na bank termostat nie domyka i masz otwarty duży obieg wody, u mnie tak zaczęło się dziać po 120 tyś km.
w trasie z górki temperatura spadała nawet do 70 st. a nagrzewał się bardzo powoli
wymiana termostatu pomoże na bank, z takich sprawdzonych wynalazków polecam ci firmę Wahler,(około 35-45 zł)
sprawdź koniecznie jaki masz termostat bo są 2 typy klasyczne i walcowe, w polo raczej walcowe ale to trzeba obadać.
jeśli króciec czyli obudowa termostatu jest uszkodzona lub też czas zrobił swoje to też zaleca się wymianę króćca.
Procedura:
spuszczasz trochę płynu z obiegu, z dolnego węża chłodnicy.
Demontujesz obudowę termostatu, uwaga ostrożnie żeby nie uszkodzić.
Wymieniasz termostat na nowy, skręcasz,
uzupełniasz płyn w wyrównawczym odpalasz silnik i czekasz do nagrzania 90 st ewentualnie dolewasz płynu
na drugi dzień też trzeba sprawdzić czy nie trzeba czasem dolać, nie utrzymuj płynu powyżej kreski MAX.
Uzupełnij płyn roztworem G12 lub Borygiem tego samego koloru, najlepiej sobie zmienić płyn od razu na świeży.
Płynu do całego układu wchodzi 5,6 L, po wymianie termostatu wejdzie ci nie więcej niż 3,2 litra.
temat już walcowany:
viewtopic.php?f=13&t=7011