Pilne - BTS 1,6; 16V; 105km, co to za silnik?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Pilne - BTS 1,6; 16V; 105km, co to za silnik?

Post autor: Cooyon »

Koledzy,
Silnik BTS to MPI, czy FSI?
Sprawa pilna, żeby mi auta nie sprzątnęli.

Thx,
Cooyon
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Bezpośredni wtrysk.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Jeśli mogę zapytać, to podaj źródło.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Nie mam źródła, ale to dość nowy silnik, a nie przypominam sobie, żeby VW robił w tych latach MPI poza 1,6 8V i 1,4 16V. Nawet 2,0 8V chyba już nie występował.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Jeśli  wierzyć  Wikipedii (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Polo_Mk4) to w tych modelach występował jedynie 1,4 jako FSI.
Dlatego pytam o źródło, bo już się pogubiłem.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Ooook...
Z tego, co wiem, to FSI potrzebuje wysokiego ciśnienia paliwa, a zatem potrzebuje też pompę wysokiego ciśnienia.
Wykminiłem co następuje na podstawie ETKI.

W 9N3 jest jeden silnik, który różni się od pozostałych w obszarze listwy wtryskowej i wtryskiwaczy --> to 1,4 AXU.
Jako jedyny posiada pompę wysokiego ciśnienia, listwę odlaną z metalu i wtryski z metalowymi, długimi końcówkami.
BTS ma klasyczną listwę plastikową i krótkie wtryski wchodzące w kolektor.
AXU ma przewody paliwowe metalowe, a BTS gumowe.

Zatem - mój tok rozumowania prowadzi do MPI.
Chętnie posłucham opinii kolegów...

THX,
Cooyon
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Ten silnik to zwykły 1.6 16V na wielopunktowym wtrysku, napewno NIE JEST to FSI. Możesz śmiało kupować.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Pany.....

Info potwierdzone przez VW (niestety UK, bo Cetrum VW we Wrocku się poddało, a potem stwierdzili, że FSI).
Cytuję:
"Thank you for your recent email.

I have discussed with our Technical Team who have advised that for the vehicle chassis number you proved us with our records show the following:

D3H I MOT 4-cylinder gas. Engine 1.6 L/77 kW (16V)with multi-point injection Base engine is T27/TL0/TT0
IT is fitted with MPI (indirect injection).

I hope this information proves useful,should you require further informations please do not hesitate to contact me back.

Thank you for contacting Volkswagen UK."

Można?
Można!

Dzięki wszystkim za pomoc.
Fura kupiona:-) Odezwę się w innych działach.

Pzdr,
Cooyon
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Cooyon pisze: Fura kupiona:-) Odezwę się w innych działach.
Jeśli ustalenie sposobu zasilania silnika musi oprzeć się o serwisy UK, to ja bym odpuścił, ale oby się dobrze spisywał.  ;)
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

jihaad pisze:
Cooyon pisze: Fura kupiona:-) Odezwę się w innych działach.
Jeśli ustalenie sposobu zasilania silnika musi oprzeć się o serwisy UK, to ja bym odpuścił, ale oby się dobrze spisywał.  ;)
Kolego jijaad.
Problemem nie jest sam silnik, a poziom wiedzy i kompetencji ludzi, którzy to powinni wiedzieć.
:-)
Pzdr.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Nie tylko. Silnik prawdopodobnie nie był oferowany na polskim rynku i sam byłem przekonany, że to jakieś FSI. Bezsprzecznie będzie, a raczej jest rzadkością w naszym kraju. Problemem może być dostępność części nowych i używanych tam, gdzie nie pokrywają się z innymi popularnymi silnikami jak również wiedza internetowa na forach czy w serwisach, warsztatach autoryzowanych i nieautoryzowanych.
Dlatego życzę ci, aby był bezawaryjny, albo żebym się kolejny raz pomylił.  :)
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Silnik jest dobrze znany w Skodzie:-)
3m się!

Cooyon.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”