9N 1.4 TDI dławi dusi przy ruszaniu wyższe spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
golf
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 paź 2015, 10:47

9N 1.4 TDI dławi dusi przy ruszaniu wyższe spalanie

Post autor: golf »

Od 2 lat posiadam polo z silnikiem 1.4TDI i chciałem się dowiedzieć, czy to normalne, że przy ruszaniu i normalnym wg mnie puszczaniu sprzęgła auto ledwo rusza z miejsca i silnik jakby się dusił. Pod górkę jest jeszcze gorzej. Taki urok tego silnika, czy jednak jest coś nie tak? Zawsze można puścić później sprzęgło, ale chyba nie o to chodzi, bo na deszczu powoduje to boksowanie kół, a na suchym palenie opon (sprzęgła pewnie też).

W miedzy czasie zostały wymienione wszystkie filtry, sprzęgło, rozrząd. Nie pomogło.
Drugą sprawą jest spalanie - ludzie piszą, że po mieście przy normalnej jeździe jest to max. 6l , a u mnie min. 8l (w mieszanym z 7l)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W tym silniku z racji malej pojemności do 1800-2000 jest mocy kot napłakał. Ale da się jeździć.  1.4 Tdi ma typowe bolączki 1.9 tdi PD. Czyli wycierające się wałki przy 200-250 kkm ,problemy z pompkami ich uszczelnieniem w głowicy,pompą tandem. Z turbo puki nie złapie luzu i nie leje olejem z racji tego że to zwykłe turbo z WG raczej nie ma problemu.  Sprawdź dokładnie spalanie ale 7-8 litrów na 100 to pali moja octavia 4x4. Polo lata z w granicach 5-6 z przewaga bliżej 5.
Lenistwo drogą do postępu
k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Post autor: kamil-vag »

Jaki masz ten silnik (kod) ? EGR elektroniczny czy zwykły ? ? ? Masz dostęp do VAGa ?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

ile masz najechane km ,jaki rok produkcji , przy ciepłym silniku też tak ma(90*C),jeśli to AMF to trzy cylindry i pompo wtryski może kończą żywot, EGR-a nie za szkodzi za blokować
EDIT;
zapomniałem o BAY - ta sama moc i też 3 cylindry
Ostatnio zmieniony 11 sty 2017, 13:47 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
j
januszpolo
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2016, 19:01

Post autor: januszpolo »

@bialy0666
mam 1.4 TDI AMF, te silniki tak mają że wkręcają się wolniej na obroty niż np. 1.9 TDI AFN. Dzieje się tak bo są 3 gary czy tak jak pisaliście wyżej wałek jest już w jakimś stopniu wytarty.
Zaślepienie EGRa da jakiś rezultat, że lepiej będzie ciągnął od dołu?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

odpowie bialy0666 bez @ (małpy) z przodu  ;)
podzielam zdanie kolegiWolga85
Wolga85 pisze: W tym silniku z racji malej pojemności do 1800-2000 jest mocy kot napłakał. Ale da się jeździć.  1.4 Tdi ma typowe bolączki 1.9 tdi PD. Czyli wycierające się wałki przy 200-250 kkm ,problemy z pompkami ich uszczelnieniem w głowicy,pompą tandem. Z turbo puki nie złapie luzu i nie leje olejem z racji tego że to zwykłe turbo z WG raczej nie ma problemu.  Sprawdź dokładnie spalanie ale 7-8 litrów na 100 to pali moja octavia 4x4. Polo lata z w granicach 5-6 z przewaga bliżej 5.

a zablokowanie EGR nie wiem czy pomoże na pewno do ciągnięcia od dołu nie pamiętam jak jest sterowany , kiedy się włącza ale spaliny nie będą wracać do silnika po zablokowaniu EGR
na pewno zablokowanie EGR nie zrobi z silnika AFM 110KM AFN
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”