[6n] problem z obrotomierzem w 1.9D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bogi007
Początkujący
Początkujący
Posty: 93
Rejestracja: 09 kwie 2009, 20:13

[6n] problem z obrotomierzem w 1.9D

Post autor: bogi007 »

Witam z racji ze zaczeły sie dosyc mokre drogi to i zaczeły sie problemy z obrotomierzem w moim polo 1.9D mianowicie chodzi o to ze jak przejade po wiekszej kałuzy to obrotomierz pokazuje przez jakis czas obroty na poziomie 300-400 po paru chwilach wraca wszytko do normy, ale do czasu kolejniej kałuży. w czym twki problem? czy bac sie tego ze gdzies jakies zwarcie sie robi czy co? pozdrawiam
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Wdług mie masz lużną wtyczke na szkrzyni biegów tam gdzie jest czujnik podwójny licznika i obrotomierza tak jest w benzynie a w dieslu może tak samo albo sygnał bierze z alternatora to też trza poprawić kontakt a jak w skrzyni biegów to wyjmij przeczyść włóż i uszczelnij ten wtyk przed wodą.Z tego co wiem to diesle mają podłogi pod silnikiem więc nie powinno chlapać tam wodą ale?.

Obrazek
b
bogi007
Początkujący
Początkujący
Posty: 93
Rejestracja: 09 kwie 2009, 20:13

Post autor: bogi007 »

no wlasnie ale. oslona pod spodem jest. a sygnał bierze z alternatora to na 100%
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Więc sprawdż ładowanie alternatora i czy tam na tym wtyku od alternatora nie ma śniedzi wyjmij sprawdż kontakt może coś z alternatorem masz że następuje chwilowy brak impulsów lub pęknięty kabelek i w tym miescu zaśniedziały a śniedż robi zwarcie do masy.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Dziadek13
Hehehe coraz cieplej :)

bogi007
Pasek 5PK do wymiany !!
Jest już wytarty, jak dostanie wilgoci to się ślizga.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

O tym nie pomyślałem bo ma podłoge pod silnikiem więc woda mi odpadała.
b
bogi007
Początkujący
Początkujący
Posty: 93
Rejestracja: 09 kwie 2009, 20:13

Post autor: bogi007 »

[quote="vjarecki"]Dziadek13
Hehehe coraz cieplej :)

bogi007
Pasek 5PK do wymiany !!
Jest już wytarty, jak dostanie wilgoci to się ślizga.[/quote]

pasek wymieniony nie wiecej niz 2 tys km temu:) co przeklada sie na niecałe 2 miesiace.
k
kubson16
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 08 kwie 2009, 18:46
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: kubson16 »

podpisuje się pod pytaniem kolegi "bogi007"

Brak osłony pod silnikiem, pasek nowiuteńki(2dni), no i jak w kałużę wjadę to obrotomierz spada do 300...Robi się to tylko wtedy gdy woda leje sie na pasek(kałuża=pasek zapiszczy i obroty wracają na swoją pozycje)
b
bogi007
Początkujący
Początkujący
Posty: 93
Rejestracja: 09 kwie 2009, 20:13

Post autor: bogi007 »

[quote="kubson16"]podpisuje się pod pytaniem kolegi "bogi007"

Brak osłony pod silnikiem, pasek nowiuteńki(2dni), no i jak w kałużę wjadę to obrotomierz spada do 300...Robi się to tylko wtedy gdy woda leje sie na pasek(kałuża=pasek zapiszczy i obroty wracają na swoją pozycje)[/quote]
ale ja mam oslone pod silnikiem:)
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

W modelu 1.9D AEF - przyczyna jest w pasku ładowania (5 PK 12... nie pamniętam dokładnie dł. a nie mam jak sprawdzić) nie ma innej możliwości !!
W tym modelu impulsy obrotów idą z alternatora i jedyny proces, jaki może zakłócić woda to tylko ślizganie paska po kołach pasowych.
[quote="bogi007"]kubson16 napisał(a):
podpisuje się pod pytaniem kolegi "bogi007"

Brak osłony pod silnikiem, pasek nowiuteńki(2dni), no i jak w kałużę wjadę to obrotomierz spada do 300...Robi się to tylko wtedy gdy woda leje sie na pasek(kałuża=pasek zapiszczy i obroty wracają na swoją pozycje)

ale ja mam oslone pod silnikiem:)[/quote]
W sprzedaży jest bodajże 3 paski do tego modelu.
Jeden jest długi do klimy a dwa krótsze różnią się paroma milimetrami od siebie.
Trzeba się upewnić czy nie został założony ten troszki dłuższy, bo tak mogło się stać i stąd ta usterka.
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

Miałem tak samo, tylko przy wersji z klimą. Przy każedej kałuży się tak działo nawet po wymianie paska. Ściągnołem go z założyłem troszke innaczej i wszystko ustało, teraz żadna kałuża mi nie straszna.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
b
bogi007
Początkujący
Początkujący
Posty: 93
Rejestracja: 09 kwie 2009, 20:13

Post autor: bogi007 »

[quote="_Maniek_"]Miałem tak samo, tylko przy wersji z klimą. Przy każedej kałuży się tak działo nawet po wymianie paska. Ściągnołem go z założyłem troszke innaczej i wszystko ustało, teraz żadna kałuża mi nie straszna.[/quote]
tzn jak troszke inaczej?:D
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

Ja tak mam ale u mnie wyraźnie słychać jak ślizga się pasek alternatora.
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

[quote="bogi007"]tzn jak troszke inaczej?:D[/quote]

Przy wersji z klimą mam jeszcze sprężarke. Nad nią jest takie koło pasowe zupełnie gładkie o zaokrąglonych krawędziach, pokombinwałem troche i jakoś się udało, jeżeli nie masz klimy to chyba u Ciebie się to nie uda.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
b
bogi007
Początkujący
Początkujący
Posty: 93
Rejestracja: 09 kwie 2009, 20:13

Post autor: bogi007 »

no mam klime:) moze jakies fotki byc pokazał jak masz to zrobione?:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”