Polo 6n 1.4 8v wymiana silnika na 1.6 8v Kilka pytań.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Dareczek185
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2016, 19:45
Lokalizacja: Białystok

Polo 6n 1.4 8v wymiana silnika na 1.6 8v Kilka pytań.

Post autor: Dareczek185 »

Witam wszystkich mam pytanie mam poloweczke 6n z 97r z silnikiem 1.4 8v a chcial bym wsadzic silnik z polo 6n 1.6 8v i moje pytanie odnosnie osprzetu czy poduszki.mocowania skrzynia linki itd beda bez problemu pasowaly. Mam okazyjniesilnik 1.6 i chcial bym go wyremontowac i po prostu wstawic do swojej polowki prosze o cenne porady. Aha i czy listwa wtryskowa z 1.4 podejdzie? Prosze tez o porade jak jest z rozrzadem czy jest taki sam bo nie ktore elementy poprzerzucal bym z 1.4
Awatar użytkownika
Dareczek185
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2016, 19:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dareczek185 »

śedząc Forum wymienie sam blok silnika z korbowodami i tłokami a powiedzcie mi jak ze sterownikiem trzeba zmieniać czy nie oraz wałek rozrządu.?
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Zmień cały słupek, a nie tylko blok. Głowica ma mniejsze kanały. Sterownik musisz wymienić, bo wtryski będą dostawy zła dawkę. Skrzynie od 1.4 i od 1.6 dużo się nie różnią. Spójrz tylko na mechanizm wybieraka. Większość rzeczy pasuje z 1.4 do 1.6.
Awatar użytkownika
Dareczek185
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2016, 19:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dareczek185 »

Skrzyni nie będę wymieniał bo i nie mam aby pasowała z mego (nie chodzi mi o przełożenia krótsze czy dłóższe) ... mam cały silnik 1.6 tylko z listwą wtryskową resztę osprzętu będę musiał z 1.4 przerzucić.. a powiedz mi jak kwestia rozrządu pompa wody pasek itp ? bo mam praktycznie nowy w swoim 1.4.... Zamierzam i tak tego 1.6 troche wyremontować a mianowicie uszczelniacze i pierscienie wymienic oraz uszczelniacze zaworowe zeby potem nie jadł mi oleju silnik .. uszczelka pod glowicą co tam będzie trzeba..a i najważniejsza kwestia po wymianie sterownika będę pewnie musiał jakoś immobilajzer wyłączyć bo pewnie sterownik 1.6 bedzie mial tez swoj jakis poprzedni immo zakodowany hmmm


http://www.fotosik.pl/zdjecie/ab5eb874d1ebfa77

Zdjęcie silnika 1.6 który idzie do remontu..
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Co do rozrządu, tutaj Ci nie pomogę. Ale powiem jedno. Po każdym rozpieciu ukladu rozrządu należy przynajmniej wymienić pasek. Więc jak już robisz kapitalny remont, to zainwestuj w nowy rozrząd, bo szkoda byłoby gdyby świeżo wyremontowany silnik, do niczego się nie nadawał, bo chciałeś oszczędzić kilka złotych na wymianie rozrządu. Dalej... Jeśli osprzęt Masz od silnika 1.4 to on do tego silnika pasuje, do innego będziesz pasował, Ale to bez sensu. Inny dolot, to inna mieszanka. Itd. Wkładasz silnik 1.6 to włóż też osprzęt od 1.6. Z immem dokładnie nie jestem pewien, Ale potrzebujesz sterownika, immo, i kluczyka. Ale głowy nie dam sobie obciąć
Awatar użytkownika
Dareczek185
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2016, 19:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dareczek185 »

No wlasnie co do dolotu jest taki sam zarowno 1.4 i 1.6 podobno to blizniacze silniki rozniace sie korwobodami i blokiem silnika. Ktos wymienil tylko blok sam czytalem i tez dobrze bylo.. nie wiem sam juz co z tym watkiem zrobic o to chodzi ze nie mam osprzetu do silnika a teraz sztukowac na zlomie czy gdzies inndziej wiecej wyniesie niz cala zamiana warta.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Dolot ma mniejszą średnicę kanałów. Jest kilka milimetrów różnicy pomiędzy 1.4 a 1.6. To samo jest z kolektorem wydechowym. Co do różnic budowy samego słupka. Średnicę tłoka mają taką samą, cała różnica polega na różnicy właśnie jego skoku. Chcesz to napisz na priv, postaram ci wszystko wytłumaczyć.
k
k_jakub
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 28 kwie 2014, 12:17

Post autor: k_jakub »

Witajcie, miałem podona historie tylko w druga strone z 1.6 na 1.4. Oprócz całego silnika należy wymienić kolektor dolotowy, wtryskiwacze, sterownik silnika wraz z puszka od immo, możliwe ze jeszcze będzie wymagana wymiana kolektora wydechowego bo trochę inaczej wygląda. Pozostałe cześci sa takie same do obu silników. Jeszcze jest róznica w skrzyni, troche inne są przełożenia, ale to jest najmniejszy problem. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Dareczek185
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2016, 19:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dareczek185 »

Postanowiłem nie wymieniać a zrobić remont swego silnika bierze litr oleju co prawda nie widac jak kopci ale na postoju jak przygazuje i jak schodzi z obrotow to niebieski dym a przy nacisnieciu gazu czarny .. auto 150tys przebiegu trochę żal ze taki przebieg i już zajezdzony .Odpala ladnie oraz ma kopa.. nie przegrzany na pewno.. był
Awatar użytkownika
Dareczek185
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2016, 19:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dareczek185 »

Okazało się ze na 1 tłoku od rozrzadu cisnienie 7-8 atmosfer a reszta po 11 wiec 1 cylinder padl do tego swieca w oleju gwint i nasad na swiecy .. w sobote remont..
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”