[6N2] Nietypowy problem z falowaniem obrotow 1.4 MPI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mefis
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2017, 15:31

[6N2] Nietypowy problem z falowaniem obrotow 1.4 MPI

Post autor: mefis »

Witam. Mam dosc uciazliwy problem z falowaniem obrotow w zakresie 300-1100RPM. Czesto silnik gasnie, czesto przygasa czasami delikatnie przyfaluje. Najgorzej jest na zimnym silniku, ciezko utrzymac zeby nie zgasl. Co do tej pory bylo zrobione: przepustnica wymieniona i zaadoptowana(poprzednia byla uszkodzona mechanicznie), sprawdzona instalacja od przepustnicy do komputera, komputer w srodku suchy nie zalany, czujnik temeprratury na VAGU zdaje sie, ze pokazuje poprawne wartosci, zawor par paliwa sprawdzony, sonda pokazuje dobre wartosci, dolot na wszelki wypadek uszczelniony, ale nigdzie nie lapie lewego powietrza, wymieniony czujnik pol walu (to jeszcze poprzedni wlasciciel, ponoc jak to sie stalo to blad od niego sie zapalil), zawor zwrotny serwa sprawdzony. Co ciekawe kiedy zaczynam pompowac pedalem hamulca raz za razem obroty sie normuja, po zostawieniu pedalu hamulca sytuacja wraca do poprzedniego stanu. Co jeszcze co pominalem, bo juz mi rece opadaja.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Jeśli naciskasz pedał hamulca to tak naprawdę dodajesz powietrza. Znaczy, że silnik ma za mało powietrza albo za dużo paliwa. Może jednak czujnik temperatury szwankuje. Odepnij go i sprawdź jak się zachowuje silnik.
m
mefis
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2017, 15:31

Post autor: mefis »

Na odpietym czujnika moze delikatna jest poprawa, ale dalej faluje. Dodam, ze podczas jazdy jest wszystko w porzadku, nic sie nie dzieje szczegolnego, auto ma moc, nie dlawi sie nie dusi, jezdzi normalnie
Ostatnio zmieniony 10 lip 2017, 10:17 przez mefis, łącznie zmieniany 1 raz.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Sprawdziłbym też tłumik zwłaszcza plecionkę i jej szczelność, często  to też jest powód falowania obrotów. Musi gdzieś łapać lewe powietrze.
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Zajął bym się map sensorem w kolektorze dolotowym.
Czyszczenie na początek  :)
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
m
mefis
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2017, 15:31

Post autor: mefis »

Myslisz, ze on moze robic robote? Na ten moment duzo wyprowadzilem to auto. Teraz na zimnym nie faluje wogole, jak zlapie temperature to zaczyna falowac w zakresie 800-1000 czasem mu sie zdarzy skoczyc od 600-1200, ale z reguly jak wyzej. Jutro wymienie map sensor. Na ten moment ustawilem rozrzad, bo byl machniety o zabek, wymienilem czujnik pol walka rozrzau, bo mimo braku bledu to niedomagal, zregenerowalem druga przepustnice na wszelki wypadek oraz naprawilem ta co byla w samochodzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”