[6N] Urwana sruba od kolektora wydechowego?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

F
Fikssu2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 05 gru 2015, 9:50

[6N] Urwana sruba od kolektora wydechowego?

Post autor: Fikssu2 »

Witam.
Ostatnio w mojej polo wymienialem wszystkie filtry wraz z olejem i pamietam ze silnik mial bodajrze 3.2l pojemnosci a ja wlalem jakos 2.5l i na bagnecie wskazywalo mi ze prawie max ale poczekalem az olej scieknie i bylem sprawdzic stan oleju ,przy okazji ogladam silnik i mi tu czegos brakowalo a mianowicie z lewej strony jak patrzec na silnik od maski nie ma sruby w kolektorze.
Wyjasni mi ktos jak tam ida szpilki? Sa wkrecane do bloku silnika czy jak? Bo z prawej strony jest szpilka i na to sruba. Nigdy tego nie robilem i chcialbym zasiegnac jakiejs porady kogos kto orientuje sie w tym temacie :)
Moj silnik to 1.0 AER.

Ponizej daje zdjecia jak to wyglada

https://plus.google.com/photos/10195465 ... 4vku-v6xgE

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Szpilki są wkręcane w głowicę. Trzeba tam wykręcić jakoś to, co zostało w głowicy, nagwintować i wpakować nową szpilkę. Koszt w sumie niewielki powinien wyjść.
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Możliwe że nakrętka zapiekła się na szpilce i jak ktoś ją wykręcał to wykręciła się całość. Musisz dokupić gdzieś szpilkę i spróbować wkręcić ( nie wiem jaki jest skok gwintu )
F
Fikssu2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 05 gru 2015, 9:50

Post autor: Fikssu2 »

Czyli powinienem sobie z tym poradzic? A jak zostalo cos w glowicy to jak to wykrecic? Co polecacie? Rozwiercac to czy jak? Bo nie chce nic zniszczyc a nigdy tego nie robilem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Sprawdzałeś głębokość otworu? Jak urwana szpilka to myślę że zaraz za kolektorem będzie urwana i tu trzeba to wywiercić, nagwintować i wkręcić szpilkę. Może być też tak że została wykręcona razem z nakrętką i teraz tam tylko trzeba wkręcić . Na początek sprawdź otwór jakimś wkrętakiem i zobaczysz ile go tam wejdzie.

A sama szpilka wygląda tak : https://www.google.pl/search?q=szpilka+ ... owego+polo

Nawet filmik jest: https://www.youtube.com/watch?v=XNH5YcLjqCQ
m
majorr92
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 04 lip 2009, 17:42

Post autor: majorr92 »

Jak byś kupował szpilki i śruby to kup oryginalne dużo nie kosztują

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
F
Fikssu2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 05 gru 2015, 9:50

Post autor: Fikssu2 »

Aaa i jak będę to wykręcał to zmienić pewnie tą uszczelkę pod kolektorem? Ma ktoś jakieś namiary na coś solidnego by nie sparciało po 1000km?

[quote=""majorr92""]Jak byś kupował szpilki i śruby to kup oryginalne dużo nie kosztują [/quote]

A gdzie takowe kupię kolego? Jakiś nr katalogowy czy coś?
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Podjedziesz do ASO podasz VIN to ci dobiorą.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
F
Fikssu2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 05 gru 2015, 9:50

Post autor: Fikssu2 »

U mnie brak aso w okolicy :/
Jeszcze sie za to nie zabieralem ale wsadzilem patyczek wlasnie w miejsce tej szpilki i moze weszlo na 1cm moze 1.5cm.
Czyli raczej szpilka tam siedzi w srodku..

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
michal040493
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 31 sie 2015, 17:55

Post autor: michal040493 »

Jesli chodzi o rozwiercanie to nie rozwiercałbym tego zwykłą ręczną wiertarką, połamiesz duzo wierteł i poszarpiesz głowicę.

Najlepiej to wyjąć głowicę i rozwiercić to na wiertarce stołowej a potem zastosować 'helicoil'  bardzo fajny patent ;) Bez wyciągnięcia głowicy straszna mordęga bo miejsca mało chyba ze rozbierzesz cały pas przedni i jak wymieniać to 3 śruby a nie tylko tę urwaną. Ja bym tego nie ruszał póki przedmuchów nie ma.


Koszt śrub niewielki ale jak zdejmiesz głowicę to dochodzi dużo wydatków z tym związanych ;)
Ostatnio zmieniony 10 paź 2016, 14:25 przez michal040493, łącznie zmieniany 1 raz.
Polo 6n2 ALD 1.0 2000
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”