[6n]Montaż halogenów w szeroki zderzak

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Marq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 sty 2014, 20:46

[6n]Montaż halogenów w szeroki zderzak

Post autor: Marq »

Witam ;)
Mam takie pytanie, jeśli fabrycznie w zderzaku nie było halogenów, to żeby je założyć wystarczy kupić halogeny, wiązkę i kratki do zderzaka?
PS. Auto miało stłuczkę i zderzak jak i pas przedni był wymieniony, w zderzaku były zwykle kratki, a nie zwróciłem uwagi czy są otwory w pasie przednim (pas i zderzak nie pochodzą z tego samego auta) do montażu halo. Czy otwory były we wszystkich pasach?
Proszę o radę
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Temat o halogenach juz jest na forum.
Halogeny w szerokim zderzaku przykręca się do zderzaka, a nie do pasa przedniego.

[quote=""Marq""]Mam takie pytanie, jeśli fabrycznie w zderzaku nie było halogenów, to żeby je założyć wystarczy kupić halogeny, wiązkę i kratki do zderzaka? [/quote]

jeszcze włącznik z opcją halogenów
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Otwory z tego co pamiętam jak zakładałem są w każdym zderzaku. Musisz tak mówisz kupić halogeny, kratki,jeszcze włącznik świateł z opcją na halogeny. Jeśli chodzi o wiązkę to zalezy od rocznika. Jeśli masz Polo po małym lifcie od 97r (nowe zegary) to wystarczy wpiąć halogeny do wtyczek bo są już podciągnięte przewody. Jeśli masz starsze to musisz tak jak ja robić własną instalacje. Jest manual na forum na ten temat z którego korzystałem.
M
Marq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 sty 2014, 20:46

Post autor: Marq »

Polo jest z 96 roku, ale jak kupowałem pas to instalacja była przy nim a nie wiem z którego roku on był. Włącznik z opcją na halogeny to taki w którym jest on dwupoziomowy? tzn jeden pstryk przód, drugi pstryk przód tył? Czy muszę kupować inny jakiś?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Włącznik pod przednie halogeny ma dwa symbole halogenów- patrz foto
Podciągasz raz - halogeny przód
Podciągasz drugi raz- halogeny przód i tył
Obrazek
M
Marq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 sty 2014, 20:46

Post autor: Marq »

ok dzięki, rano zobacze jaki mam ;) tak apropo macie jakieś kontakty do ludzi którzy mogliby mieć taki komplet? (kratki halo), bo z allegro to tak troche w ciemno. Halo z wąskiego pasują do szerokiego czy nie?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""Marq""]ok dzięki, rano zobacze jaki mam ;) tak apropo macie jakieś kontakty do ludzi którzy mogliby mieć taki komplet? (kratki halo), bo z allegro to tak troche w ciemno. Halo z wąskiego pasują do szerokiego czy nie?[/quote]

Po raz kolejny: Halogeny z wąskiego zderzaka nie pasują do szerokiego

Staraj sie szukać informacji na forum, bo cześć pytan juz była poruszana :acute:

viewtopic.php?f=181&t=10778&hilit=halogeny+zderzak
Awatar użytkownika
Klaudek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 16 cze 2013, 22:48

Post autor: Klaudek »

Przełącznik wymieniasz tylko wtedy jak chcesz żeby było tak jak fabrycznie czyli pozycyjne + halogeny lub mijania i halogeny lub mijania halogeny + przeciwmgielne tył. Na takim zwykłym przełączniku będziesz miał tylko mijania halogeny + przeciwmgielne tył. Co do wiązki to jest różnie.

Od przełącznika do skrzynki. Od przełącznika do okrągłej kostki przy silniku (często w polo), Od przełącznika i wtyczki już gotowe (polo po lifcie).

Ja musiałem ciągnąć w caddy od skrzynki bezpieczników do zderzaka (jeden przewód + wystarczy) masę wziąłem gdzieś z karoserii. :piwo:
R
Rumcajsas

Post autor: Rumcajsas »

[quote=""krzychu20""]Włącznik pod przednie halogeny ma dwa symbole halogenów- patrz foto
Podciągasz raz - halogeny przód
Podciągasz drugi raz- halogeny przód i tył[/quote]
[quote=""Klaudek""]Przełącznik wymieniasz tylko wtedy jak chcesz żeby było tak jak fabrycznie czyli pozycyjne + halogeny lub mijania i halogeny lub mijania halogeny + przeciwmgielne tył. Na takim zwykłym przełączniku będziesz miał tylko mijania halogeny + przeciwmgielne tył. Co do wiązki to jest różnie.[/quote]
Sorki za kolejne wykopaliska..
Po iluś przejrzanych stronkach i po info od kol. krzychu20 Obrazek wiem ze mam autko sprzed liftu. Z kostki przełącznika świateł mam kabel pod pinem 13, ale jeszcze nie śledziłem gdzie idzie - na teraz miałem inne pierdoły by ogarnąć mojego złoma, jednak zauważyłem jedno: po wyciągnięciu gałki przełącznika 1-pozycyjnego zapala mi się kontrolka tylnych p.mgielnych na desce (no i same światło z tyłu), ale po zamontowaniu przełącznika 2-pozycyjnego tył działa mi na drugim wyciągnięciu, na pierwszym nic się nie dzieje.. Mając rozpiskę kabli bądź schemat ogarnął bym wszystko w 5 minut siedząc w pokoju popijając piwo, a tak - nie dość że muszę siedzieć z miernikiem i zapisywać każdą możliwą kombinację by później dojść co i jak, to jeszcze samo autko miało tylu magików że teraz daaaaleko mu od tego jak powinno być w oryginale..
W każdym bądź razie proszę o sprecyzowanie:
- samym przełącznikiem w wersji z jednym wyciągnięciem zmieniam światła z krótkich na długie, zaś wyciągnięcie powoduje zapalenie p.mgielnych tył
- przełącznikiem z dwoma wyciągnięciami również zmieniam światła z krótkich na długie, i jeśli na drugim wyciągnięciu mam p.mgielne z tyłu to co się dzieje na pierwszym wyciągnięciu? Skoro z kostki idzie kabel to gdzieś musi prowadzić - a po prześledzeniu samej wiązki wychodzi mi że nigdzie!!.. Do migaczy mam po dwa przewody, do świateł głównych cztery (pozycyjne, krótkie w H4, długie w H4, masa).
Jutro będę siedział z miernikiem i sprawdzał po kolei co i jak, jednak docelowo chcę by na pierwszym wyciągnięciu mieć p. mgielne tylne, a na drugim - p.mgielne tył i przód. Kable, przekaźniki, bezpieczniki, same światełka (w dolne kratki ładnie pasują światełka od Mondeo mk1 '93, choć trzeba nieco porzeźbić mocowanie i maskownicę) już uszykowane, ale zanim spędzę jakiś czas na dworze wolę dopytać..
k
kamil1603
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 01 mar 2016, 16:48

Post autor: kamil1603 »

[quote=""Rumcajsas""] jednak docelowo chcę by na pierwszym wyciągnięciu mieć p. mgielne tylne, a na drugim - p.mgielne tył i przód.[/quote]
Fabrycznie jest tak, że na pierwszym wyciągnięciu zapalają się przednie halogeny, a na drugim tylne przeciwmgłowe razem z halogenami.
Tak powinieneś zrobić u siebie.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""Rumcajsas""]Z kostki przełącznika świateł mam kabel pod pinem 13, ale jeszcze nie śledziłem gdzie idzie[/quote]
Powinien prowadzić do kostki połączeniowej wiązki silnika- w polo 6n jest to okrągła kostka przy chodnicy.
Jest jedno ale- mianowicie nie zawsze ten kabelek był wyprowadzony, podobno w polo 6n po małym lifcie był wyprowadzony do komory silnika jak wspomniałem, bez wzgledu czy były zamontowane halogeny.
[quote=""Rumcajsas""]po wyciągnięciu gałki przełącznika 1-pozycyjnego zapala mi się kontrolka tylnych p.mgielnych na desce (no i same światło z tyłu)[/quote]
Prawidłowo
[quote=""Rumcajsas""]ale po zamontowaniu przełącznika 2-pozycyjnego tył działa mi na drugim wyciągnięciu, na pierwszym nic się nie dzieje..[/quote]
Prawidłowo jeśli nie pasz podpiętych świateł przeciwmglowych.
Na pierwszym podciągnięciu włącznika na pinie 13 powinien się pojawić sygnał +12v.

[quote=""Rumcajsas""]W każdym bądź razie proszę o sprecyzowanie:
- samym przełącznikiem w wersji z jednym wyciągnięciem zmieniam światła z krótkich na długie, zaś wyciągnięcie powoduje zapalenie p.mgielnych tył
- przełącznikiem z dwoma wyciągnięciami również zmieniam światła z krótkich na długie, i jeśli na drugim wyciągnięciu mam p.mgielne z tyłu to co się dzieje na pierwszym wyciągnięciu? [/quote]

Precyzując, nie z krótkich na długie, lecz z pozycyjnych na mijania(zwane krótkimi). Długie włączasz tą manetką przy kierownicy, co od kierunków jest ;)
Tak jak wspomniałem wyzej- na pierwszym wyciagnieciu +12V na pinie 13 ;)

[quote=""Rumcajsas""]jednak docelowo chcę by na pierwszym wyciągnięciu mieć p. mgielne tylne, a na drugim - p.mgielne tył i przód[/quote]
Będzie inaczej niż na piktogramie włącznika świateł, ale jak tak bardzo chcesz, to wtedy zamieniasz miejscami przewody we wtyczce włacznika swiateł- 13-sty z 12-stym bodajże :scratch:
R
Rumcajsas

Post autor: Rumcajsas »

[quote=""krzychu20""][quote=""Rumcajsas""]Z kostki przełącznika świateł mam kabel pod pinem 13, ale jeszcze nie śledziłem gdzie idzie[/quote]
Powinien prowadzić do kostki połączeniowej wiązki silnika- w polo 6n jest to okrągła kostka przy chodnicy.
Jest jedno ale- mianowicie nie zawsze ten kabelek był wyprowadzony, podobno w polo 6n po małym lifcie był wyprowadzony do komory silnika jak wspomniałem, bez wzgledu czy były zamontowane halogeny.[/quote]
Ta magiczna okrągła kostka przy chłodnicy pojawia się chyba we wszystkich wypowiedziach, jednak u mnie jej nie ma.. Owszem jest, ale w całkiem innym miejscu (zaznaczyłem kółeczkiem)
Obrazek
to malunek całej wiązki, a ze złączki 52 idą kable do obsługi silnika (dla uproszczenia usunąłem część która przechodzi do kabiny):
Obrazek
Jutro spróbuję rozebrać tą złączkę 52, jednak traktuję to jak ostateczność - jest w tak tragicznym stanie że nie wiem czy nie rozleci się do końca..
[quote=""krzychu20""][quote=""Rumcajsas""]po wyciągnięciu gałki przełącznika 1-pozycyjnego zapala mi się kontrolka tylnych p.mgielnych na desce (no i same światło z tyłu)[/quote]
Prawidłowo
[quote=""Rumcajsas""]ale po zamontowaniu przełącznika 2-pozycyjnego tył działa mi na drugim wyciągnięciu, na pierwszym nic się nie dzieje..[/quote]
Prawidłowo jeśli nie masz podpiętych świateł przeciwmglowych.
Na pierwszym podciągnięciu włącznika na pinie 13 powinien się pojawić sygnał +12v.[/quote]
Jest dokładnie jak mówisz :grin:
[quote=""krzychu20""][quote=""Rumcajsas""]W każdym bądź razie proszę o sprecyzowanie:
- samym przełącznikiem w wersji z jednym wyciągnięciem zmieniam światła z krótkich na długie, zaś wyciągnięcie powoduje zapalenie p.mgielnych tył
- przełącznikiem z dwoma wyciągnięciami również zmieniam światła z krótkich na długie, i jeśli na drugim wyciągnięciu mam p.mgielne z tyłu to co się dzieje na pierwszym wyciągnięciu? [/quote]
Precyzując, nie z krótkich na długie, lecz z pozycyjnych na mijania(zwane krótkimi). Długie włączasz tą manetką przy kierownicy, co od kierunków jest ;)
Tak jak wspomniałem wyzej- na pierwszym wyciagnieciu +12V na pinie 13 ;)[/quote]
Ups.. Tak to jest jak się za szybko myśli a za wolno pisze :oops:
[quote=""krzychu20""][quote=""Rumcajsas""]jednak docelowo chcę by na pierwszym wyciągnięciu mieć p. mgielne tylne, a na drugim - p.mgielne tył i przód[/quote]
Będzie inaczej niż na piktogramie włącznika świateł, ale jak tak bardzo chcesz, to wtedy zamieniasz miejscami przewody we wtyczce włacznika swiateł- 13-sty z 12-stym bodajże :scratch:[/quote]
Właśnie przytargałem do domu przełącznik i chcę próbować, bo na logikę wychodziło mi właśnie na to co mówisz. Piktogramami się nie przejmuję - i tak część będzie przerabiana by mieć wskaźniki świateł na zegarach, jak również wskaźnik otwartych drzwi bagażnika.
Jutro biorę się za pas przedni bo w zasadzie tylko to mi zostało do ogarnięcia, no i czas składać całość plastików do kupy bo jeszcze kilka dni i zapomnę co skąd zdejmowałem. Mam też nadzieję dokończyć centralny w klapie by dokończyć manuala, więc jest szansa że czas dłubania się skończy:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”