Znaczne zużycie oleju silnik 1.2 12v

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

W
Wazzki
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:53

Znaczne zużycie oleju silnik 1.2 12v

Post autor: Wazzki »

Witam, od nie dawna jestem posiadaczem 9N 1.2 12v AZQ.Problem z moją polówką jest dosyć dziwny, mianowicie od wymiany oleju przejechałem ok 600 km(ogólny przebieg samochodu 210 tyś km)Olej jaki jest w silniku to OmegaOil 5w30 full syntetyk.Po przejechaniu tych 600 km musiałem dolać ok 700 ml oleju  :o dolałem wczoraj 500ml przejechałem dziś ledwo 10 km i znowu na bagnecie poniżej stanu(zakratkowane pole...już sam nie wiem czy dobrze sprawdzam ten olej zgłupiałem to nie mój pierwszy samochód ale z czymś takim się nie spotkałem.)Dolałem 200 ml około i stan oleju ledwo wkracza na zakratkowane pole na bagnecie, co ciekawe schodzi zawsze równo poniżej tego pola na bagnecie, jak kupiłem samochód też miał ten stan...zaczęła mi już nawet chodzić po głowie myśl że może ktoś wymieniał bagnet i zastosował z innej wersji silnika, dodam że silnik jest suchy, żadnych wycieków oleju.Po odkręceniu korka olejowego, zrzuca obroty przygasa, zastanawiam się czy nie wyrzuca oleju przez odmę do kolektora ssącego, z powodu niesprawnego zaworu odmy(separator?)gdyż w odmie są ślady oleju, ten zawór się czyści czy wymienia?I jeszcze jedno pytanie gdzie w tym silniku znajduje się taki element:https://esamochodoweczesci.pl/czesci-sa ... 00514.aspx I czy on może być za to odpowiedzialny?Dlaczego nie podejrzewam uszczelniaczy i pierścieni?Samochód owszem przykopci na biało, przy przegazówce zwłaszcza na zimnym silniku, ale nie sądzę żeby to powodowało zużycie aż takich ilości oleju, raczej byłby problem z uruchomieniem, w sobotę umówiłem się na próbę kompresji na cylindrach i próbę olejową, zobaczymy jak wyjdzie, czy miał ktoś podobny problem?Proszę o pomoc bo sam już nie wiem co dalej z tym moim motorkiem.

EDIT:Dziś wyjąłem separator umyłem go w benzynie, również membrankę odmy, i tu mam pytanie, czy ktoś wie jak ona dokładnie powinna działać?Kolejna kwestia, silnik na pewno spala mi olej czuję to po spalinach, po odpaleniu nawet rano przy niskiej temperaturze nie kopci, zaczyna po czasie...pierścienie czy uszczelniacze?Robił ktoś taka wymianę w 1.2 AZQ?Jak z kosztami i czy to w ogóle opłacalne czy rozglądać się za innym silnikiem?Jutro jeszcze będę wymieniał olej na Total 10w40 który zakupiłem, zdam relację co dalej.

EDIT 2:Po próbie olejowej(niestety zapięte były wtryski)sprężanie na cylindrach na sucho:15-15-15, po próbie olejowej nadal takie samo. czyli chyba odpowiednie?Olej który spuściłem z silnika był rzadki jak woda i po 700 km czarny jak smoła.Zalałem go Totalem 10w40, wyjąłem separator olejowy, umyłem go, zastanawiam się mocno czy to on razem z membranką nie puszcza oleju do kolektora a później do komory spalania, w odmie cały czas śladowe ilości oleju...nie wiem jak go sprawdzić, niby membrankę słychać że pracuje.Na ten moment silnik nie kopci jakoś bardzo po odpaleniu delikatny dymek, po dodaniu gazu zaczyna kopcić na błękitno...podczas jazdy znów nie kopci.Nie ma też dymu z bagnetu, jedynie co zauważyłem to dym wydobywający się z korka olejowego ale tylko wtedy, gdy zrzucę zaworek z odmy od strony separatora oleju.Błagam pomocy.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 21:16 przez Wazzki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vwer2
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lut 2018, 14:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwer2 »

Silnik OUT !!! i wymiana zapieczonych pierścieni , uszczelniaczy zaworowych. Tego nie da się w tym silniku zrobić na aucie. Koszt ok 2 - 2,5 tyś zł. Planowanie głowicy spr zaworów nowe szpilki i uszczelki. Kupowanie takiego silnika używanego to tak jak byś swój wyciągnął z auta i sobie sam sprzedał . Na zapieczonych pierścieniach robienie próby olejowej to głupota bo już masz olej w cylindrach .
Wymiana pierścieni w tym silniku u nas na warsztacie to standard ;D
Rozbiłem Polo 9N sprzedam części Wersja Highl !!!
Climatronic grzane tyłki LC9Z itd.
W
Wazzki
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:53

Post autor: Wazzki »

I co nie mieliście nigdy przypadku, że cylindry były owalne i wymiana pierścionków już nic nie pomogła?Bardzo się tego obawiam, mój tata lata temu w Pasku b3 miał taki przypadek, mój mechanior twierdzi że ten VW przy 210 cylindry na 99 procent ma ok i pierścionki rozwiążą problem, twierdzi tak jak Ty że silnik do wyjęcia ze względu na budowę kadłubową i kratkę, przez co nie rozbierze go na aucie, plus i minus bo wyjąć ten silnik z tego co widziałem to kwestia rozebrania pasa przedniego, odkręcenia z łap i wyjazd do przodu:)2-2,5 tyś to nieco wygórowana cena, szczęście że znam się dobrze z tym mechanikiem nie wyceniał tego jeszcze ale rozrząd w PT cruiserze którego nikt nie chciał się podjąć robił mi za śmieszne pieniądze i ufam mu, że jest ok bo auto cały czas świetnie się spisuje.Co do zakupu silnika, znalazłem namiar na handlarza silnikami który udziela rzekomo 3 miesiące gwarancji, sam nie wiem co o tym myśleć...dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
vwer2
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lut 2018, 14:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwer2 »

W tym silniku przy tym przebiegu cylindry będą ok pierścienie też  :P tylko ,że sie zapiekły zgarniające.
Co do ceny - nowe pierścienie ory. ok 300 zł wszystkie uszczelki ,uszczelniacze zaw. , simeringi , szpilki gł. planowanie głowicy szlifowanie zaworów i frezowanie gniazd zaworowych -szczególnie zawory wydechowe lubią mieć już dość nie wspominając o prowadnicach na zaworach wydechowych , od razu nowy łańcuch i ślizgi, olej i filtr - tak żeby do tematu nie wracać przez kolejne parę lat.
Chyba ,ze wolisz zrobić kupę i wracać do tematu za 20-30 tyś km ???
Rozbiłem Polo 9N sprzedam części Wersja Highl !!!
Climatronic grzane tyłki LC9Z itd.
Awatar użytkownika
vwer2
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lut 2018, 14:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwer2 »

Polo to nie Pasat B5 ,że trzeba rozbierać pas  ;)
Ile za silnik u handlarza ??? 1800zł ???
Kupujesz i nie wiesz co ??? Lepiej dołożyć te parę stówek i wiedzieć na czym się stoi .
Już przerabiałem takie akcje - klient kupił silnik na all ( bo 500zł taniej) Po zamontowaniu okazało się ,ze kupił taki sam silnik jak swój albo nawet gorszy. Handlarz dał gwarancje 3 mieś. ale nie zwraca kosztów wysyłki montażu- demontażu silnika.
Finał taki : handlarz kreci nosem - twierdzi ,że silnik jest ok i nie chce za bardzo zwrócić kasy, przesyłka w jedna stronę silnika 150zł, montaż demontaż silnika 400zł nowe uszczelki kol ss i wyd. itd. 150 zł olej i filtr 180 zł .
Podsumowanie : ponad 1000zł w plecy w h nerwów i klient decyduje się jednak na remont swojego starego silnika
zamiast zapłacić od razu 2500zł to zapłacił ponad 3500zł i do tego nerwy i auto unieruchomione na 2 mies.
Tak jak TY twierdził ,ze to wygórowana cena ;D
Ostatnio zmieniony 09 lut 2018, 10:33 przez vwer2, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozbiłem Polo 9N sprzedam części Wersja Highl !!!
Climatronic grzane tyłki LC9Z itd.
W
Wazzki
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:53

Post autor: Wazzki »

rozmawiałem ostatnio z szwagrem, który jest mechanikiem, i mówi że u znajomej w fabii z tym silnikiem robił remont głowicy przy pewnych 70 tyś przebiegu :o więc też raczej nie kupowałby drugiego silnika nawet z małym przebiegiem.Kurka kupując polo z tym silnikiem myślałem sobie że jak coś się może popsuć to rozrząd...a tu niespodzianka, pytanie czy te silniki są aż tak awaryjne?Bo jeśli tak to chyba nie ma sensu robić remontu tej jednostki zaleje mu motodoktora i ile pojeździ tyle pojeździ:D
Awatar użytkownika
vwer2
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lut 2018, 14:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwer2 »

Wady tych silników: przeskakujący łańcuch ,zapiekające się pierścienie tłokowe, wypalone lub popękane zawory wydechowe,
wyrobione prowadnice zaworowe (wydechowe) i oczywiście palące się cewki zapłonowe. ;)
Rozwiązanie na te bolączki :nowy łańcuch wraz z poprawiony ślizgiem , wymiana pierścieni zgarniających z trzyczęściowych na jeden ,remont głowicy ( nowe zawory wydech + prowadnice lepszej firmy jak oryg.) a w bagażniku w kole zapasowym trzeba wozić zapasowa cewkę zapłonową  ;D
Rozbiłem Polo 9N sprzedam części Wersja Highl !!!
Climatronic grzane tyłki LC9Z itd.
W
Wazzki
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:53

Post autor: Wazzki »

Cewki to standardzik...akurat wcześniej jeździłem Renault więc temat mi znany...z resztą w Polo też już wymieniałem jedną cewkę.Te pierścienie jednoczęściowe to jest oryginał VW czy jakiś zamiennik?
Awatar użytkownika
vwer2
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lut 2018, 14:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwer2 »

Zamiennik  ale dłużej wytrzymują ja oryginalne ;D
Jak byś chciał to mogę dać ci namiary na hurtownie z takimi pierścieniami  .
Rozbiłem Polo 9N sprzedam części Wersja Highl !!!
Climatronic grzane tyłki LC9Z itd.
W
Wazzki
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:53

Post autor: Wazzki »

Byłbym wdzięczny kolego z namiar na tą hurtownię, z góry dzięki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”