[9n] Problem z akumulatorem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
MattD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 07 sty 2017, 10:08

[9n] Problem z akumulatorem

Post autor: MattD »

Witajcie,

mam następujący problem. Otóż, w styczniu 2017 kupiłem akumulator marki Kozak 72Ah/760A. W zimie co jakiś czas (mniej więcej co miesiąc) sobie go podładowywałem trochę, bo nie jeździłem dużo, a chciałem, aby w przypadku konieczności jazdy autem mroźnym porankiem nie było problemu z odpalaniem.
Dodam, że mam silnik 1,4 TDI.
Zimę przejeździłem, problemy zaczęły się wiosną. Doszło do tego, że raz na 2-3 tygodnie muszę doładowywać akumulator, bo dochodzi do sytuacji, że czasem nawet nie zakręci. O ile zimą - że tak powiem - rozumiałem taką sytuację - to wiosną czy latem jest ona nie do zaakceptowania.
Złożyłem reklamację u sprzedającego. Po jakimś czasie dostałem odpowiedź i protokół z testów, który dołączam jako załącznik. Może ktoś z Was się zna na tym i podpowie, doradzi, sprawdzi czy wszystko jest okej. Sprzedający stwierdził, że akumulator został przetestowany i że jest w porządku. Nie do końca niestety mogę się z tym zgodzić. Zastanawiam się co w obecnej sytuacji mogę zrobić.
Dodam, że auto obecnie pracuje na starym, wysłużonym już akumulatorze Voltmaster i nie ma żadnych problemów z rozruchem...
Poniżej plik, który dostałem jako wynik testów akumulatora.
https://www.easypaste.org/file/z93vGNdQ/1747.08.RK.pdf?lang=pl
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Witam,jeżeli nic nie kradnie Ci prądu a akumulator jest sprawny to wytłumaczenie jest jedno. Moim zdaniem kupiłeś za duży aku do tego auta z tym silnikiem,a że mało jeździsz aku wiecznie nie doładowany i stąd problemy. Też mam 1.4 TDI i kupowałem 4 lata temu Barsa Silver 62ah (jak dobrze pamiętam) i jest ok. A auto głównie jeździ po mieście,nie zbyt wiele ale co dzień.
Ale może być że coś ci bierze prąd na postoju (np radio). Pierwsze co to bym to sprawdził.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Kiedy przestaniecie pierd@!$#! że aku za duży nawet 100Ah by naładował. W 1.4 tdi alternator jest wstanie dać 100/120A!!! W maluchu polonezie tak było tam było słaby alternator 15A a dramat był na prądnicy (na wolnych prawie nie ładowała a przy 2000-3000 dawała max 10-15A). Polo 9n ,szególnie telepiąca się wersja z 1.4 tdi, ma problem urywającym się kablem od zasilania regulatora ładowania (mała wtyczka dwu-pinowa). Objawem tego jest brak kontrolki ładowania bez zapalonego silnika oraz ładowanie pojawia się po przegarowaniu silnika do 2500-3000RPM do puki to nie wystąpi ładowania nie ma. Po prze gazowaniu ładownaie jest aż do momentu zgaszenia silnika.  Kabelek urywa się najczęściej na kostce pośredniej pod rozrusznikiem. 

PS Mitów z dawnych czasów jest sporo np że po planowaniu głowicy w TDI  trzeba dać grubszą uszczelkę pod głowicą. Potem się dziwią że prędkość maksymalna to 100 km/h i nie ma mocy.
Lenistwo drogą do postępu
M
MattD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 07 sty 2017, 10:08

Post autor: MattD »

W takim razie w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy ten kabelek nie jest urwany?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”