Przepustnica - kiedy działać?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Przepustnica - kiedy działać?

Post autor: Kijus »

Witam.
Ze względu, że nadchodzi weekend postanowiłem znaleźć sobie jakieś zajęcie przy Poli. Pomyślałem o przepustnicy. Z drugiej jednak strony obroty mi nie falują, a zazwyczaj czyścimy i adaptujemy ją jeśli takie objawy występują.
Mimo wszystko postanowiłem zajrzeć - widok mnie nie zaskoczył - brudno. Zresztą po fotkach sami ocenicie. No i mam w związku z nią kilka pytań:
- czy jest strasznie zasyfiona? :blush2:
- czy dać sobie spokój i nic nie robić :D
- jakie korzyści może przynieść ew. czyszczenie, skoro wydaję się, że wszystko gra?
- czy po samym ew. czyszczeniu potrzeba będzie również adaptacji (nie mam możliwości)?
- dlaczego ten korek od obudowy filtra jest tak brudny

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, pozdrawiam i miłego weekendu wszystkim :beach:

Fotki:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Częściowo odpowiem a częściowo się podepnę ;). Też wyszystko u mnie ok, ale ręce mnie świerzbią jak czegoś nie poprawie/wyczyszcze itp. więc tez pytam czy po czyszczeniu trzeba robic adaptację? Co do tego brudnego "korka" to wężyk odmy(odpowietrzenia silnika) robi ten oleisty syf. W Polo odmy mocno brudzą i stąd ten łój.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""Kijus""]jakie korzyści może przynieść ew. czyszczenie, skoro wydaję się, że wszystko gra?[/quote]
żadnych. Ja tam po czyszczeniu zadnych roznic istotnych nie zauwazylem - ani w spalaniu , ani w dynamice.
Czyscilem tylko dlatego ze mi falowaly obroty. Owszem na tą przypadłość pomogło.
[quote=""Kijus""]czy po samym ew. czyszczeniu potrzeba będzie również adaptacji (nie mam możliwości)?[/quote]
zasadniczo tak. Co prawda u mnie po czyszczeniu jezdzil normalnie bez adaptacji , ale jak tylko podpalem Vag'a sypnął błedami ze nie byla przeprowadzona adaptacja.
Podsumowujac nie masz dostepu do Vaga'a i nie latają obroty to sie nie czepiaj.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Jak masz taką przepustnice od spodu której nie widać na twoich foto to trza czyścić.

Obrazek

http://coolchip.co.funpic.de/cc2/index. ... sselklappe

[quote=""Kijus""]Witam.
- dlaczego ten korek od obudowy filtra jest tak brudny [/quote]

[quote=""Borek""]Co do tego brudnego "korka" to wężyk odmy(odpowietrzenia silnika) robi ten oleisty syf. W Polo odmy mocno brudzą i stąd ten łój.[/quote]

Zależy od jakości oleju.
Ciepło zimno woda sie skrapla i masz masło na korku krótkie trasy robisz.
Co do odmy jest to przypadłość polo ale można to rozwiązać w ten sposób że należy go od czasu do czasu dobrze przegonić i masz czystą odme i przy okazji przedmuchasz katalizator inaczej zacznie ci śmierdzieć zgniłymi jajami z wydechu.
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Dziadek 13 - świetny link do manuala :piwo:

Miłego weekendu i pozdrawiam
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""Kijus""]Dziadek 13 - świetny link do manuala[/quote]
jest tez w wersji PL :-D
http://cordobaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1221
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

a mógłby ktoś przetłumaczyć ten fragment z silniczkiem albo może ktoś wie czy jest sens go czyścić?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Kijus""] Dziadek 13 - świetny link do manuala :piwo:
Miłego weekendu i pozdrawiam[/quote]
@bazi
Podróba tego
http://klubseata.pl/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4

@gilles otwierasz tą strone http://translate.google.com/translate_t?hl=pl# wklejasz w okno ten link strony adaptacji i wybierasz z niemieckiego na polski klik na tłumacz i już masz strone po polsku.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Co prawda przepustnicę czyściłem przy okazji bo miałem już wymontowaną.
Nie wiem jak w innych silnikach ale w 1F jest auto-adaptacja. Po odpaleniu samochodu najlepiej pojeździć bez przerwy 30 km.
Po podłączeniu VAG błędów nie pokazało.

Co do odmy to zgodzę się, że śmieci lecą gdzie popadnie. Osobiście planuję wywalić odmę aby silnik dostawał czyściutką mieszankę.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ja wywaliłem odmę zaślepiłem wlot odmy do puszki i puściłem przewód gumowy z odmy na dół i opary lecą w dół i jest dobrze
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

nie wiem czy to cos wniesie do tematu...ale kiedys przy wymianie termostatu i króćca znajomy mechanik wyczyscił mi przepustnice (nie wiem dlaczego i po co), co najlepsze po czyszczeniu auto zyskało strasznie na dynamice... było znacznie żwawsze, sprytniejsze i lepiej reagowało na pedał gazu, wiec cos w tym jest
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

Rat4 - wielka prośba do Ciebie, jak rozwiązałeś ta sytuacje z odmą? Jak byś mógł dać jakies fotki np w manualu itd. Albo trochę lepiej wytłumaczyć ten fragment: "wywaliłem odmę zaślepiłem wlot odmy do puszki"
Artpolo - jeśli możesz wytłumacz skrót: "Nie wiem jak w innych silnikach ale w 1F jest auto-adaptacja"

W temacie: to postanowiłem jednak zostawić na razie przepustnicę w spokoju, jutro skręcam.

:D
Pozdrawiam i cieszy mnie odzew z waszej strony.
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Kijus no chodzi o to, że przepustnica sama się doreguluje. Jednak nie w każdym silniku jest to zastosowane.

Odnośnie odmy to chodzi o to aby wszystkie niedopalone pozostałości nie wracały do przepustnicy - co ją zabrudza. Czasami zabrudza również sam dolot i filtr powietrza. Dlatego wąż na glebę i cały ten śmietnik leci na jezdnię (można stracić dowód rejestracyjny jak ktoś będzie upierdliwy). Dziurę po odłączeniu odmy od puszki zaślepiasz - czasami stosuje się filtry odmy http://www.dziambel.com/rys/kronika07/odma2.jpg.

Najbardziej PRO rozwiązaniem jest montaż zbiorniczka odmy - catch tank oil. Wszystkie brudy zatrzymane są w zbiorniczku do regularnego czyszczenia zachowując zamknięty obwód komora - zbiorniczek - dolot.
http://images.google.pl/images?ndsp=18& ... raz%C3%B3w
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”