[6R] Nieszczelna klima (oringi przy chłodnicy)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
psiaja
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2012, 21:42

[6R] Nieszczelna klima (oringi przy chłodnicy)

Post autor: psiaja »

Witam
Rozszczelniła mi się instalacja klimatyzacji - poleciały oringi tuż przed wejściem rurek do chłodnicy (jest tam takie "zgrubienie" w które wchodzą te rurki a całość znajduje się tuż nad dolną osłoną zderzaka).
Byłem w pierwszym lepszym warsztacie na wymianie tych uszczelek i ze względu na korozję tego "zgrubienia" facet nie mógł wyjąć rurek i wymienić uszczelek - kazał mi pojechać do innego warsztatu, gdzie mają "sposób" na wyjęcie tych przewodów z tego skorodowanego "zgrubienia".
Kontaktowałem się z innym warsztatem i tam od razu facet powiedział, że takie nieszczelności to raczej wymiana, ponieważ ze względu na korozję element nie będzie "działał" (nie będzie szczelny) jak powinien.
Czy rzeczywiście, takie elementy od razu się wymienia, czy jest to przesadne dmuchanie na zimne i brak chęci brania odpowiedzialności za swoją robotę ?
Ostatnio zmieniony 30 cze 2016, 15:53 przez psiaja, łącznie zmieniany 1 raz.
Dlaczego kobiety żyją dłużej od mężczyzn?
Bóg rekompensuje im czas stracony na parkowaniu
:D
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Miałem nieszczelność w tym samym miejscu i mechanik mi to naprawił. Co prawda za pierwszym razem mu sie nie udalo, bo po czasie cały odczynnik wyleciał, ale jak zrobił to ponownie w ramach słownej gwarancji to problem ustąpił. Różnica była tylko taka, że ja korozji nie miałem. Udało mu się to nawet naprawić bez zdejmowania zderzaka.
Awatar użytkownika
psiaja
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2012, 21:42

Post autor: psiaja »

Dziś byłem w drugim warsztacie.. Ludki byli zdziwieni, że pokazuję, na to miejsce, ponieważ jest ono suche i nie widzą żadnego wycieku (pytali kiedy zauważyłem wyciek i czy go myłem :o ). Uzupełnili mi czynnik, samochód jakiś czas pracował (3h? na biegu jałowym i włączonej klimie :shock: ) i ponoć jest tam sucho.. Jeden pracownik próbował ten pierścień rozebrać, ale bezskutecznie - pierścień sam w sobie jest aluminiowy, ale ponoć posiada dwa bolce metalowe, które utrudniają rozłączenie)
W przyszłym tyg mam się u nich zjawić sprawdzić, czy ubyło czynnika. Jak ubyło, będą szukać gdzie jest nieszczelność i .. jeżeli okaże się, że winny jest ten pierścień a oni sami go nie rozmontują, to czeka mnie wymiana chłodnicy klimy ..
Dlaczego kobiety żyją dłużej od mężczyzn?
Bóg rekompensuje im czas stracony na parkowaniu
:D
s
snakemen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 24 wrz 2012, 17:25

Post autor: snakemen »

Cześć,

Ktoś jeszcze spotkał się z podobną nieszczelnością układu klimatyzacji w tym miejscu ? Ja też aktualnie zauważyłem wyciek w tych okolicach (tłusta plama w dolnej części plastikowej osłony) i domniemam, że to ten sam problem (Oringi na łączeniu).

Obrazek
Obrazek

@psiaja możesz coś więcej powiedzieć jak u Ciebie zakończył się temat ?
Obrazek
Awatar użytkownika
polo.blue
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 cze 2024, 12:11

Post autor: polo.blue »

snakemen pisze: Cześć,

Ktoś jeszcze spotkał się z podobną nieszczelnością układu klimatyzacji w tym miejscu ? Ja też aktualnie zauważyłem wyciek w tych okolicach (tłusta plama w dolnej części plastikowej osłony) i domniemam, że to ten sam problem (Oringi na łączeniu).

Obrazek
Obrazek

@psiaja możesz coś więcej powiedzieć jak u Ciebie zakończył się temat ?
zmień uszczelki pod tymi rurkami ;-)
Katalog części do VW Polo 6R: https://catalog.polo.blue/pl/
Kody wyposażenia VW: https://polo6r.pl/prcodes/
Instrukcja obsługi VW Polo V: https://polo6r.pl
Blog VW Polo - Majsterkowo: https://polo.blue/pl/
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”