nierówne obroty silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

nierówne obroty silnika

Post autor: raf7 »

Wymienione filtry, kable, świece, cewka, kopułka, palec rozdzielacza i objawy ciągle te same. Jak delikatnie się jedzie i zmienia biegi to nie ma tych objawów, albo ich nie czuć, ale jak się naciśnie mocno na pedał gazu, obroty wzrastają np. 2500, żeby za chwilę spaść do 2000, później auto kręci normalnie. Szczególnie jest to niebezpieczne np. przy wyprzedzaniu na 4. obroty w granicach 3500 i spadek do 3000 i ciągnie dalej normalnie. Co to może być? Wyglądało mi to jakby się przepustnica blokowała, ale sprawdzałem naciskając pedał gazu i przepustnica otwiera się normalnie. Może jakiś czujnik, hall, czy co? Da się to wybadać np. VAGiem? :roll:
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Myśle że czujnik halla ale on jak sie zagrzeje to nie odpalisz auta jak ostygnie to zapalisz lub ewentualnie jakieś luzy na połączeniach do aparatu i masy.
Może ci to coś w razie czego pomoże.

http://www.auto-uzywane.pl/warsz/hall/hall.html
Od motoru ale sposób taki sam
http://redmotorz.pl/index.php?option=co ... 5&Itemid=1[/quote]

Obrazek
Ale oczywiście że czujnik halla moze być uszkodzony i nie koniecznie od razu musi unieruchomić auto na amen. Uszkodzenie czujnika halla objawia się np. gwałtownym podniesiem obrotów samoczynnie na biegu jałowym, czasem nawet brakiem mocy w pewnym zakresie obrotów, zgaśnie w czasie jazdy na chwile ale zapali-to najczęszcze objawy uszkodzenia.
Taki czujnik sprawdza sie banalnie, ale musi być zamontowany w aparacie zapłonowym (aparat może być wymontowany a auta, można go sobie sprawdzić w domu na stole).

Aparat ma 3 wyjścia + 0 -
pod + podpinacz =12v
pod - masę (czyli biegun ujemny zasialania)
0 - to wyjsie impulsów.

Czyli pod + podłączamy 12v, pod - masę (- baterii), pomiedzy + a 0 podpinamy woltomierz (na zakres pomiarowy obejmujący 12v).teraz powoli kręcimy osią aparatu i miernik pokazuje napięcie zasilania lub brak napięcia naprzemian - cyli daje impulsy masy. i włąsnie w ten sposób stwierdzamy domowym sposobem brak impulsów.
Ale jak nie pali silnik.I to wszystko zrobić po rozmowie z vagiem.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

a czy autko przyspiesza do tych 3500 czy dopiero jak obrotki spadną? - wygląda to tak jakby sprzęgiełko ślizgało
Obrazek
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

moze tez byc cos z filtrem paliwa lub pompa paliwa tak mis ie wydaje.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

no spróbuje sprawdzić tego halla, ale zamontowanego na silniku. Miernik mam taki podręczny. Rozumiem, że podłączam kabelki bezpośrednio z aku. ( w domu to ciężko by było 12V zasilić).



Co do przyspieszania to auto kręci do tych 3,5 a nawet i więcej z tym, że właśnie jest ten defekt w obrotach (kręci ładnie spada i dalej normalnie kręci wyżej)


Filtr nówka, pompa słychać, że sprawna.


W sob podepnę pod VAGa, to będę mógł powiedzieć więcej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”