[6N] Wymiana popychaczy zaworowych

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Marcin900
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:29
Lokalizacja: Lublin okolice

[6N] Wymiana popychaczy zaworowych

Post autor: Marcin900 »

Witam
Mam takie pytanie, czy da rade w silniku 1.0 AER wymienić popychacze bez rozpinania rozrządu??
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Ciężki temat bez rozpinania rozrządu. Lepiej jest go rozpiac, ściągnąć wałek i wymienić szklanki. W ten sposób na pewno pójdzie szybciej cała wymiana, niż bawić się w to, żeby pilnować non stop czy pasek z koła wałka rozrządu jeszcze nie zszedł.
Awatar użytkownika
Marcin900
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:29
Lokalizacja: Lublin okolice

Post autor: Marcin900 »

A gdybym ustawił rozrząd na znaki, zapiał 5 bieg, a pasek na górnym kole rozrządu scisnoł opaskami zaciskowymi żeby nie spadł z koła?
Awatar użytkownika
motyl1607
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 25 sty 2014, 18:39
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: motyl1607 »

Cześć,|

Według mnie jeśli nie rozepniesz rozrządu to potem będziesz miał same problemy  ;)
Po pierwsze, jak ustawisz koła na znaki i zaczniesz odkręcać wałek rozrządu, to uniesie ci go trochę na pewno do góry ( szklanka będzie parła w górę ) więc pasek dostaje po dupie, bo jak nie ściągniesz go z napinacza to go Ci tak mocno napnie, że ja bym nie ryzykował potem na nim jeździć ( jak wgl nie pęknie ), na pewno uszczelniacz wału po takim zabiegu będzie ci przepuszczał, a żeby go wymienić musisz ściągnąć koło pasowe, więc i tak Cię czeka zwalanie paska ;)
Ja na twoim miejscu proponuję Ci kupić nowy pasek ( koszt ok 35zł ) + uszczelniacz, ustawiasz koła na znaki, odkręcasz koło pasowe wałka rozrządu , wywalasz wałek odkręcając czopy, wymieniasz szklanki ( przyda ci się jakiś magnes do ich wyciągania ) i zakładasz wałek ( przed odkręceniem czopów zaznacz sobie markerem na wałku i głowicy w jakim położeniu masz wałek żebyś źle nie założył i finał ) nie mówię już o aparacie zapłonowym, że musisz sobie zrobić jakiś znak żeby potem był tak samo . Wymieniałem szklanki u siebie, tak robiłem i żadnych problemów nie ma. Po wymianie nie odpalaj przez 30min auta bo zniszczysz nowe szklanki ;)
Jak ustawisz koła na znaki to nic się nie stanie, potem możesz wrzucić piątkę i pokręcić na złożonym zanim odpalisz ;) jak nic sie stuka ani nie puka to tragedii nie będzie :)
Awatar użytkownika
Marcin900
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:29
Lokalizacja: Lublin okolice

Post autor: Marcin900 »

No własnie kompletny rozrząd zmieniony mam jakies 500km temu wiec nie ma sensu kupować nowy pasek. Wiec lepiej zdjąć koło wałka rozrządu powczesniejszym ustawieniu na znaki?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”