Zamulony na ciepłym silniku.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Zamulony na ciepłym silniku.

Post autor: Palozz »

Ostatnio zauważyłem ze moje poli (6N 1.6 1997r.) jest zamulone jak osiagnie temperature w okolicach 90 stopni. Na zimnym silniku jest torpeda a na ciepłym jakoś tak gorzej. Co moze być tego przyczyną?
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

sprawdź na rozgrzanym silniku, wykręć ten trójnik na zimne/ciepłe powietrze, zdarza się że ten zawór nie działa i zasysa ci cały czas powietrze znad kolektora czyli gorące, może to powoduje mulenie, u mnie tak właśnie było, ten zawór nie działał i nie domykał po rozgrzaniu ciepłego powietrza, do komory leci gorące powietrze i jest gorsze spalanie z tego tytułu.
Wyrzuciłem więc ten zaworek i przykleiłem kropelką te gródź od gorącego powietrza, zamontowałem i jest OK.
Ewentualnie możesz sprawdzić Vagiem temperaturę zasysanego powietrza, na zimnym i na ciepłym, było już o tym
jeśli wskazuje cały czas temperaturę około 26 stopni to znaczy że uszkodzony jest czujnik a'la przepływomierz w dolocie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

na zimnym torpeda bo na ssaniu a jak juz zlapie tem to normalka ze gorzej muli. Jesli sprawdziles juz wszystko co rat4 napisal to moze to byc jeszcze zapchany filtr powietrza i uwalona sonda.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Palozz »

Narazie robie testy. Odpiełem ciepłe powietrze wogóle i zobacze co z tego bedzie...
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

jeśli "trójnik" o którym pisze rat4 jest uwalony to nawet po odpięciu dolotu ciepłego powietrza nie zasysa z pod błotnika (zamknięta klapka) i będzie brał tylko przez tą małą rurkę , a przekrój jej w trójniku jest ubogi
Obrazek
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

A co jest przyczyną jeśli taka sytuacja ma miejsce w polo z silnikiem DIESLA??
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

zle ustawiony kąt wtrysku, zapachany uklad dolotowy wlacznie z filtrem, lipna ropa, za male cisnienie paliwa. To chyba tyle
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

wtryski ostatnio zrobione, filtry wymienione niecały miesiąc temu przy wymianie oleju, ropa tylko z shella (vpower diesel) a co do ciśnienia paliwa to nie wiem jak to mam sprawdzić :piwo:
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

witam mam identyczny problem o ktorym pisze w dziale 6n2,sprawdzilem czujnik powietrza zasysanego jak sugerowal savic ale to nie jest to,po podpieciu pod VAGa wyskakuje blad:brak zaplonu na 4 cylindrze.Z moich poszukiwan wydaje mi sie ze wszystkiemu winna jest cewka zaplonowa,ktora kiedy jest wadliwa moze platac takie figle pod wplywem temperatury. jak rozwiazesz problem to napisz co bylo przyczyna.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

cage to ci zostaje kąt wtrysku sprawdzic na gorącym silniku.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Palozz »

Znalazłem przyczyne chyba... Zdjęłem osłone na kolektorze i ukazał mi sie baaardzo brzydki widok... Kolektor pęknięty miedzy 2 a 3 wylotem. zaraz pod rurą od ciepłego powietrza. Teraz nasuwa mi sie kolejne pytanie... Da sie to spawać? Nie chce inwestować w ten motor bo w planach mam swap na ABF.
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”