Brakująca część.Prośba o pomoc.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wembley
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2009, 12:43
Lokalizacja: Sosnowiec

Brakująca część.Prośba o pomoc.

Post autor: wembley »

Witam.Tak jak w temacie.W moim Polo brakuje części(wszystko pokazane na zdjęciu).Dlatego tez mam kilka pytań.
1.Co to za część,jak sie nazywa,jaki jest potencjalny koszt?
2.Do czego służy?
3.Czy jej brak ma jakiś wpływ na większe spalanie?

Dodam, że Polo jest z 1996 roku.Złużycie paliwa to 7 l/100 km co przy silniku 1.0 i spokojnej jeździe według mnie jest za dużo

Pozdrawiam
Oto zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57d ... e13fe.html
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

potrzebne ci ejst to co na aukcji napisz do niego moze ci na czesci sprzeda to :P

http://allegro.pl/item722153864_filter_ ... o_1_4.html

-- Sob Wrz 19, 2009 11:25 am --

albo sproboj tu uderzyc
http://allegro.pl/item733637152_kruciec ... _polo.html
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

W lecie nie wpływa to tak duzo na spalanie ale w zimie tak. Silnik sie dłużej nagrzewa bo zamiast dostać cieple powietrze z nad kolektora ma non stop zimne.
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Archeo""]W lecie nie wpływa to tak duzo na spalanie ale w zimie tak. Silnik sie dłużej nagrzewa bo zamiast dostać cieple powietrze z nad kolektora ma non stop zimne.[/quote]


ciekawe od kiedy to prędkość nagrzewania się silnika jest zależna od temperatury zasysanego powietrza :grin:

Szanowny Kolego "Archeo" cały dolot w samochodach jest skonstruowany tak aby przy zimnym silniku zassać ciepłe (rozrzedzone - czyli mniej tlenu) powietrze bądź nawet troszkę spalin w celu wzbogacenia mieszanki co skutkuje mniejszą temperaturą w komorze spalania oraz jest bardziej ekologiczne. Obniżenie temperatury ogranicza ryzyko wypalania-zużywania tłoków. Oczywiście wszystko dzieje się kosztem ograniczenia mocy silnika w początkowej fazie jego pracy.
Kiedy powietrze przy kolektorze wydechowym się rozgrzeje specjalna klapka podpięta do prostego termostatu zamyka obieg ciepłego powietrza i zasysane jest tylko zimne z okolic prawego reflektora.
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

No możliwe ze przesadziłem z tym czasem nagrzewania, ale chyba na samo spalanie podczas pracy zimnego silnika (ilość) ma wpływ... bo nie montują tego chyba tylko dla "ekologii" jak to napisałeś ?

Edit: Aha jeśli się nawet w tym spalaniu mylę to cóż, sorry, człowiek się uczy całe życie.
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

montują to dla ekologi oraz głównie tak jak napisałem w celu ochrony pewnych elementów silnika.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ten trójnik na powietrze czasem wogóle nie domyka tej klapy, u mnie wymontowałem sprężynę i na stałe jest zimne powietrze,
ten rozszerzający metal nie otwierał tej klapki nawet do połowy przy rozgrzanym silniku i pola muliła bo dostawała zawsze gorące powietrze, fakt że troszkę szybciej się rozgrzewał silnik ale nie żałuję :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Ja termostat z tego trójnika wywaliłem i klapkę zakleiłem silikonem. Także teraz cały czas zasysa mi zimne powietrze. Nie zauważyłem żeby mi się dłużej rozgrzewał. Po tym zabiegu bardzo delikatnie czuć że odmuliło go przy zimnym silniku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”