[6N] Czyszczenie odmy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
edson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 24 maja 2012, 15:33
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: edson »

Czyszczenie w moim przypadku pomaga na 3-14dni, po tym okresie znów zaczyna ciec. Na pierwszy rzut oka wygląda normalnie, nie widzę żadnych pęknięć w tym plastiku. Kupić nową odme czy dobrać uszczelki i jakiś dobry Silikon wysokotemperaturowy? Może problem leży gdzieś głębiej? Na 100% cieknie z odmy. Potwierdzone przez mechanika i diagnostę.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""edson""]Czyszczenie w moim przypadku pomaga na 3-14dni, po tym okresie znów zaczyna ciec. Na pierwszy rzut oka wygląda normalnie, nie widzę żadnych pęknięć w tym plastiku. Kupić nową odme czy dobrać uszczelki i jakiś dobry Silikon wysokotemperaturowy? Może problem leży gdzieś głębiej? Na 100% cieknie z odmy. Potwierdzone przez mechanika i diagnostę.[/quote]

Najpierw wymien oringi i nie stosuj żadnego sylikonu- parę postów wyżej masz numery OE i wymiary.
Później dopiero, gdy dalej bedzie ciekło(choć bardzo w to wątpię), zastanowiłbym sie nad kupieniem drugiej odmy i wtedy te nowe oringi przełożył ;)
p
panieromanie
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2014, 16:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: panieromanie »

Cześć, nie zakładam nowego tematu- ale podciągnę się pod ten.

Po skasowaniu mojej 6n kupiłem lupo 1.6 GTI o oznaczeniu silnika AVY. Wczoraj jak wymieniałem filtr powietrza to zobaczyłem, że stary filtr jest trochę zabrudzony olejem i również trochę tego oleju jest w obudowie filtra powietrza. Wytarłem, poskładałem i przyszedłem do domu szukać informacji co to może być- no i w skrócie wyszło mi, że trzeba się szykować na remont kapitalny silnika- prawda to?
(czy to raczej jak z szukaniem diagnozy lekarskiej w necie- katar = rak)

Dodam, że chyba ktoś wcześniej zdemontował odmę bo na moje oko jej nie ma, a w kabinie czuć olejem.
Poradźcie mi drodzy forumowicze, bo ja już mam najczarniejsze myśli, a może wcale nie jest tak źle.
Dzięki serdeczne!
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

proponuję ustalić czy faktycznie ktoś usunął odmę. jeśli tak - dokup ją wraz z przewodem odprowadzającym opary do obudowy filtra powietrza. następnie warto przepłukać silnik preparatem typu motul engine clean lub liqui moly engine flush oraz wymienić olej wraz z filtrem. pokusiłbym się przy okazji o zdjęcie miski. będzie wiadomo w jakim stanie są panewki które gti lubią "znikać" ze względu na zaniedbania związane z przeciąganiem wymiany oraz stosowaniem tanich olei - nie przystosowanych do tego silnika.
p
panieromanie
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2014, 16:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: panieromanie »

Dziękuje serdecznie za odpowiedź- czyli to wcale nie musi oznaczać kapitalki silnika?

Jutro jestem umówiony na wymianę oleju to od razu dopytam czy aby na pewno moje przypuszczenia o usunięciu odmy są prawdziwe.
Już nie zdążę wlać tego preparatu do czyszczenia- ale tak pomyślałem, że przejeżdżę ze dwa tysiące na świeżym castrolu 5W40 co był wlany wcześniej, potem wleje ten preparat i wymienię na syntetyk Motula.

Co do zdjęcia miski to zaproponuję to jutro u mechanika.
G
Gesiu_15

Post autor: Gesiu_15 »

Witam .

Dziadek ma Polo 1.4 i wczoraj mu wywaliło olej przez bangent . Czy odma jest do czyszczenia ? Od góry dam radę ją odkręcić ?  :)
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Gesiu_15 pisze: Witam .

Dziadek ma Polo 1.4 i wczoraj mu wywaliło olej przez bangent . Czy odma jest do czyszczenia ? Od góry dam radę ją odkręcić ?  :)
Jeśli nie była czyszczona, auto robiło krótkie odcinki to tak, jest do czyszczenia. Z góry może być ciężko, lepiej jakbyś wszedł pod samochód i wtedy ją odkręcił.
G
Gesiu_15

Post autor: Gesiu_15 »

dałem radę trochę od góry , trochę od dołu :) Oczywiście obudowę flitra powietrza zdemontowałem . Odma przewód cała zamarznięta to samo z obudową  ::)
K
Ketur
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 sie 2017, 7:40

Post autor: Ketur »

Witam,

Zakupiłem niedawno Polo 6n2 na krótkie dojazdy i dlatego mam próśbę o poradę czy powinienem wykonać czyszczenie odmy zanim zaczną się mrozy ?
Auto sprowadzone z okolic Berlina więc jeździło w podobnym klimacie.

Polo 6n2 rok 2001 silnik 1,4 60KM typ AUD - czy problem zamarzającej odmy dotyczy tego silnika ?
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2017, 13:05 przez Ketur, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

Ketur pisze: Witam,

Zakupiłem niedawno Polo 6n2 na krótkie dojazdy i dlatego mam próśbę o poradę czy powinienem wykonać czyszczenie odmy zanim zaczną się mrozy ?
Auto sprowadzone z okolic Berlina więc jeździło w podobnym klimacie.

Polo 6n2 rok 2001 silnik 1,4 60KM typ AUD - czy problem zamarzającej odmy dotyczy tego silnika ?
Tak, jak najbardziej, mi rok temu przez to poszedł silnik. Z tego co wiem czyszczenie odmy niewiele pomaga.
K
Ketur
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 sie 2017, 7:40

Post autor: Ketur »

oNe pisze:
Ketur pisze: Witam,

Zakupiłem niedawno Polo 6n2 na krótkie dojazdy i dlatego mam próśbę o poradę czy powinienem wykonać czyszczenie odmy zanim zaczną się mrozy ?
Auto sprowadzone z okolic Berlina więc jeździło w podobnym klimacie.

Polo 6n2 rok 2001 silnik 1,4 60KM typ AUD - czy problem zamarzającej odmy dotyczy tego silnika ?
Tak, jak najbardziej, mi rok temu przez to poszedł silnik. Z tego co wiem czyszczenie odmy niewiele pomaga.
Skoro czyszczenie odmy może nie pomóc to poradźcie co mam zrobić, jakiś sprawdzony sposób, pliisss  :'(
R
Rumcajsas

Post autor: Rumcajsas »

Zamarzająca odma to efekt nagromadzenia w niej tego co jest w parującym oleju, więc czyszczenie odmy to tylko walka z efektem a nie przyczyną. Zaś przyczyną jest stary / zużyty / przepracowany olej - stąd wniosek że pilnując by olej był w jak najlepszej kondycji unikniemy nagromadzenia śmieci, które mogą zamarznąć w miejscu przeznaczonym do skraplania oparów.
Podsumowując - lepiej wymienić olej niż się zastanawiać kiedy mi zamarznie odma.
K
Ketur
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 sie 2017, 7:40

Post autor: Ketur »

Tak na pewno zrobię - przed zimą mam w planie wymianę oleju.
r
radassz
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 04 lip 2016, 14:25

Post autor: radassz »

silnik ALL
(Lupo)
Ktoś mi podpowie jak w ogóle dostać się do tej nieszczęsnej odmy aby ją wykręcić ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”