[9n] Rozrząd 1,4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Jeżeli kupisz koncentrat to rozrabiaj ze zwykłą wodą w stosunku 1:1, wtedy temp. zamarzania będzie na poziomie -37st.C.

Co do ilości to lepiej mieć zapas, przy wymianie pompy więcej schodzi z silnika.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

przy wymianie termostatu czy też pompy weszło mi max 3 litry do układu, trudno pozbyć się całego płynu z układu no chyba że ktoś rozbierze silnik na części pierwsze...
jeśli kupisz koncentrat to na bank będziesz mieć napisane w jakim stosunku się to rozpuszcza, zazwyczaj jest tak jak koledzy piszą czyli 1:1,
Trancer_GTR napisał
rozrabiaj ze zwykłą wodą w stosunku 1:1
:fie:
rozpuszczaj tylko z wodą zdemineralizowaną inaczej destylowaną, nie mieszaj z kranówką :shock:
trzeba się też zastanowić czy na pewno potrzebna jest nam aż tak niska temperatura krzepnięcia jak -37,
u mnie zimy są konkretne ale w zimie najwięcej kresek poniżej zera to max -27 *C i to w nocy i bardzo rzadko się to zdarza.
Trzeba też pamiętać im niższa temperatura zamarzania tym spada zdolność odprowadzania ciepła przez płyn chłodzący.
Także nie zawsze im więcej tym lepiej :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Kupowałem oryginalny płyn VW G12, jak i odpowiednik Febi i zawsze w instrukcji podają, że można mieszać z H2O.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

to bardzo dziwne że tak piszą, zwracam honor Trancer_GTR, ja poprostu bym się obawiał wlewać zwykłą wodę do chłodnicy bo zwykła kraniczanka zawiera dużo kamienia i innych związków mineralnych, prędzej czy później to się osadzi jak w przysłowiowym czajniku :D tyle że powierzchnia użytkowa czajnika jest duża i różnicy nam nie robi czajnik można wymienić szybciej a w chłodnicy są małe kanaliki które są bardziej podatne na osady kamienia i zablokowanie.
Woda destylowana na szczęście kosztuje grosze także można spokojnie się pokusić i mieć święty spokój.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

ja G12 zawsze rozrabiam z wodą demineralizowaną
m
marcin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:02
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: marcin »

[quote=""Trancer_GTR""]Kupowałem oryginalny płyn VW G12, jak i odpowiednik Febi i zawsze w instrukcji podają, że można mieszać z H2O.[/quote]
I dobrze napisali.. Przecież woda z kranu to nie jest tylko H2O ale jeszcze CaCO3 itp.. H2O to będzie woda destylowana. Z wody z kranu może osadzać się kamień w chłodnicy..
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

woda destylowana i demineralizowana to, to samo :?:
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
m
marcin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:02
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: marcin »

Gdzieś w Googlach mi się rzuciło w oczy, że tak..
Awatar użytkownika
Kulon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kulon »

Witam
Interesuje mnie po jakim przebiegu robi się wymianę rozrządu - pierwszą.
POLO IV FL - 2006 rok - 1.9TDI - 101KM - AXR
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zwróć uwagę jak otworzysz maskę tam masz różne naklejki np. jaki płyn do układu klimatyzacji i powinna też być tam naklejka
z napisem Change toothbelts every 90 000 km /50 000 miles i po niemiecku też powinno być to napisane,
a zazwyczaj 1sza zmiana po 90 tyś lub 5 lat zależnie co wcześniej nastąpi a potem to już wg własnego widzi mi się czyli co około 60 tyś.
Temat był poruszany tylko nie twojego samochodu bo twoja pola młodziutka, szukaj tej nalepki pod maską.

kuknij też na to:
viewtopic.php?f=14&t=11838&hilit=wymiana+rozrz%C4%85du
wg. Etecha pasek masz zmieniać wg tej instrukcji:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 sty 2010, 19:26 przez rat4, łącznie zmieniany 1 raz.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Kulon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kulon »

[quote=""rat4""]Temat był poruszany tylko nie twojego samochodu bo twoja pola młodziutka, szukaj tej nalepki pod maską.
[/quote]
niby młoda ale licznik bije - ma 75tyś.km teraz i zaczyna teraz szybciej bić niż do tej pory - ale dzięki za odzew
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

po jakim przebiegu robi się wymianę rozrządu - pierwszą.
POLO IV FL - 2006 rok - 1.9TDI - 101KM - AXR
W 9N3 1,9TDI komplet rozrządu wymienia się przy przebiegu 150.000km i nie ma sensu robić tego wcześniej jeżeli jesteś pierwszym właścicielem auta.
c
chirobat
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 30 sty 2010, 8:16

Post autor: chirobat »

mam polo 1.2 64km z 2004,zrobiłem 64 tys. kilometrów,po jakim czasie należy dokonać wymiany rozrządu
Awatar użytkownika
HaNsiN
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 13 kwie 2009, 18:16

Post autor: HaNsiN »

masz silnik na łańcuchu rozrządu. W książce "Sam naprawiam Polo/Ibiza" pisało, że są to silniki bezobsługowe (specjalnie szukałem czy się wymienia i jeśli się wymienia to co ile).

p.s. 64tys to mały przebieg (dieslem byś jeszcze mógł z 30tysi zrobić i zmienić pasek - w dieslach są paski ;) )
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w eTechu napisali że co 60000 lub 48 miesięcy sprawdzić naciąg wszystkich pasków napędowych ewentualnie wymienić
tutaj ciekawy artykuł co do okresów wymian rozrządu w samochodach:
http://autoswiatlo.motogrono.pl/2009/03 ... -rozrzadu/
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”