Wymiana klocków i tarcz - economy vs trw / bosh or oryginały i pytania dodatkowe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kamolinka1
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 gru 2019, 22:53

Wymiana klocków i tarcz - economy vs trw / bosh or oryginały i pytania dodatkowe

Post autor: kamolinka1 »

Kupilibyście klocki i tarcze gamy economy od VW? Ile wytrzymałyby (niby połowę dłużej wytrzymają czy 70-80% ze zwględu na bardziej przycięty element cierny granit co te najdroższe VW z 1go sortu) względem oryginałów czy zamienników trw / bosh, ate (te 2dwa podobno gorsze) czy raczej oryginały VW z 1 sortu (najdroższe).
Czy może trw / bosh, ate bo to samo jednak co economy podobno???
Czy trw jednak wytrzymają dłużej niż economy VW.
Bo takie trw nieco tańsze (jak dobrze patrze to z -160 vs gama economy VW a może źle i 500 kosztuje na 4 koła tarcze i klocki gdzie VW economy 1450 a oryginały 2350) ale gdyby cenowo była mała różnica tj. te 200 zł to które a jak trw tańsze to trw a nie economy nadal?
ps. przód jest wentylowany a tył nie, tak?
U kogo kupić, bo ceny różne a i numery katalogowe i się gubię...zarówno economy czy trw. bo oryginały tylko u deleara, to wiem.
Ile powinna kosztować wymiana klocków i tarcz pewnie z odpowietrzaniem układu hamulcowego i wymianą płynu?
A same hamulce to jak? Też się wymienia czy to jest właśnie to?
No i płyn Hamulcowy Dot 4 Vw warto oryginał? I co ile się go wymienia?

VW Polo 2012 1.6 diesel 90
Ostatnio zmieniony 03 mar 2024, 19:02 przez kamolinka1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 68
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

kamolinka1 pisze: Kupilibyście klocki i tarcze gamy economy od VW? Ile wytrzymałyby (niby połowę dłużej wytrzymają czy 70-80% ze zwględu na bardziej przycięty element cierny granit co te najdroższe VW z 1go sortu) względem oryginałów czy zamienników trw / bosh, ate (te 2dwa podobno gorsze) czy raczej oryginały VW z 1 sortu (najdroższe).
Czy może trw / bosh, ate bo to samo jednak co economy podobno???
Czy trw jednak wytrzymają dłużej niż economy VW.
Bo takie trw nieco tańsze (jak dobrze patrze to z -160 vs gama economy VW a może źle i 500 kosztuje na 4 koła tarcze i klocki gdzie VW economy 1450 a oryginały 2350) ale gdyby cenowo była mała różnica tj. te 200 zł to które a jak trw tańsze to trw a nie economy nadal?
ps. przód jest wentylowany a tył nie, tak?
U kogo kupić, bo ceny różne a i numery katalogowe i się gubię...zarówno economy czy trw. bo oryginały tylko u deleara, to wiem.
Ile powinna kosztować wymiana klocków i tarcz pewnie z odpowietrzaniem układu hamulcowego i wymianą płynu?
A same hamulce to jak? Też się wymienia czy to jest właśnie to?
No i płyn Hamulcowy Dot 4 Vw warto oryginał? I co ile się go wymienia?

VW Polo 2012 1.6 diesel 90
I tu znowu, jak dbasz, tak masz.. ale z doświadczenia podpowiem.. lepiej zainwestowac w ATE i lokalnego mechanika (Sprawdzonego) i za cenę z ASO 'economy' mieć porządne Heble które się nie pogną w pierwszej lepszej kałuży.
k
kamolinka1
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 gru 2019, 22:53

Post autor: kamolinka1 »

Kaki® pisze:
kamolinka1 pisze: Kupilibyście klocki i tarcze gamy economy od VW? Ile wytrzymałyby (niby połowę dłużej wytrzymają czy 70-80% ze zwględu na bardziej przycięty element cierny granit co te najdroższe VW z 1go sortu) względem oryginałów czy zamienników trw / bosh, ate (te 2dwa podobno gorsze) czy raczej oryginały VW z 1 sortu (najdroższe).
Czy może trw / bosh, ate bo to samo jednak co economy podobno???
Czy trw jednak wytrzymają dłużej niż economy VW.
Bo takie trw nieco tańsze (jak dobrze patrze to z -160 vs gama economy VW a może źle i 500 kosztuje na 4 koła tarcze i klocki gdzie VW economy 1450 a oryginały 2350) ale gdyby cenowo była mała różnica tj. te 200 zł to które a jak trw tańsze to trw a nie economy nadal?
ps. przód jest wentylowany a tył nie, tak?
U kogo kupić, bo ceny różne a i numery katalogowe i się gubię...zarówno economy czy trw. bo oryginały tylko u deleara, to wiem.
Ile powinna kosztować wymiana klocków i tarcz pewnie z odpowietrzaniem układu hamulcowego i wymianą płynu?
A same hamulce to jak? Też się wymienia czy to jest właśnie to?
No i płyn Hamulcowy Dot 4 Vw warto oryginał? I co ile się go wymienia?

VW Polo 2012 1.6 diesel 90
I tu znowu, jak dbasz, tak masz.. ale z doświadczenia podpowiem.. lepiej zainwestowac w ATE i lokalnego mechanika (Sprawdzonego) i za cenę z ASO 'economy' mieć porządne Heble które się nie pogną w pierwszej lepszej kałuży.
Twierdzisz, że droższe tarcze i klocki gamy economy vw są gorsze i to samo trw a dałbyś ate?
Mniej interesuje, ktore sa lepsze i ile wytrzymają - czy tyle samo kazdy? Czy moze takie trw potrwa tyle co oryginały vw z 1 montażu.
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 68
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

Twierdzę, że Economy VW wytrzymało mi półtora roku i pogieły się tarcze, a jeżdżę autem w około Komina (Touran, nie Polo).

Cel Hamulców jest jeden -> Wytracanie energii Kinetycznej naszego auta. Z Hamulcami jest Podobnie jak z Oponami -> to jest kompromis pomiędzy jej właścowościami (hałas, opór toczenia, ścieralność itp) Nie da się zrobić opony idealnej która będzie miała wyśrubowane wszystkie właściwości... Tak samo jest z Hamulcami.

Jeżeli twoim celem jest 'żywotność' Klocków, no to będziesz musiał mieś w świadomości, że będą twardsze i tym samym słabsze (będą wymagały mocniejszego dociśnięcia aby uzyskać tą samą siłę hamowania), a przy okazji będą pewnie piszczeć.

Które lepsze, nie podpowiem, TRW na tarczach Economy nie dotrwały do konca, bo sie tarcze pogieły (tak , klocki Economy sie skonczyly po roku zanim 10kkm przejechalem)... Premium 'teoretycznie' będzie 'lepsze', szczególnie jeżeli zastosujesz oba produkty jednej rodziny (czyli tarcze i klocki, które sa do siebie wyliczone). A, że za cenę 'economy' w ASO zapłacisz tyle co za 'premium' u Pana mietka, to chyba nie trzeba nikomu powtarzać.
k
kamolinka1
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 gru 2019, 22:53

Post autor: kamolinka1 »

Kaki® pisze: Twierdzę, że Economy VW wytrzymało mi półtora roku i pogieły się tarcze, a jeżdżę autem w około Komina (Touran, nie Polo).

Cel Hamulców jest jeden -> Wytracanie energii Kinetycznej naszego auta. Z Hamulcami jest Podobnie jak z Oponami -> to jest kompromis pomiędzy jej właścowościami (hałas, opór toczenia, ścieralność itp) Nie da się zrobić opony idealnej która będzie miała wyśrubowane wszystkie właściwości... Tak samo jest z Hamulcami.

Jeżeli twoim celem jest 'żywotność' Klocków, no to będziesz musiał mieś w świadomości, że będą twardsze i tym samym słabsze (będą wymagały mocniejszego dociśnięcia aby uzyskać tą samą siłę hamowania), a przy okazji będą pewnie piszczeć.

Które lepsze, nie podpowiem, TRW na tarczach Economy nie dotrwały do konca, bo sie tarcze pogieły (tak , klocki Economy sie skonczyly po roku zanim 10kkm przejechalem)... Premium 'teoretycznie' będzie 'lepsze', szczególnie jeżeli zastosujesz oba produkty jednej rodziny (czyli tarcze i klocki, które sa do siebie wyliczone). A, że za cenę 'economy' w ASO zapłacisz tyle co za 'premium' u Pana mietka, to chyba nie trzeba nikomu powtarzać.
Nie ukrywam, że się trochę pogubiłem co to te premium chociażby, ale dziękuję. Czyli odradzasz economy zmieszane z trw ale same economy nadal polecasz, jeśli to będzie komplet tarcze + klocki czy może odradzasz economy zupełnie a polecasz albo tarcze + klocki trw czy oryginalne vw z 1 montażu "premium", jeśli uda mi się kupić taniej?

Swoją drogą, to oryginalne tarcze i klocki na 4 koła kosztują 2500, economy 1450 a trw 1022 ale ciekawostka na Allegro jest taki komplet za 498.62 - jakim cudem ?
Ostatnio zmieniony 07 mar 2024, 17:22 przez kamolinka1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 68
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

Nie nie polecam VW Economy, Klocki skonczyły się z przodu po niecalych 10kkm, a po kolejnych 5kkm obie tarcze sie pogieły (miały odchyłki rzędu 0.3mm - to dużo)

Obecnie jeżdzę na ATE/ATE w Touranie, i Mikoda/TRW (klocki) w Polo i obie sobie chwalę, niestety Polo ma za mały przebieg żeby o ich trwałości mówić.
k
kamolinka1
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 gru 2019, 22:53

Post autor: kamolinka1 »

Kaki® pisze: Nie nie polecam VW Economy, Klocki skonczyły się z przodu po niecalych 10kkm, a po kolejnych 5kkm obie tarcze sie pogieły (miały odchyłki rzędu 0.3mm - to dużo)

Obecnie jeżdzę na ATE/ATE w Touranie, i Mikoda/TRW (klocki) w Polo i obie sobie chwalę, niestety Polo ma za mały przebieg żeby o ich trwałości mówić.
Czemu takie combo tj. Mikoda/TRW, nie lepiej było dać i to i to TRW ??? ps. Dzięki za szczerą odpowiedź. A płyn hamulcowy warto oryginalny? Mechanik wciska zamienniki to od 13 zł manner, 52 zł za bosh a oryginał 99 zł.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2024, 12:28 przez kamolinka1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 68
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

Kombo ponieważ mam w polo 86c z Przodu chamulce 280mm z Vectry i było dopasowywnanie elementów, z tyłu to nawet nie wiem co za klocki i tarcza są.

O płynie nic Ci nie powiem, jeżeli nie zap''lasz jak szalony (but, hamulec, but hamulec) tylko normalna jazda, to Ci sie nawet najtańszy płyn hamulcowy nie zagotuje, ale najtańszy będzie tez bardziej higroskopijny, przez co jego żywotność szybko spadnie.

Niestety rozmawiasz ze złą osobą jeżeli chodzi o 'finanse' Nie jestem fanem wydawania niepotrzebnie pieniędzy na 'markę' ale zawsze wybiorę premium nawet jeżeli cena jest 3x wyższa mimo, że jakość nie jest 3x większa.
k
kamolinka1
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 gru 2019, 22:53

Post autor: kamolinka1 »

Kaki® pisze: Kombo ponieważ mam w polo 86c z Przodu chamulce 280mm z Vectry i było dopasowywnanie elementów, z tyłu to nawet nie wiem co za klocki i tarcza są.

O płynie nic Ci nie powiem, jeżeli nie zap''lasz jak szalony (but, hamulec, but hamulec) tylko normalna jazda, to Ci sie nawet najtańszy płyn hamulcowy nie zagotuje, ale najtańszy będzie tez bardziej higroskopijny, przez co jego żywotność szybko spadnie.

Niestety rozmawiasz ze złą osobą jeżeli chodzi o 'finanse' Nie jestem fanem wydawania niepotrzebnie pieniędzy na 'markę' ale zawsze wybiorę premium nawet jeżeli cena jest 3x wyższa mimo, że jakość nie jest 3x większa.
No tak, ale co to w tym przypadku oznacza względem tarcz i klocków gamy economy vw ? Czy one nie są premium względem trw ? Też nie lubię przepłacać za logo - to ma działać i mieć lepszą jakość a nie bo adidas. Więc pytanie, wydać 1450 zł na game economy vw czy 1022 zl na trw, żebym bezpiecznie jeździł i by pochodziło lub 1 z 2ch ?

ps. jbc łapcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=uSsUbLV1SKM
Ostatnio zmieniony 11 mar 2024, 20:49 przez kamolinka1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

Cześć, z tym Economy to jest różnie, czasem to jest niby z VW, ale produkowane w jakichś Indiach czy innej Malezji, ogólnie VW nie produkuje rzeczy takich jak klocki czy tarcze, tylko komuś to zleca do zrobienia, a w ASO doliczają jedynie swoją marżę. Fabrycznie zwykle używane były klocki z TRW/Ate/JURID - aktualnie w Polo to głównie TVS-Girling (z Indii)
IMO klocki z TRW strasznie opiłkują, przez co szybko felgi sią brudzą, jak chcesz coś spoko do daily to brałbym ATE/Zimmermann.

Jeśli chodzi o układ hamulcowy do dynamiczniej jazdy to możesz wziąć klocki np. Black Diamond Fast Road lub EBC Green Stuff, a przy szybszej jeździe sprawdzą się klocki Galfer Sport FDHP 1050, Hawk Performance HPS 5.0 lub EBC Yellow Stuff (ale tutaj zacząłbym najpierw od zmiany zacisków/tarcz na większe) ;-)
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2024, 11:19 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”