Wszystko o OLEJ!!!

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

Panowie, dziś sprawdzam bagnet a tam, prawie się nie zanużył w oleju!!! :/ Co tam dolać? 10W40 może być? silnik ma zrobione  220tys. km, ale z tego co pamiętam to sprzedawca mówił mi że zalał tam pełen syntetyk. Czy jak wleję półsyntetyk to coś się stanie? niedługo przymierzam się do wymiany całego oleju ale to za jakiś miesiąc/dwa...
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

maxxxior pisze: Panowie, dziś sprawdzam bagnet a tam, prawie się nie zanużył w oleju!!! :/ Co tam dolać? 10W40 może być? silnik ma zrobione  220tys. km, ale z tego co pamiętam to sprzedawca mówił mi że zalał tam pełen syntetyk. Czy jak wleję półsyntetyk to coś się stanie? niedługo przymierzam się do wymiany całego oleju ale to za jakiś miesiąc/dwa...
A może jakaś kartka jest z poprzednich wymian ? 
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

maxxxior pisze:Co tam dolać? 10W40 może być? silnik ma zrobione  220tys. km, ale z tego co pamiętam to sprzedawca mówił mi że zalał tam pełen syntetyk. Czy jak wleję półsyntetyk to coś się stanie?
Nic się nie stanie, ale po co, skoro można dolać syntetyk?
Oleje silnikowe są w zasadzie w pełni mieszalne jednak potrzebujesz dolać pół litra i chcesz tym 10w40 zaoszczędzić 3 złote?  ;)
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
r
robert1
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 30 kwie 2015, 21:35

Post autor: robert1 »

Mam pytanko nie wiem który olej wybrać dalej jeżdzić na Gulf(obecnie taki mam zalany) czy Fuchs(nie miałem do czynienia z tym olejem), GULF to na 100%syntetyk z normą 505.01 do pompowtrysków natomiast chciałem dopytać o FUCHSA czy jest to olej w 100% syntetyczny?
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2017, 21:23 przez robert1, łącznie zmieniany 1 raz.
B
BarMoto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 27 wrz 2017, 16:43

Post autor: BarMoto »

Witam, Kupiłem polo 9n3 2005 po lifcie z 1.4 75KM benzyna.
w książce serwisowej kilka lat temu widnieje olej Mobil 0w40
obecnie jest Castrol Edge 5w40, ale podobno to olej do diesli..przynajmniej taki napis widnieje na tym oleju.

pytanie..który lepszy? który powinien być? a może całkiem inny? czy do benzyny nie jest lepszy castrol edge 5w30?

Proszę o fachowe rady.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 lis 2017, 17:40 przez BarMoto, łącznie zmieniany 1 raz.
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Ja leję costrol magnatec 5w40 od dziesięciu lat,wymieniam co rok i żadnych problemów.
B
BarMoto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 27 wrz 2017, 16:43

Post autor: BarMoto »

krzysztof65 pisze: Ja leję costrol magnatec 5w40 od dziesięciu lat,wymieniam co rok i żadnych problemów.
5w40? na castrol.pl dobrało mi 5w30 castrol edge
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Moje polo od nowości było zalane castrolem 5w30,jest to olej long live i można go wymieniać co 2 lata lub 30 tyś.km i ma normę vw 504 ale według instrukcji obsługi można stosować normę vw 502 oczywiście do benzyny wymiana wtedy rok lub 15 tyś.Ja robiąc 9 tyś.km rocznie i przy krótkich odcinkach wybrałem drugą opcję.Moim zdaniem te rzadkie wymiany oleju nie są korzystne dla silnika.
B
BarMoto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 27 wrz 2017, 16:43

Post autor: BarMoto »

krzysztof65 pisze: Moje polo od nowości było zalane castrolem 5w30,jest to olej long live i można go wymieniać co 2 lata lub 30 tyś.km i ma normę vw 504 ale według instrukcji obsługi można stosować normę vw 502 oczywiście do benzyny wymiana wtedy rok lub 15 tyś.Ja robiąc 9 tyś.km rocznie i przy krótkich odcinkach wybrałem drugą opcję.Moim zdaniem te rzadkie wymiany oleju nie są korzystne dla silnika.
Nie rozumiem..

czyli 5w30 wymiana co rok a 5w40 co dwa?
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Nie szerzmy tu żadnych herezji. Olej wymienia się co rok albo co 10tyś.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 22:29 przez ZeroOne, łącznie zmieniany 1 raz.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

Post autor: bmks1234 »

Ja posiadam 1.6 HDika (teraz nie jest juz to C5 ale Xsara Picasso) Olej Liqui Moly 5W30 TEC4300 + Fitr Oleju PSA 1109AY(Oryginalny a cena ta sama jak za Filtrona) + Pro-Line Engine Flush Liqui Moly = wymiana co 6 tyś.
Olej Czysty jak w benzynce, brak problemów, Jakichkolwiek problemów z Silnikiem i Turbina i co najważniejsze żadnych wycieków(a te silniki BAAARDZO LUBIĘ JE MIEĆ)
Podczas mojej awarii(chodzi o Mój wypadek) przeleciałem 15 tyś bez wymiany a olej klarowny jak po 6 tyś :)
Raz postanowiłem Michę ściągnąć żeby zobaczyć czy aby smok się nie przytyka (tak dla zasady) miska w środku czysta jak podczas montażu :)


Moje Polo na starym silniku było coś wlane co wyglądało jak smoła :)
Był na tym odpalony(wiem wiem barbarzyństwo) ale chciałem zobaczyć czy w ogóle zagada.
Zagadał ale kontrolka ciśnienia się paliła.
Wymiana Oleju na Liqui Moly MoS2 Smooth Running 10W40, Silnik chodzi jak NÓWKA.
Nie klepie nie ma problemów z ciśnieniem :)

Zdania Jestem ze na oleju nie ma co oszczędzać.
Przykład:
Klient kupował oryginalne filtry i Olej 5W30 GM Dexos 2 do Opla Zafiry 1.6 z 2006r.
Przebieg 350 tyś MIL
Nie było problemów z tym silnikiem, nie kopcił, nie palił oleju, kompresja książkowa, do czasu zakupienia Oleju 10W40 z Lidla plus najtańsze filtry.
2 tygodnie wystarczyły aby silnik sie rozsypał, zaczął palić olej najpierw, to klient zrobił kilka razy dolewkę, ten sam olej z Lidla a później się zatarł.
Otworzyliśmy miskę a tam GLUT zamiast Oleju.

PS.
Nie jestem z firmy Liqui Moly, i nie robię reklamy.
PS2.
Kupuję tylko te produkty LQM, na których jest napisane Made In Germany i są opisane po Niemiecku.
P
PavloRTS
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 14 sie 2018, 18:03

Post autor: PavloRTS »

Witam, mam pytanie odnośnie oleju do Polo 1.4 TDI, r. 2002, przeb. 245 000 km

Samochód został świeżo zakupiony i dopiero teraz zobaczyłem, że jest zalany olejem 10W40 - dosłownie wymiana była 1000 km temu u dobrego mechanika w moim regionie. Dzwonię do poprzedniego właściciela i twierdzi, że od zawsze (czyli od 5 lat) jeździł na 10W40.

Pytanie brzmi: zmienić na pełny syntetyk czy zostać przy obecnym skoro nic się nie dzieje.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2018, 10:56 przez PavloRTS, łącznie zmieniany 1 raz.
r
radzioSR
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2018, 22:37
Kontakt:

Post autor: radzioSR »

a co powiecie o oleju Shell?? Stosuje ktoś z Was?
Awatar użytkownika
iparts
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 mar 2013, 15:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: iparts »

Jeżeli chodzi o olej Shella to kierowcy stosują takie oleje. Są stosowane nawet w przypadku jednostek zasilanych gazem LPG. Warto pamiętać, że podczas wymiany należy zastosować nowy filtr oleju. Dzięki temu możemy śmiało jeździć 10, a nawet 20 tysięcy kilometrów.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/vw,121.html
L
Ludevic
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2010, 17:29

Post autor: Ludevic »

Kto używa oleju Castrol Edge 5W-30 LL, czy ta opcja z wymianą co 2 lata ma sens? Auto rocznie robi ok. 3 tyś. km rocznie. Czy jest alternatywa dobra dla Castrola, czy rzeczywiście wart jest swojej ceny?
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”