maclaz - 6N 1.4b - pierwsza fura dziewczyny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

[quote=""maclaz""]Uszczelka pokrywy wymieniona i zasilikonowana. Po 130km nic nie cieknie.

Pytanie - czy skrzynie w silnikach np. 1.0 i 1.4 są takie same? Czy są inne przełożenia? Przy prędkości 100km/h na 5 biegu mam ok. 2900 obr/min. Czy to normalne obroty przy oryginalnej skrzyni silnika 1.4 czy może mam skrzynię z innej pojemności?[/quote]

Nie, skrzynie nie są takie same. W różnych pojemnościach masz różne skrzynie. Przykład z mojego życia. Na początku miałem skrzynie o oznaczeniu DKG, która miała przy 100 km/h prawie 3500 obr/min. Skrzynia oryginalnie montowana w 1.0. Teraz mam skrzynie o oznaczeniu CWX i przy 3000obr/min mam około 110 km/h. Na forum jest rozpiska skrzyni, gdzie były montowane, i jakie mają przełożenie ;) dodam, że mam silnik 1.4.
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Panowie potrzebuję uszczelnić skrzynię. Cieknie mi z lewej półosi (od strony kierowcy). Potrzebuję wymiary uszczelniacza tej półosi. Znalazłem na stronie z częściami uszczelniacz o średnicy wewnętrznej 57mm a zewnętrznej 71mm. Czy będzie on pasował, czy jednak wymiary są inne?
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Wpadły 'tuningi'. Nowe kołpaki żeby zasłonić słaby lakier na felgach oraz małe spy opon:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Ups...


Obrazek


Bezpiecznik od wentylatora się spalił. Wcześniej już go wymieniałem. Pytanie - dlaczego się pali bezpiecznik. Przy włączaniu się wentylatora silnik bardzo przygasa. Czy wentylator z polo 6n2 potrzebuje jakiś inny bezpiecznik niż ten z 6n? W sensie większy czy mniejszy?


Po ostatnich deszczach w bagażniku pojawiła się woda po stronie kierowcy. Mokry jest ten filcowy boczek. Są jakieś typowe miejsca przez które woda dostaje się do środka? Np przy lampie czy coś takiego?
M
Maffu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2016, 19:03
Kontakt:

Post autor: Maffu »

A nie rozpiął Ci się przypadkiem przewód od spryskiwaczy z tyłu? U mnie dokładnie w tym samym miejscu była woda i to było przyczyną.
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Huston mamy problem.

Dzisiaj telefon od dziewczyny 'stoję na skrzyżowaniu i nie wchodzi żaden bieg'. Myślę pewnie znów ten biały plastikowy łącznik pękł albo spadł. Jednak po oględzinach okazało się że jest ok. Problem jest poważniejszy:

Obrazek

Ustaliłem już że to pęknięty wybierak.

Pytanie tylko - dlaczego pękł. Ostatnio biegi wchodziły ciężko jak cholera. Jedynka ledwie wchodziła i ciężko było przed skrzyżowaniem zredukować bieg.
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Zakupiłem wybierak i postanowiłem go dziś założyć. No ale niestety. Jak zawsze nie obyło się bez problemów. Po złożeniu wszystkiego do kupy nie wchodził drugi i czwarty bieg. Poprzestawiałem trochę ustawienia wybieraka ale nadal nic nie dało. Przyjrzałem się i doszedłem do wniosku że z jednym ramieniem coś jest nie tak. Z powrotem wymontowałem wybierak i porównałem jeden do drugiego. Okazało się że ramię za które zaczepia się jedną z linek jest pogięte. No nic, myślę. Zamienię z poprzedniego wybieraka. Odpiąłem zawleczki i wyciągnąłem obydwa ramiona. Ale niestety - oczywiście nie pasują.

Obrazek

Po lewej ramię ze starego wybieraka, a po prawej z 'nowego' kupionego.

Dlaczego VW nie mógł zrobić jednakowych części tylko zawsze musiał jakąś głupotę zmienić. Strasznie jest to denerwujące. Tak samo jak kupowałem wentylator to pająk do mocowania nie pasował (jedno ramie było o ok. 1cm przesunięte, pomimo oznaczeń 6N0) i z łopatkami do centralnego zamka.
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Tyle tematów z wybierakiem ale w żadnym nie ma jak go dobrze ustawić i która dźwignia za co odpowiada. Czy mógłby ktoś to wytłumaczyć łopatologicznie? Ustawiam już cały dzień i cały czas nie mam 5 biegu.

Druga sprawa - jak rozebrać tą kasetę z drążkiem biegów. Wyjmuje się ją od dołu czy jak? Straszny tam syf i muszę ją wyczyścić.
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Problemy z wybierakiem jak narazie zażegnane. Jest ustawione i w sumie biegi wchodzą lepiej niż poprzednio, ale na gwałt trzeba uszczelnić skrzynię i zalać nowym olejem.

Układ hamulcowy... Już wcześniej widziałem że z przodu klocki są cienkie i że trzeba je wymienić razem z tarczami.

Obrazek

Ale postanowiłem zajrzeć do tyłu. Tylny bęben od strony kierowcy bardzo mocno trzyma. Koło po obróceniu na lewarku szybko się zatrzymuje i ciężko je ruszyć. Po dłuższej walce ze zdjęciem tego bębna okazało się że na jednej szczęce już prawie nie ma okładziny.

Obrazek

Zamówiłem komplet:
- klocki przód Brembo
- tarcze przód Brembo
- szczęki tył TRW
- sprężynki TRW
- dodatkowo dokupiłem zestaw samoregulatora

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie wiem na ile to oryginał a na ile podróba, ale i tak pewnie będzie lepiej w porównaniu do tego:

Obrazek

No i jeszcze zestaw do bębnów:

Obrazek


Przód już wymienione i są docierane. Oczywiście jak ze wszystkim nie obyło się bez problemów. Najłatwiejsza rzecz - dokręcenie zacisku do jarzma, unieruchomiło mnie na jeden dzień. Nie wiem dlaczego ale przy przykręceniu jednej śruby, drugiej nie dało się wkręcić bo nie trafiała w dziurę. W ten sposób obrobiłem jeden łepek w śrubie u już nie dało się jej nigdzie wkręcić -.- Dlatego też musiałem dokupić zestaw naprawczy ATE w którym były dwie śruby i dwie tulejki. Także przy okazji wymieniłem też tulejki. Aby dokręcić zacisk musiałem przykręcić górną śrubę, a żeby przykręcić drugą, trzeba było dużym śrubokrętem zaprzeć się o wahacz i odepchnąć dół zacisku w kierunku przodu pojazdu. Wtedy śruba weszła na swoje miejsce. Wszystko oczywiście zostało odtłuszczone, piasty wyszlifowane papierem ściernym a śruby nasmarowane smarem ceramicznym.

Nie wiem dlaczego blokują się tylne bębny. Czy to może być wina cylinderka? W środku bębna nie było widać żadnych śladów płynu hamulcowego. W najbliższych dniach będę się brał za robienie tyłu i wszystko posprawdzam. Jeśli chodzi o cylinderek to skąd wiadomo który będzie odpowiedni - ze średnicą tłoczka 17,46 czy 19,05mm? Który element trzeba zmierzyć?
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Sprawa tylnych hamulców rozwiązana.

Wczoraj w końcu znalazłem czas na wymianę hebli z tyłu. I już nawet wiem co było przyczyną blokowania się tylnego prawego koła.
Wszystko było tak zapieczone i zardzewiałe że po prostu nic się nie ruszało. Dźwigienka od ręcznego stała, samoregulator również. Dobrze że kupiłem również zestaw naprawczy tych dźwigienek a nie tylko same sprężynki.

Zdjęcie przed:

Obrazek

Obrazek

I zdjęcie po:

Obrazek

Co ciekawe teraz hamulec ręczny jest popuszczony praktycznie na maksa (przy dźwigni) i przy zaciągnięciu na trzy ząbki trzyma super. A wcześniej był skręcony maksymalnie i dopiero wtedy trzymał (ale dało się jechać z tak zaciągniętym).

Jeszcze wymienić płyn hamulcowy na świeży i kwestia hamulców będzie zamknięta.
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Płyn hamulcowy wymieniony i układ przepłukany sporą ilością płynu.

Przy wymianie płynu w przednich zaciskach musiałem wymienić odpowietrzniki. W sklepie dobrali mi z katalogu i nie pasowały. Miały gwint 7mm a u mnie w zacisku jest 10mm.

Przy spuszczaniu płynu przez odpowietrznik w pierwszej fazie płyn miał kolor zielony :o Chyba dawno nie był wymieniany.

Teraz przy lekkim wciśnięciu hamulca czuć że hamuje ;)
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Nadszedł czas wymiany sprzęgła bo nie da się już jeździć. Mam pytanie. Szukając sprzęgła (zaznaczam że nie wiem jaki jest model skrzyni) natrafiłem na problem. Otóż na stronie z częściami po wpisaniu silnika 1.4 wyświetliło się sprzęgło. Jednak nie pasuje ono np. do silnika 1.0. Czyli w każdej skrzyni jest inne sprzęgło? Myślałem że tylko przełożenia. Jak z tym jest bo muszę to jak najszybciej ogarnąć. Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie wejść pod samochód i odnalezienie numeru skrzyni i wtedy kupienie sprzęgła.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Co ma skrzynia do sprzęgła? Szukaj sprzęgła pod dany silnik, a nie skrzynie... oznaczenie silnika masz w bagażniku na naklejce, bądź na osłonie rozrządu, bądź na  bloku silnika stojąc przodem do niego, pod króccem wodnym. Oznaczenie skrzyni jest praktycznie obok korka rewizyjnego. Na tej płaskie płaszczyźnie od góry.
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

W piątek przyszły do mnie części. Niestety - wszystko co było w paczce (części do mojego samochodu) było zalane olejem silnikowym.

Obrazek

Dziś już przyszły nowe części. Jutro montaż

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 paź 2016, 21:03 przez maclaz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

ajjj to po tarczy  :-\ Pisz/ dzwon w sprawie reklamacji do sklepu, który Ci czesci wysyłał
BTW niedawno do swojego polo montowałem identyczny zestaw sprzegła  ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N”