[86c] Jaki to silnik?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
biedrzyk
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 18 cze 2017, 19:45

[86c] Jaki to silnik?

Post autor: biedrzyk »

Witajcie Forumowicze!
Od niedawna jestem posiadaczem 86c coupe z 87 roku. Głowi mnie jednak kwestia silnika, otóż. W dowodzie rejestracyjnym mam, iż jest to jednostka 1.3 o mocy 37KW (50km).
Owszem, były takowe. Jednak nie pasuje mi rok produkcji (silniki produkowane od 83 do 85 roku). Moje Polo z 87. Czy to możliwe, że wyprodukowali na zaś i umieszczali w późniejszych wersjach?

Załączam zdjęcie, jakby ktoś pomógł mi rozszyfrować to będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam serdecznie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Jaki masz gaźnik bo wnioskujac z obudowy rozrządu  to mh
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

Odczytaj na bloku pod aparatem zapłonowym ,tam cechowali te motory
b
biedrzyk
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 18 cze 2017, 19:45

Post autor: biedrzyk »

Gaźnik to pierburg 2e i dwa pytania w związku z nim. Wzrosło mi drastycznie spalanie, z dnia na dzień. Tak, czytałem. Sondy lambdy u mnie nie ma, niebieski czujnik sprawny. Podejrzewam, że problem tkwi w przepustnicy tej zaznaczonej na zdjęciu nr 1. W jakim położeniu powinna się znajdować gdy auto pracuje na biegu jałowym na normalnych obrotach? Rozumiem, że czym mniejsze obroty tym powinna być zamknięta i otwierać się w ramach przyspieszania? Bo u mnie niestety w ogóle nie zmienia położenia.
Obrazek

I drugie pytanie - czy ktoś pomoże mi zlokalizować od czego jest ta wtyczka? Nie mogę znaleźć źródła do którego mógłbym ją wpiąć?

Obrazek

Z góry dziękuję za pomoc!
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

To co zaznaczyleś to klapa ssania, na zimnym silniku ma się przymknąć, potem w miarę nabierania temperatury otworzyć i tak już zostać.  Odpowiada za to sprężyna zamknięta w kółku na dole zdjęcia.
Co do przewodu, to jest coś przy gaźniku, zaraz popatrzę na schemat, bo wydaje mi się, że od podgrzewania kolektora ssącego ale chyba jednak nie. Sprawdzę gdzie te przewody idą na schemacie, zresztą mam też taką samą wiązkę w swoim.

Silniczek z całą pewnością MH, jeśli ma pierburga 2e3. Oznaczenie silnika masz pod obudową rozdzielającą płyn chlodniczy.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 23:50 przez franz, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”