Grabek nie oburzaj się, żyjemy w takim kraju gdzie paliwo jest najdroższe w europie, każdy kombinuje jak taniej jeździć,
to że silniki chodzą na sucho to prawda, ale robią też zadziwiające przebiegi na gazie, tyle że starsze autka takie jak passat b3 1,8 przejechane 380 tyś na gazie jakieś 250 tyś bez problemów, trzeba się zastanowić czy jest to opłacalne (czy jest motor większy niż 1,4 litra i na jednopunkcie bo wtedy tańsza 2 generacja LPG wejdzie) i ile kolega robi km rocznie aby to się kiedyś zwróciło, autko musi być żyleta żeby zagazować,
sam jeździłem na gazie pomimo oszczędności są też minusy:
:!: - o 60 zł droższy przegląd,
:!: - częstsza wymiana układu zapłonowego, świece, kable,
:!: - czasem wtryski potrafią się zapiekać przy ciągłej jeździe na gazie potem na benzynie nie chce jechać za bardzo
:!: - szybko padają sondy lambda
:!: - wymaga co jakiś czas regulacji na analizatorze spalin
:!: - wymiana filtra gazu co 15 tyś
:!: - przy silnikach 16V często padają uszczelniacze za sprawą troszkę wyższej temperatury spalania=żre olej
:!: - przy odsprzedaży nikt ci nie odda za instalację :-D
i wiele innych zawrotów głowy z tytułu falujących obrotów itd.
Plusem jest to że jeździsz o wiele taniej niż na benzynie, wybór należy do ciebie,
mi się marzy instalacja gazowa ale bez parownika z BLOSem, bo to chodzi bosko!!! :good:
http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf