Włącznik wentylatora chłodnicy a temperatura :)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
grzesznik55
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 26 cze 2011, 13:10

Post autor: grzesznik55 »

[quote=""Marcin86c""][quote=""grzesznik55""]na krótko załącza się, może nowy czujnik do dupy?
[/quote]
możliwe
jakiś tańszy zamiennik włożyłeś?[/quote]
nie wiem, dałem ze 35zł
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

35 to nie majątek więc można kupić jeszcze jeden albo coś innej firmy
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

grzesznik55
Jak wkręcałeś czujnik do chłodnicy zaglądałeś do środka?
ObrazekObrazek
jak widać na załączonych zdjęciach odkłada się brud, i czujnik nie nagrzewa się.
Jak chcesz sprawdzić czujnik - nagrzej go zapalniczką, lub palnikiem. Oczywiście musi być wpięta wtyczka.
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Dostanę jeszcze gdzieś nowe dedykowane gumowe rury do chłodzenia, czy raczej użyć jakiś uniwersalnych i dopasować?
Mam dziury w dwóch rurach i temperatura dość wysoko skacze. Czas na wymianę.
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

a ile tych rur chcesz? mało stoi na szrotach polówek?
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

W mojej okolicy żadna nie stoi...

kupiłem kilka węży w sklepie motoryzacyjnym mniej więcej dopasowując kształty i średnice. Zamontowane, jutro zalewam płynem chłodzącym i odpowietrzam. Z tego co czytałem na forum to są różne metody na odpowietrzenie, mam nadzieje ze dam rade :-)
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

podstawa to ogrzewanie na full.

ja zazwyczaj odkręcam odpowietrznik i zalewam płynem aż z niego nie zacznie się sączyć później zakręcam i odpalam silnik i co jakiś czas aż do włączenia wentylatora odkręcam odpowietrznik


Jak Ci trzeba jakiś części to mam ich pod dostatkiem a daleko nie masz
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Bruczyk, bardzo Ci dziękuję. Z pewnością skorzystam bo próbuję ponownie doprowadzić auto do przyzwoitego stanu.
podstawa to ogrzewanie na full.
ja zazwyczaj odkręcam odpowietrznik i zalewam płynem aż z niego nie zacznie się sączyć później zakręcam i odpalam silnik i co jakiś czas aż do włączenia wentylatora odkręcam odpowietrznik
Czyli:
1. odkrecasz odpowietrznik,
2. nastepnie wlewasz płyn do zbiorniczka na wyłączonym silniku.
3. potem zakrecasz korek zbiorniczka na plyn.
4. czekasz az powietrznie ujdzie tym odpowietrznikiem.
5. zakrecasz odpowietrznik
6. uruchamiasz silnik
7. nawiew na full
8. i co jakiś czas otwierasz odpowietrznik ?

Czyli generalnie wszystko na zamknietym zbiorniczku na płyn ?
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

[quote=""patrycju5z""]Czyli:
1. odkrecasz odpowietrznik,
2. nastepnie wlewasz płyn do zbiorniczka na wyłączonym silniku.
3. potem zakrecasz korek zbiorniczka na plyn.
4. czekasz az powietrznie ujdzie tym odpowietrznikiem.
5. zakrecasz odpowietrznik
6. uruchamiasz silnik
7. nawiew na full
8. i co jakiś czas otwierasz odpowietrznik ?

Czyli generalnie wszystko na zamknietym zbiorniczku na płyn ?[/quote]

Nawiew włączony być nie musi ale cięgno ciepłe/zimne musi być ustawione na ciepłe od samego początku
jak zakręcisz zbiorniczek musisz uważać na ciśnienie płynu który z odpowietrznika może polecieć gorący.

a tak to wszystko się zgadza:)
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Odpowietrzenie opanowane. trochę pojeździłem aby się ułożyło. Poza tym auto odpaliłem pierwszy raz od 5 miesięcy, musiałem przepalić wodę z rury po ziemie itp.. Drugi problem jaki mnie trochę martwi to skacząca temperatura wody. Manewry na parkingu i już temperatura ostro w prawo, załącza się wentylator i temperatura spada... Muszę sprawdzić termostat.
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”