[Classic) 1.6 benzyna - nietrzymanie obrotów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

O
Ols
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 lis 2015, 20:00

[Classic) 1.6 benzyna - nietrzymanie obrotów

Post autor: Ols »

Witam,
Mój cudny samochód nie trzyma obrotów na 1. oraz na jałowym biegu.
Jakies dwa tygodnie temu gasł jak szalony(brak problemu z odpalaniem, dzień przed pojawieniem się problemu zatankowałam do pełna z żyda. Potem zrobiłam jakieś 30-40km. Cała akcja zaczęła się z rana), nie reagował na dodanie gazu - czyszczony był układ paliwowy oraz wyminiony filtr. Oprócz tego postał sobie dwa tygodnie bez ruchu.
Samochód odebrałam - dzień posmigał i znowu gasł - ale udało się tym razem nie wzywać lawety, bo odpalał i mogłam dojechać do mechanika.Ten wymienił pompę paliwa.
Odebrałam i jeździ, ale postałam troche na światłach (ok 1.5 min) i obroty z 1000 zaczęły spadać i wachać sie w przedziale 400 -800. Pod domem potestowałam na biegu jałowym - wszystko się zaczyna gdy dodam (chociaż odrobinę) gazu. Po tym zaczyna tracić obroty i znowu gaśnie!
Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Koleżanko:
podepnij pod komputer VCDS lub VAG i sprawdź temperatury czujnika chłodziwa oraz jego mocowania wtyczki, możliwe że jest uwalony (wymiana koszt około 35 zł) wymiana 3 minuty.
-sprawdź odczyty z sondy lambda działająca pokazuje falowanie od 0.1 do 1 Volta
-możliwa nieszczelność dolotu (lewe powietrze) sprawdzić mocowanie puszki filtra powietrza czy dokręcona i czy nie jest pęknięta.
-sprawdzić naprężenie linki gazu i pracę przepustnicy (przeczyścić)
-sprawdzić dokładnie kopułkę aparat zapłonowy, palec rozdzielacza przeczyścić wszystkie styki drobnym papierem ściernym wszystkie zakopcone styki (5) i najważniejsze ewentualna korekta pozycji kopułki, sprawdzić kable zapłonowe, nie stosować zamienników,
-sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony (kiedy ostatnio wymieniany???)
-sprawdzić stan świec (mają być koniecznie 3 elektrodowe sprawdzone dobre marki to: bosh, beru, iskra,ngk)
- wykonać adaptację przepustnicy po wszystkich zabiegach.
-jak nie wiesz jak się do tego zabrać to poproś kolegę po fachu albo zleć to mechanikowi

pisz więcej obserwacji

pozdrawiam
:hello:
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”