Przeróbka silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Przeróbka silnika

Post autor: rozek90 »

Witam!
Mam VW Polo 6N 1998r 1.0 silnik. Chcialbym dokonac przeróbki silnika zeby osiagnac ok. 30% mocy wiecej...
Wiem ze z tym silnikiem dużo nie poszaleje ale chcialbym wystartowac w wyscigach w moim miescie w tej najmniejszej klasie czyli do 1.3 a wiem ze chlopaki wyciagaja z fiata cc nawet do 120 KM. Moze macie jakis pomysl bo ja to jestem laikiem w takich sprawach... :niewiem:
Obrazek
C
Chmieluss
Początkujący
Początkujący
Posty: 191
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Chmieluss »

taka moc jak 120 koni... to turbosprężarkę bedziesz potrzebowac :D
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

rozek90
mam nadzieje, ze skoro chcesz inwestować w ten silnik to masz pojecie jakie są to koszta ? duzo taniej zrobic swapa :)
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

zgadzam sie z Paffciem. kupno silnika 1.6 75KM, a wiec to co chcesz osiagnac, to koszta rzedu ~2k + robocizna
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

on chce się ścigać w klasie do 1.3
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

No własnie... Chcialbym w tej klasie do 1.3 a wiec wkladanie nowego motorka to nie bardzo wchodzi w gre... A 2 tysiace to i tak nie tak duzo... Ale jak myslicie co mozna zrobic w takim silniku aby byly rezultaty.Jak narazie to z cc 900 z seryjnym silnikiem musialbym sie pomeczyc...
Obrazek
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

mysle ze temat morze :!:
mozna gdybac w nieskonczonosc co mozna zmienic zrobic itd
widac ze masz checi ale mało wiedzy a bez tego stracisz wiadro siana a efekt moze byc miezrny,szczeólnie jezeli chodzi o 1.3,bo kuc pewnie go nie bedziesz a bez tego przyzwiotej mocy nie osiagniesz
g40 szukaj tak juz mozna cuda niewidy robic a to 1.3 :mrgreen:
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

Goozik musze Ci przyznac troche racji... Chcialbym z niego wyciagnac jak najwiecej ale nie wiem za co sie zabrac zeby czegos nie spieprzyc... Dlatego tez tutaj sie znalazlem... :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Jesli koniecznie zależy Ci na sciganiu w klasie do 1.3 to trzeba celować w najmocniejsze silniki do tej pojemności a nie mordować 50KM z litra pojemności. Jakakolwiek honda czy inny japończyk z 1.3 ma 70-80km czy nawet 100KM jak Swift GTI i z takimi autami nie masz zupełnie szans choćbyś wsadził w ten silnik tyle ile warte jest Twoje Polo. Chyba ważniejsze jest mieć auto w miare szybkie i mieć frajde z jazdy niz na siłe udowadniać, ze 1.0 objedzie jakieś 1.3. Tak jak Stuff napisał - swapować 1.6 AEE albo 100konne 1.4 16v(tyle, że to rzadkość) i cieszyc sie bezawaryjną jazdą
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

<ot>Borek: stuff to u dilera ;-)</ot>
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

O dżizas ja cały czas byłem świecie przekonany żeś jest Stuff i tak sobie myślałem czemu on ma taki dwuznaczny nick :rotfl:
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Zgadzam się z przedmówcami - policz sobie władujesz jakieś 3 kloce w 1.0 i osiągniesz ile 65 kucy? Łyknie cię każde seryjne 1.2 16v o 1.3 nie wspominając.
Żeby powalczyć 1.0 musiałbyś go turbić ale wtedy koszta to pewnie 7-8 tysięcy.
Lepszą opcją byłoby wrzucenie jezeli już uparłeś się na 1.3 silnika z 86c2f wersja GT chyba 75 konnego - niech mnie ktoś poprawi jak pokręciłem z modelem. Ewentualnie wrzucaj 1.3 55 kucy i stawiaj go na podwójnych gaźnikach albo czterech motocyklowych ale cudów nie zdziałasz. Pozostaje jeszcze opcja ITB - ale koszty będą pewnie kosmiczne.
Wspomniałeś o CC - a czy przypadkiem nie z silnikiem 1.2 16v z punto i z turbiną? Druga sprawa ile taki silnik wytrzyma?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

a ja bym wrzucil G40 jesli tak zalezy. troche dlubania jest ale jak napisal Gooziec (taka swinka z afryki :rotfl: :rotfl: - no offence Goozik) to ma ponad 100KM przy pojemnosci 1.3 i idealnie nadaje sie do tego celu.
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

No chyba macie racje... Bo z tym moim silnikiem za duzo nie poszaleje... A co do g40 to wlasnie moj kumpel ma i powiem wam ze jak tym jechalem to bylem mile zaskoczony... Skfarek dokladnie... Masz racje... W CC silnik od punto w turbinie i dodatkowo jeszcze przerabiane :!: :!: Ale mi troche szkoda tego auta na sprzedaz bo dbane o niego bylo jak cholera a takto mi ktos go zameczy... no coz... bywa.. :-(
Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote="rozek90"]Ale mi troche szkoda tego auta na sprzedaz bo dbane o niego bylo jak cholera a takto mi ktos go zameczy... no coz... bywa.. [/quote]

Ale nikt nie mówi że musisz sprzedawać auto - pozostaje ci SWAP :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”