[6n] Problem z zapłonem po deszczu i kontakcie z wodą

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Piecka
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 23 lut 2016, 20:17

[6n] Problem z zapłonem po deszczu i kontakcie z wodą

Post autor: Piecka »

Cześć Panowie, piszę po raz pierwszy. Od jakiegoś czasu moje Polo ma problem z zapłonem - ale dzieje się to tylko, kiedy ma dłuższy kontakt z wodą. Np. postoi kilka godzin na deszczu albo wjadę w głęboką kałużę. Wtedy potrafi zgasnąć w trakcie jazdy i już nie odpalić... Aż nie wyschnie. Wtedy odpala bez problemu. Rozrusznik chodzi, więc nie jest to problem z akumulatorem.

Najczęściej po wytarciu przewodów albo odczekaniu kilku(nastu) minut problem znikał. Ostatnio nie znika. Za radą kolegi dokładnie wytarłem przewody i spryskałem je silikonem w sprayu. Na jakiś czas pomogło, ale wczoraj - kiedy przez kilka godzin postało na deszczu - auto nie odpaliło do dziś rano. A i to musiałem dobrze przygazować, żeby złapał.

Spotkał się ktoś z taką usterką? Macie pomysł, co to może być? Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam
Piotrek
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Kable WN, rozdzielacz z palcem do wymiany, cewka prawdopodobnie też.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Tak jak u góry, kable świece podstawa. Cewkę skombinuj na podmianę sobie i sprawdzaj. Najpierw iskrę, oporność przewodów jak masz miernik, stan obudowy cewki.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

dobra metoda łatania kabli WN :mrgreen: o takiej jeszcze nie słyszałem :good:
Obrazek
a
agniesia66
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 lut 2016, 22:37

Post autor: agniesia66 »

U mnie byl taki problem i wystarczyla wymiana cewki. Przewody byly akurat dobre.
P
Piecka
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 23 lut 2016, 20:17

Post autor: Piecka »

Dzięki, sprawdzę. A macie jakiś pomysł, gdzie tkwi problem, co może go powodować?
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Stare kable albo słabej jakości, zużyty rozdzielacz, i już masz większą podatność na wilgoć.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
b
bogusz38
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:55

Post autor: bogusz38 »

mam to samo z moja polowka nawet na nowych kablach. te samochody nie lubia wilgoci i chlodu tez zauwazylem, ze zima wariuje albo rozrusznik ma swoje lepsze i gorsze dni.
Awatar użytkownika
Qadrat
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 maja 2015, 22:05
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: Qadrat »

Też miałem to samo. Silnika nigdy nie myłem a po każdej wizycie na myjni było szarpanie i problemy z pracą na którymś cylindrze. Do tego w chłodne i wilgotne dni potrafił nierówno pracować. Do wymiany poszły:

- przewody WN
- świece
- kopułka
- palec

Dodatkowo rozpiąłem pod maską każdą kostkę elektryczną i psiknąłem kontakt sprayem.

Po tym zabiegu zero problemów. Przewody pod fajkami miały dużo białego nalotu (sproszkowany nalot), palec też był mocno zużyty.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”