9N 1.2 12v 2003 Brak mocy na rozgrzanym silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Janek
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 sie 2016, 11:42

9N 1.2 12v 2003 Brak mocy na rozgrzanym silniku

Post autor: Janek »

Witam wszystkich,

Od pewnego czasu mój samochód nie chce przyspieszać na rozgrzanym silniku. Przy spokojnej jedzie wciskając minimalnie gaz samochodem da się jechać, natomiast gdy chcę przyspieszyć i wciskam mocniej silnik zmienia dźwięk na niski mulący i przyspiesza minimalnie.

Początkowo uznałem, że przyczyną jest zabrudzona przepustnica - wyczyściłem ją. Po krótkiej przejażdżce stwierdziłem, że jest znacznie lepiej, ale następnego dnia po przejechaniu kilometra - dwóch znowu muli.

Kolejnym krokiem było czyszczenie zaworu EGR - tutaj podejrzenie, że się nie domyka. W konsekwencji został wyczyszczony cały dolot płynem do czyszczenia przepustnic.

Problem nadal występuje na benzynie i na gazie(BRC Sequent 24.11).

Po czyszczeniu pojawiły się błędy w silniku odczytane programem Vag-Com:

17811 - EGR System: Regulation Divergence
P1403 - 35-00 - -
17925 - Main Relay (J271): Electrical Malfunction
P1517 - 35-10 - - - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent

Błędy zostały wykasowane i następnego dnia pojawiły się kolejne:

17811 - EGR System: Regulation Divergence
P1403 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent

Przeprowadziłem adaptację przepustnicy oraz zaworu EGR, błędów nie ma i nie powracają nawet po ostrzejszej jedzie. Praca sondy lambda mieściła się w przedziale 0,2 - 1V oraz współczynnik 0.95 - 1.05.
Świece zapłonowe były suche i miały jasno-brązowy kolor, czyli skład mieszanki powinien być poprawny.

Na forum golfa znalazłem podobny problem, co prawda dotyczy innego silnika, ale pokrywa się z moim(poza tym, że wskazówka obrotomierza przesuwa się płynnie).

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=99733

Dotyczy problemu z przestawionym zapłonem i stąd moje pytanie czy zapłon może się sam przestawić?
Czy można sprawdzić Vag-Com'em zapon czy rzeczywiście jest przestawiony?

Innym moim podejrzeniem jest czujnik ciśnienia w dolocie. Vag wyświetla ~950 ~960 mbar na wyłączonym silniku. Czy nie powinno być około 1000 - tyle ile ciśnienie atmosferyczne? Przy wolnych obrotach jest to ~315 mbar. Z drugiej strony wydaje mi się, że jeżeli ciśnienie było by zaniżane to ECU powinien reagować jakby silnik był pod wyższym obciążeniem i dodawać więcej paliwa/powierza.

Co jeszcze mogę sprawdzić Vag'iem?

Z góry dziękuję za pomoc.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Ja bym obstawiał egr. Ciśnienie podawane w pogodzie jest znormalizowane do poziomu morza. Aby uzyskać ciśnienie rzeczywiste mierzone trzeba je skorygować o wysokość nad poziomem morza.
Lenistwo drogą do postępu
J
Janek
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 sie 2016, 11:42

Post autor: Janek »

Zawór EGR wyczyściłem, nie wywala więcej żadnych błędów w silniku. Dodam, że kiedy robiłem adaptację Vagiem było słychać jak stuka, góra - dół... Więc chyba jest sprawny.

Myślę, że przyczyną może być klapka(zawór) w obudowie silnika, która zamyka dopływ świeżego powietrza do przepustnicy. Wydaje mi się, że klapka powinna być zamknięta podczas nagrzewania silnika i stopniowo się otwierać wraz ze wzrostem temperatury. Jeżeli w moim samochodzie ten zawór się wcale nie otwiera to znaczy, że po nagrzaniu pobiera tylko ciepłe powietrze, które jak wiadomo zawiera mniej tlenu w stosunku do objętości. To by tłumaczyło spadek mocy na ciepłym silniku.

Zrobiłem test z zablokowaną klapką w pozycji otwartej i muszę przyznać, że jest lepiej. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów samochód dobrze reagował na wciśnięcie gazu, był żywszy(oczywiście wiadomo jaką na moc). Nawet mam wrażenie, że po dogrzaniu działał lepiej niż po odpaleniu.

Klapę można uchylić popychając trzpień, którego z kolei odpycha sprężyna. Nie bardzo rozumiem jak to ma działać. Co powoduje, że klapka się uchyla? Podciśnienie zasysanego powietrza?

Nie mam 100% pewności, że to wina tej klapki, ponieważ dzisiaj rano było poniżej 10 st. i podczas jazdy do pracy silnik pracował ciut lepiej. Poza tym nadal mam wrażenie, że im mniej gazu tym lepiej.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nadal borykam się z problemem. Zmiana klapki nic nie dała. Moim zdaniem temperatura ma zbyt duży wpływ na działanie silnika. Kiedy jest chłodno wydaje mi się, że jest lepiej. Ale generalnie, im mniej gazu wciskam tym lepiej samochód przyspiesza. Powyżej 2700 rpm reakcja na gaz jest prawidłowa.

Może ma ktoś pomysł? 
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2016, 20:45 przez Janek, łącznie zmieniany 1 raz.
r
reggaester
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 29 maja 2015, 21:32

Post autor: reggaester »

mam podobny problem, udało się  dojść co jest przyczyną?
a
auto
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 25 kwie 2013, 8:22

Post autor: auto »

Witam bład 17811 przyczyna to zawór egr uszkodzony elektrycznie
a
auto
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 25 kwie 2013, 8:22

Post autor: auto »

Sonda na biegu jałowym stoi 0.66v a w wspólczynnik sondy to 1.99 czyli blok vag 31 to  1.  1.99 nawet 2.50  2. 1.99,sonda w czasie jazdy stoi 0.66v 0.77v czy to oznacza uszkodzenie czy stoi od czegosc?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”