wnece pod nogami
Y945-siłownik drzwiczek temperaturowych

A4447-skrzynka bezpiecznikowa w komorze akumulatora
A4884-Uchwyt bezpiecznikowy
A53-Moduł regulacji układu klimatyzacji
A60-moduł sterowania dmuchawy świeżego powietrza
A9247-Moduł sterowania wentylatora chłodziwa (1J0 919 506K)
B63-Czujnik temperatury powietrza na zewnątrz
B71-Czujnik światła słonecznego
B8-Czujnik temperatury świeżego powietrza
B935-Czujnik wysokociśnieniowy układu klimatyzacji (1J0 959 126)
F15-bezpiecznik 26
F33-bezpiecznik 11
F5-bezpiecznik 4
F6-bezpiecznik 7
F61-bezpiecznik 49
F7-bezpiecznik 8
M183-Silnik wentylatora chłodziwa
M438-Dmuchawa świeżego powietrza
S6971-Przełącznik temperatury wentylatora chłodziwa układu klimatyzacji
Y842-Sprzęgło układu klimatyzacji
[size=99px]OPCJA DRUGA SCHEMATU: [/size]
Na czteropinowy czujnik cisnienia taki jak w polo

http://polo6n.neostrada.pl/climatronic_do_polo.pdf
Teraz montaż przewodów, większej chłodnicy wody , chłodnicy klimatyzacji łapy i sprężarki (Tu nie będę się rozpisywał bo kolega z forum ładnie opisał)



W pasie przednim wycinamy otwór i montujemy wszystko

Jeszcze tylko kodowanie sterownika układu klimatyzacji na 04000 nabicie układu, mała kosmetyka i wszystko działa.

Ramkę na panel zrobiłem z dwóch ramek z 6N i 6N2