[9N] Nie działa żadna elektryczna szyba

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Paweł T.
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2016, 19:30

[9N] Nie działa żadna elektryczna szyba

Post autor: Paweł T. »

Witam, Laik na forum.
Kupiłem Polo 1,4 TDI, 2006.
Mam problem z elektrycznymi szybami. Żadna elektryczna szyba nie opuszcza się ani nie podnosi, nie reaguje żaden silniczek z żadnego przycisku (zero jakichś szmerów, tykań itp). Bezpiecznik cały. Elektryk podpinał przy okazji samochód pod komputer, nie znalazł żadnych błędów.
Takie pytanie. Czy przyczyną tego może być jakiś błachy powód typu dodatkowy bezpiecznik czy zdejmowac boczki i plastiki i całą instalację miernikiem po kolei przelecieć? Ktos cos może słyszał o takim przypadku?
Pozdrawiam, Paweł T.
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

Może gdzieś przewód masy w wiązce od drzwi kierowcy się złamał
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

To może być nawet głupi zaśniedziały styk przy silniczku. Musisz ściągnąć obicia drzwi i pomierzyć kostki czy dochodzi napięcie i masy posprawdzać.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
P
Paweł T.
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2016, 19:30

Post autor: Paweł T. »

Czyli zdejmowanie boczków. Ok dzieki. Temat do zamknięcia:)
Pozdrawiam.
P
Paweł T.
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2016, 19:30

Post autor: Paweł T. »

Więc tak. Wiązka w drzwiach bez uszkodzeń. Wtyczki od wiązki bez wilgoci. Zdjąłem boczek, dostałem się do sterownika (czy co to jest - nie znam się aż tak) pomiędzy całą wiązką a silniczkiem od szyby elektrycznej.
Są ogólnie dwie kostki. Jedna większa - dwa grube przewody (zapewne plus i masa) i 6 mniejszych. Prąd jest tylko na dwóch z tych 6-ciu mniejszych.
Druga mniejsza kostka - 5 pinów - prądu nie ma w ogóle.
Żaden z przewodów na których jest prąd nie wędruje do przycisków sterujących podnoszeniem / opuszczaniem szyb.
Każdy z paneli od szyb posiada dwa przyciski opuszczania / podnoszenia szyb. Kostki 4-pinowe. Masa, podświetlenie przycisków i dwa pozostałe zapewne od sterowania szybami. Po jednym na szybę. Prąd pojawia się na podświetleniu przycisków w momencie włączenia świateł. Jak odepnę kostki na sterowniku przy silniczku od szyb, podświetlenie ginie a przewód od podświetlenia przycisków nie wychodzi do sterownika tylko idzie wiązką dalej do samochodu. Zgłupiałem całkiem :/
Ma ktoś może jakiś schemat jeśli chodzi o ten sterownik? Który przewód dokąd idzie? Jak to powinno być połączone?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

podaj adres wyślę ci schemat elektrycznych szyb.
P
Paweł T.
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2016, 19:30

Post autor: Paweł T. »

troc.pawel@gmail.com.

Pojechałem dzisiaj z autem do serwisu Volkswagena. Sprawdził mi po vinie oznaczenie tego sterownika jaki fabrycznie był zamontowany.
Okazało się, że gdybym chciał wymienić cały sterownik razem z silniczkiem to znowu mam problem...
W serwisie taka przyjemność kosztuje 600zł.
Serwis podał mi numer części : 6Y2959802A
Natomiast nigdzie w sprzedaży nie ma części o takim numerze.
Jest natomiast 6Q2959802A.
Numery różnią się drugą literą. Pytanie: jaka jest różnica pomiędzy obiema częściami.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Raczej błąd nie spotkałem nr części z początkiem 6Y0. Druga sprawa ASO to nie wyrocznia a i mechanikom płacą mało co czasem widać. Trzecia sprawa to że w ASO mają chore ceny sam się przekonałem jak postanowiłem po walce w końcu kupić nową pompę tandem . w ASO 1620 PLN w lokalnym sklepie w 24h ściągnął mi taką samą numer VAG identyczny i z Boscha oryginał za 820 PLN.
Szukaj blisko modułu podejdź do gościa czasem dają możliwość podpięcia i sprawdzenia. Jak odpalić i będzie ok to bierzesz i płacisz koniec sprawy.
Lenistwo drogą do postępu
P
Paweł T.
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2016, 19:30

Post autor: Paweł T. »

Kupiłem "po taniości" sterownik szyb oznaczony jako 6Q0... najpopularniejszy na rynku wtórnym. Po podłączeniu nie działa nawet podświetlenie przycisków.
Czego mogę szukać dalej? Moduł komfortu? Czego dokładnie przy nim szukać? Czy poszukać jakiegoś dobrego elektryka? Bo dwóch już rozłożyło ręce :/
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Mam dokładnie ten sam problem i też silniczek 6Y2959802 - to nie błąd, po prostu tego silniczka nie da się dostać na rynku wtórnym, a podobny o innym numerze nie działa. Żeby było ciekawiej to ważne też są numery elektroniki przy tym silniczku zależne od tego czy w samochodzie był centralny i coś tam jeszcze - TAK centralny zamek jest połączony z elektroniką silniczka od szyb i podaje mu masę. Więc u mnie to dodatkowo elektronika o numerach 401350A7 440775EW. Jest tyle rodzajów, że chyba zostaje tylko ASO. U mnie po wyciągnięciu bezpiecznika i ponownym włożeniu co jakiś czas szyby zaczynają działać. Jest z tym powiązany również problem z centralnym zamkiem, i o ile z pilota działa bez problemu to z klucza zamek centralny nie działa - potwierdza to również ten temat: viewtopic.php?f=192&t=65452
Czy silniczek z elektroniką, który kupiłeś i wymieniałeś był od Polo z takim samym wyposażeniem - centralny zamek, może el. lusterka itp.? Może jeśli to wyposażenie będzie takie samo to podejdzie silnik z innymi numerami. Chyba trzeba to sprawdzić albo jechać po części do ASO :/
Może ktoś ma jakieś zniżki w ASO?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Faktycznie 6y to części zaprojektowane dla skody fabii.
http://allegro.pl/vw-skoda-silniczek-sz ... 40805.html Może spasuje.
Przy silnikach szyb jest doklejony sterownik drzwi który dostaje rozkazy i wysyła info po CAN do modułu komfortu trzeba by przejrzeć bloki pomiarowe i znaleźć ten od komunikacji czy jej czasem nie zrywa. Moduł można rozebrać i zajrzeć do elektroniki może jakaś błaha sprawa jak woda w środku albo zimny/pęknięty lut. Sam zreanimowałem chyba z 3 moduły haldexa 1 gen nad którymi ludziska postawili krzyżyki i wydali 600-800 PLN na używkę.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

W moim polo nie ma CAN - jest jeszcze VAN. Elektronika była rozbierana, luty poprawione, elektromechanik po trzech dniach rozłożył ręce i powiedział, że trzeba wymienić. Masa z centralnego zamka wchodzi do tej elektroniki, ale już nie wychodzi, a jak wychodzi to po jakimś czasie zanika.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jest Can. Silnik licznik ABS leci po Can . Ludzie właśnie mylą obecność szyny CAN z łączeniem się do modułu w celu wykonania diagnostyki (cena z laptopem lub diagnoskop) po szynie CAN. W polo 9n i 9n3 diagnoza idzie po lini k ale szyna Can jest obecna.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

[quote="Paweł T."]Okazało się, że gdybym chciał wymienić cały sterownik razem z silniczkiem to znowu mam problem...
W serwisie taka przyjemność kosztuje 600zł.[/quote]
To oficjalna cena za tą część w serwisie czy podali ci tak w przybliżeniu? To kwota razem w wymianą czy tylko za silniczek z elektroniką?
P
Paweł T.
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2016, 19:30

Post autor: Paweł T. »

Kwota z serwisu to kwota w przybliżeniu i to za samą część.
Pomierzyłem dokładniej, pokombinowałem, wyeliminowałem wszystko inne. Na 100% jest uszkodzony ten sterownik.
Z tego co rozmawiałem z znajomym elektronikiem to musi być identyczny sterownik.
Znalazłem parę ofert na allegro dotyczących sterownika 6Y2959802A ale wszystkie od drzwi prawych. Pewnie pościągane z anglików przyciągniętych do Polski na części.
Do drzwi lewych nigdzie nie ma. Nawet na ebayu czy innych olx'ach czy szrot.pl itp.
Pytanie czy ryzykować i kupować sterownik od drzwi prawych. Czy sterownik do drzwi prawych różni się od tego od drzwi lewych czymkolwiek innym poza silniczkiem?
Można zawsze kupić do drzwi prawych i przełożyć silniczki. Tylko czy to będzie działało...
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”