[9N] 1.4 tdi zwiększone spalanie po remoncie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

[9N] 1.4 tdi zwiększone spalanie po remoncie

Post autor: ravenice1990 »

Witam. Ostatnio oddałem autko do mechanika wymienił uszczelkę pokrywy zaworów, koło pasowe alternatora, sprzęgło kompresora klimatyzacji i to było tyle czy po takim zabiegu mogło zwiększyć się spalanie z 5,7l/100km na 6,85l/100km? Nawet poprzedniej zimy spalanie nigdy nie wzrosło więcej jak 6,4l/100km...
VAG nic nie pokazuje na silniku.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Spalanie realne czy z komputera.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Jak najbardziej realne od czasu zakupu każde tankowanie do pełna i notowane km-y.
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

A może mechanik dawkę paliwa poprzestawiał?
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Tak z ciekawości gdzie to można zrobić?
Jestem pewien że nie robił nic poza tym co napisałem.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

A jak z temperaturą/stanem termostatu. Przeważnie jesienią lub pokazać że ma już dość i spalanie rośnie. Druga sprawa to opory toczenia. Opony (ciśnienie w nich ) i hamulce (przycinanie się ręcznego i zapiekanie klocków w jarzmie).
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Temperatura jak zawsze w miarę szybko, raczej bez zmian przed oddaniem a teraz. Zerknę na tylne tarcze raz się zapiekła ale to tylko raz.
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

To co wymieniał Ci mechanik nie ma żadnego wpływu na podwyższone spalanie,prawdopodobnie to zbieg okoliczności z wystąpieniem innej usterki.
Może przepływka lub jakiś czujnik Ci się kończy (np. temp. cieczy) i podaje fałszywe dane do sterownika silnika a on wtedy zwiększa dawkę wtryskiwanego paliwa. Dziwne że błędów nie ma,ale czasem padający przepływomierz błędów nie generuje.
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Przepływomierz zdemontuje za jakieś 2-3 tygodnie przy wymianie oleju, czujnika nie podejrzewam bo wymieniałem na oryginał poprzedniej jesieni. Ale czy zwiększona dawka paliwa nie poprawiła by dynamiki jazdy?
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

Niekoniecznie, bo jak za dużo paliwa poda, to bd zalewać i samochód może wręcz przeciwnie- osłabić :)
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Myślę że wyjeżdżę cały bak palika teraz i zobaczymy o wyjdzie. Później zrobię wymianę filtrów i oleju i jeszcze raz zobaczymy co wyjdzie jak problem nie ustąpi będziemy dalej drążyć temat. Póki co dzięki za pomysły... :wave:
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

[quote=""mroku""]Niekoniecznie, bo jak za dużo paliwa poda, to bd zalewać i samochód może wręcz przeciwnie- osłabić :)[/quote] W benzynie tak nie w dieselu. Zwiększona dawka w tdi zawsze zwiększa moc. Prędzej by kopcił jak elektrownia w Bełchatowie gdyby już dolać koksu ostro ale i tak moc by wzrosła. Prędzej szukałbym w kątach wtrysku bo to znacznie wpływa na sprawność silnika ale tu są pompki czyli tylko synchro i stan pompek. Najbardziej pasuje paliwo bo złej jakości strasznie podnosi spalanie.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Wcześniej tankowałem na BP tylko paliwo Ultimate, teraz Orlen i tylko Verva. Wcześniej spalanie było podobne bo pół roku tylko Bp kolejne pół roku tylko Orlen i to na jednej stacji. Wiec kiepska jakość raczej bym odrzucił.
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Witam ponownie na wstępie powiem że problem się pogłębił i teraz pali 12L/100KM. Sprawdziłem koła wszystkie ładnie się kręcą bez oporów, podpinałem VAG nadal nić. Wymontowałem i przedmuchałem przepływomierz.

Mam pytanko czy żeby zamontować koło pasowe alternatora i sprzęgło kompresora klimatyzacji mechanicy musieli przestawiać lub luzować rozrząd bo dojrzałem coś takiego

Obrazek
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

[quote=""ravenice1990""]Wcześniej tankowałem na BP tylko paliwo Ultimate, teraz Orlen i tylko Verva. Wcześniej spalanie było podobne bo pół roku tylko Bp kolejne pół roku tylko Orlen i to na jednej stacji. Wiec kiepska jakość raczej bym odrzucił.[/quote]
Mój silnik zauważalnie reaguje na zmianę marki stacji. Nawet na BP miedzy zwykłą ropą, a ultimate. Najlepsza to BP ultimate.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”