[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
michalc
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 19:19

Post autor: michalc »

cześć,

wkładam 1.3 55KM (monowtrysk) z 86c2f do polo 86. mam pytanie odnośnie pompy paliwa - konkretnie dlaczego są dwie i czy muszę obie przełożyć czy może wystarczy jedna uniwersalna pompa paliwa (coś na poczatku tego wątku było o takiej pompie)? z tego co rozumiem w moim 86 jest tylko pompa przy silniku i bym musiał bak wymieniać a tego chcę uniknąć bo ktoś pogiął wlewkę w dawcy i bym musiał ciąć, a i tak przede mną kupa roboty z wiązką...

mC
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

michalc pisze: dlaczego są dwie i czy muszę obie przełożyć czy może wystarczy jedna
W baku pompa wstępna / podawcza a pod bakiem wysokiego ciśnienia

Muszą być obie
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
m
michalc
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 19:19

Post autor: michalc »

Ajeśli zostawię stary bak z dolnym wyjściem to mogę pominąć pompę "podawczą"?

mC
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Pompa wysokiego ciśnienia nie uciagnie paliwa możesz zaslepic bak u dołu i pociągnąć przewody do gory
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
Awatar użytkownika
Aleksandrze
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2016, 17:46
Lokalizacja: NML dolina!

Post autor: Aleksandrze »

Cześć wam! Podłącze się pod ten temat ponieważ mam 3 pytania z różnych kategorii heh
Wczoraj przełożyłem silnik 1.3 na pełnym wiązki wszystko elegancko teraz pytania:
1
https://zapodaj.net/92e9e077bc42f.jpg.html
Czy zasilanie paliwa ma być podłączone przed regulatorem ciśnienia,a wyjście obok? Tak jak zaznaczone czerwonymi strzałkami ?

2
https://zapodaj.net/492440296c1be.jpg.html
Gdzie podłączyć ten przewód? Wychodzi pod wtryskami 2 i 3 z węża pod kolektorem ssącym i chyba jest od podciśnienia,tylko gdzie on ma iść ?

3
https://zapodaj.net/7694b5ac65c17.jpg.html
Co to za kostki pasują do siebie i idą z wiązką od komputera z czarną wtyczką do termostatu i tyle nie ma gdzie ich tam wpiąć. Mają być razem spięte ?

Nie było Mnie przy tym jak silnik był demontowany i dlatego NIE WIEM. Szukałem ale bez konkretniejszych rezultatów (co nie oznacza że nie szukam dalej :) )
Za jakiś czas opiszę moje polo na forum,tylko trochę materiału uzbieram i zrobię zdjęć.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 15:28 przez Aleksandrze, łącznie zmieniany 1 raz.
l
lawa
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2017, 19:32

Post autor: lawa »

Witam.
studiuje ten temat i widzę że często przewija się swap z AAU i AAY na ABU.
Ja jestem w trakcie swap z AAK na ABU i mam pytanie bo utknąłem.
Silnik siedzi, kolektor i wtrysk od Abu i problem mam ze sterownikiem. Ten ori od AAK ma krótka wtyczkę ( nr. 0 280 000 743). Kupiłem sterownik od Passata 1.8 RP (nr. 0 261 200 271)  ma długą wtyczkę i nie pasuje. Macie jakieś pomysły? Jaki sterownik podpasuje?
D
Dawdzio
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2025, 19:09

Post autor: Dawdzio »

Witam wszystkich. Jestem bardzo zadowolonym właścicielem bardzo zgnitego i zmęczonego życiem Polo 86C 1.3 diesel z 1987 roku.
Znalezienie innego egzemplarza praktycznie graniczy z cudem, zastanawiam się więc nad kupnem wersji benzynowej i przełożeniem do niej mojego napędu. Martwi mnie tylko kwestia mocowań.
Przejrzałem cały temat i ponoć silniki 1.0 HZ i AAU oraz jeśli dobrze zrozumiałem któryś silnik 1.3 są zamienne z dieslem bez żadnych przeróbek i kombinacji. Czy ktoś z powodzeniem to sprawdził? A może nie muszę ograniczać się tylko do tych konkretnych silników, bo po prostu każdy wkładany fabrycznie do Polo 86C ma takie same mocowania?
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 71
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

Przekładka jest technicznie Plug&PLay, tylko, że niestety sporo tego Plug and Play będzie w zależności od 'biorcy' niewykuczone, że nawet bak trzeba będzie podmienić...

Ale skoro będziesz miał oba pojazdy do dyspozycji, to jest to tylko kwestia czasu i włożonej pracy. Wszystkie mocowania do nadwozia są w tych samych miejscach.
D
Dawdzio
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2025, 19:09

Post autor: Dawdzio »

Dziękuję za cenną informację. Póki co niestety muszę odstawić 86C najprawdopodobniej na rzecz znacznie łatwiej osiągalnego 86C2f. Ale mam nadzieję, że kiedyś starszy diesel doczeka się powrotu na drogi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”