Moderatorzy: Global Moderator, Moderator
Ale oczywiście że czujnik halla moze być uszkodzony i nie koniecznie od razu musi unieruchomić auto na amen. Uszkodzenie czujnika halla objawia się np. gwałtownym podniesiem obrotów samoczynnie na biegu jałowym, czasem nawet brakiem mocy w pewnym zakresie obrotów, zgaśnie w czasie jazdy na chwile ale zapali-to najczęszcze objawy uszkodzenia.
Ale jak nie pali silnik.I to wszystko zrobić po rozmowie z vagiem.Taki czujnik sprawdza sie banalnie, ale musi być zamontowany w aparacie zapłonowym (aparat może być wymontowany a auta, można go sobie sprawdzić w domu na stole).
Aparat ma 3 wyjścia + 0 -
pod + podpinacz =12v
pod - masę (czyli biegun ujemny zasialania)
0 - to wyjsie impulsów.
Czyli pod + podłączamy 12v, pod - masę (- baterii), pomiedzy + a 0 podpinamy woltomierz (na zakres pomiarowy obejmujący 12v).teraz powoli kręcimy osią aparatu i miernik pokazuje napięcie zasilania lub brak napięcia naprzemian - cyli daje impulsy masy. i włąsnie w ten sposób stwierdzamy domowym sposobem brak impulsów.