[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
michalc
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 19:19

Post autor: michalc »

cześć,

wkładam 1.3 55KM (monowtrysk) z 86c2f do polo 86. mam pytanie odnośnie pompy paliwa - konkretnie dlaczego są dwie i czy muszę obie przełożyć czy może wystarczy jedna uniwersalna pompa paliwa (coś na poczatku tego wątku było o takiej pompie)? z tego co rozumiem w moim 86 jest tylko pompa przy silniku i bym musiał bak wymieniać a tego chcę uniknąć bo ktoś pogiął wlewkę w dawcy i bym musiał ciąć, a i tak przede mną kupa roboty z wiązką...

mC
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

michalc pisze: dlaczego są dwie i czy muszę obie przełożyć czy może wystarczy jedna
W baku pompa wstępna / podawcza a pod bakiem wysokiego ciśnienia

Muszą być obie
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
m
michalc
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 19:19

Post autor: michalc »

Ajeśli zostawię stary bak z dolnym wyjściem to mogę pominąć pompę "podawczą"?

mC
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Pompa wysokiego ciśnienia nie uciagnie paliwa możesz zaslepic bak u dołu i pociągnąć przewody do gory
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
Awatar użytkownika
Aleksandrze
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2016, 17:46
Lokalizacja: NML dolina!

Post autor: Aleksandrze »

Cześć wam! Podłącze się pod ten temat ponieważ mam 3 pytania z różnych kategorii heh
Wczoraj przełożyłem silnik 1.3 na pełnym wiązki wszystko elegancko teraz pytania:
1
https://zapodaj.net/92e9e077bc42f.jpg.html
Czy zasilanie paliwa ma być podłączone przed regulatorem ciśnienia,a wyjście obok? Tak jak zaznaczone czerwonymi strzałkami ?

2
https://zapodaj.net/492440296c1be.jpg.html
Gdzie podłączyć ten przewód? Wychodzi pod wtryskami 2 i 3 z węża pod kolektorem ssącym i chyba jest od podciśnienia,tylko gdzie on ma iść ?

3
https://zapodaj.net/7694b5ac65c17.jpg.html
Co to za kostki pasują do siebie i idą z wiązką od komputera z czarną wtyczką do termostatu i tyle nie ma gdzie ich tam wpiąć. Mają być razem spięte ?

Nie było Mnie przy tym jak silnik był demontowany i dlatego NIE WIEM. Szukałem ale bez konkretniejszych rezultatów (co nie oznacza że nie szukam dalej :) )
Za jakiś czas opiszę moje polo na forum,tylko trochę materiału uzbieram i zrobię zdjęć.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 15:28 przez Aleksandrze, łącznie zmieniany 1 raz.
l
lawa
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2017, 19:32

Post autor: lawa »

Witam.
studiuje ten temat i widzę że często przewija się swap z AAU i AAY na ABU.
Ja jestem w trakcie swap z AAK na ABU i mam pytanie bo utknąłem.
Silnik siedzi, kolektor i wtrysk od Abu i problem mam ze sterownikiem. Ten ori od AAK ma krótka wtyczkę ( nr. 0 280 000 743). Kupiłem sterownik od Passata 1.8 RP (nr. 0 261 200 271)  ma długą wtyczkę i nie pasuje. Macie jakieś pomysły? Jaki sterownik podpasuje?
D
Dawdzio
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 mar 2025, 19:09

Post autor: Dawdzio »

Witam wszystkich. Jestem bardzo zadowolonym właścicielem bardzo zgnitego i zmęczonego życiem Polo 86C 1.3 diesel z 1987 roku.
Znalezienie innego egzemplarza praktycznie graniczy z cudem, zastanawiam się więc nad kupnem wersji benzynowej i przełożeniem do niej mojego napędu. Martwi mnie tylko kwestia mocowań.
Przejrzałem cały temat i ponoć silniki 1.0 HZ i AAU oraz jeśli dobrze zrozumiałem któryś silnik 1.3 są zamienne z dieslem bez żadnych przeróbek i kombinacji. Czy ktoś z powodzeniem to sprawdził? A może nie muszę ograniczać się tylko do tych konkretnych silników, bo po prostu każdy wkładany fabrycznie do Polo 86C ma takie same mocowania?
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 68
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

Przekładka jest technicznie Plug&PLay, tylko, że niestety sporo tego Plug and Play będzie w zależności od 'biorcy' niewykuczone, że nawet bak trzeba będzie podmienić...

Ale skoro będziesz miał oba pojazdy do dyspozycji, to jest to tylko kwestia czasu i włożonej pracy. Wszystkie mocowania do nadwozia są w tych samych miejscach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”