[6n] Czujnik temperatury, nieprawidłowe wskazania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tommy567
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 06 lis 2013, 12:31
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tommy567 »

Witam!

Od 3 dni jestem włascielem VW Polo 1.4 60KM (AKV). Coś z nim jest nie tak i poczyniłem pewne obserwacje, które doświadczonym kolegom pozwolą może w przybliżeniu określić źródło problemu.

1. 2 dni temu w sobotę pojechałem do znajomych, po wyjściu chciałem zapalić samochód jednak tylko rozrusznik kręcił a samochód nie odpalał. Po którejś próbie zapalił. Podejrzewałem świece i wymieniłem je na nowe NGK. Jednak nie rozwiązało to problemu.
2. Przy okazji wydaje mi się że spalanie jest wyższe niż norma (choć to akurat jest mało wiarygodne bo zorbiłem dopiero 100km)
3. Problemy z zapalaniem trwały, pomagało "podpompowanie pedałem gazu" wtedy powolutku załapywał aż w końcu zapalał
4. W międzyczasie przeczytałem o czujniku temperatury cieczy i na próbę odpiąłem go i spróbowałem zapalić. Auto zapaliło od razu bez dotykania pedału gazu. Bez czujnika temperatury cieczy pali i na zimno i na ciepło na 8 prób zapalił 8 razy na dotyk, przy czym jak go zapalę na zimno bez czujnika to ma obroty około 900 po kilkunastu sekundach obroty spadają i gaśnie, jeśli zdąże włożyć czujnik to obroty podskakują do 1100. Na ciepło bez czujnika nie zaobserwowałem takiego zachowania.
5. Poza tym jest słyszalna różnica między zapalaniem bez czujki a z czujnikiem. Z czujnikiem jest jakieś takie opóźnienie zanim załapie.

Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
sdamian111
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:26

Post autor: sdamian111 »

Więc kolego nie masz co się zastanawiać tylko wymiń czujnik na nowy koszta są nie wielkie w granicy 30 zł a potem zobaczysz czy to było powodem...
a
andrzej86
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 26 paź 2014, 15:18

Post autor: andrzej86 »

witam

poczytałem troche postów ale potrzebowałbym jednoznaczej informacji :) wyskoczył błąd 0116 coolant temp circuit, spalanie jest jakby ciut wysokie ale nie sprawdzałem dokładnie ile. poza tym wszystko jest ok czyli wskazówka na zegarach pokazuje 90, obroty na kompie pokazuje 800 i chodzi raczej równo, żadnych problemów z moca itd nie ma. podłączałem vaga ale nie jestem pewien który odczyt pokazuje temp jaka przekazuje czujnik do ECU bo jeden odczyt pokazywał 88-90 i obstawiam ze to temp jaka idzie do zegarów, inny pokazywał cały czas około 30 tylko nie mam pojecia do czego ten odczyt był. jeśli czujnik jest uwalony to chodzi o ten 4 pinowy tak ? cos mozna przy nim sprawdzic, bezpieczniki czy lepiej wymienic w ciemno ? błędów zadnych na desce nie ma
F
Foulen
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:45

Post autor: Foulen »

Witam Serdeczenie


Podepne się od temat. Posiadam VW polo 6n1 1.0 45km AEV. Chciałbym aby mi ktoś jasno i precyzyjnie napisał gdzie i ile czujników temeratury ma moje polo. Czy sa dwa osobne do ecu i do wskazania temperatury na desce rozdzielczej? Potrzebuje wymienić ten który daje sygnał i wskazanie na desce rozdzielczej. Szukając pod ETCE znalazłem o takim oznaczeniu 251 919 501D lecz nie wiem czy nie idzie od do ECU ;/

Bardzo prosze o pomoc i rozpisanie mi co ktory robi, jakie oznaczenia ma i gdzie go znajde :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Do AEV na 99,99999% czujnik z żółtą opaską, nie zapomnij o oringu uszczelniającym.
W każdym sklepie moto pan Heniu powinien sprawdzić ci w katalogu po kodzie silnika i sprzedać taki jaki być powinien :oki:
Opis pinów:
Obrazek
2 i 4 ZEGARY
1 i 3 ECU
civic r18a2/407 1,6 HDi
i
ikooo
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 20 lip 2015, 11:30

Post autor: ikooo »

Witam.
:arrow: 1. Chciałbym się dowiedzieć czy wymiana czujnika temp. samemu. następnie uzupełnienie płynów wiąże się z koniecznością podpięcia do komp. regulacji temp. / ustawień temp.? Czy po wymianie wszystko zostaje po staremu? Czy trzeba podjechać do magika mechanika
Dzięki

:arrow: 2. Vw POLO 6n 1995 z LPG Sekwencja
Auto nie odpala na zimnym benzyna, trzeba 2-3 razy pokręcić i dowalić obrotów. Potem chwile muli 1-2 i jedzie normalnie. jak już się nagrzeje odpala od razu - jeszcze tydzień temu odpalało od razu. elektryka ok. rok temu wymienione okablowanie/palec - kapturek - świece sprawdzone/
Spróbuje wymienić czujnik temp. następnie filtr paliwa, powietrza. Jakieś propozycje?
Awatar użytkownika
skorpion
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:45
Lokalizacja: Łódz

Post autor: skorpion »

Witam .Podepne sie pod temat czy po wymianie czujnika samemu trzeba podłączac sie pod kompa
2009 MAJÓVWKA\'09
2010 KOZIENICE\'10 / VWMANIA\'10
2011 ŚLESIN
2011Pruszcz Gdański VWMANIA
2012 ŚLESIN III MIEJSCE W PIŁKE NOZNĄ 
2013 ŚLESIN III MIEJSCE NAJNIZSZE AUTO ZLOTU  III MIEJSCE W PIŁKE NOZNĄ  
2014 ŚLESIN  I  MIEJSCE NAJNIZSZE AUTO ZLOTU   II MEGAROWEREK
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

Jak nie da się odpalić po wymianie czujnika to znaczy że albo zły typ albo wadliwy, najlepiej podpiąć się do kompa vagiem i porównać temp. dodam że czasami wystarczy dobrze oczyścić zaoliwioną wtyczkę do czujnika no i styki w czujniki bo jak przecieka uszczelka pokrywy zaworów to lubi się tam nalać i szwankować.
Obrazek
z
zx311
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 29 lis 2015, 15:07
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: zx311 »

Podepnę się pod temat, otóż dziś podłączyłem vaga w czasie jazdy i temperatura na vagu skakała od 79,2 do 82,4 stopni, nawet było 78 stopni jak jechałem szybciej, natomiast na zegarach równo 90 stopni, proszę o jakieś odpowiedzi, czy to jest w normie czy jak.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie jest w normie, do wymiany czujnik temperatury lub termostat, zacząłbym od sprawdzenia działania termostatu pirometrem, następnie spróbować podmienić czujnik i zrobić testy w VAG, przy nagrzanym silniku ma być około 90 stopni +/- 5 stopni.
U ciebie odchylenia są wyższe,
Zrób test, podepnij VAG i sprawdź do nagrzania się silnika pod obciążeniem czyli od początku jazdy i obserwuj wzrosty temperatury do maksymalnej,
następnie jedź w trasie przy 80 kmh przy niskim obciążeniu czyli bez przyśpieszania, jeśli temperatura będzie spadać o 10 lub więcej stopni to znaczyć może że termostat nie trzyma dobrze i kwalifikuje się do wymiany.
Jeśli jednak temperatura rośnie swobodnie i osiąga max 82,4 to znaczy że termistorowy czujnik pokazuje już głupoty i trzeba go wymienić.
Koszt wymiany czujnika 30-40 zł koszt wymiany termostatu (dobrej jakości np Wahler czy Behr) to koszt około 60 zł.
civic r18a2/407 1,6 HDi
z
zx311
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 29 lis 2015, 15:07
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: zx311 »

na postoju temperatura dochodzi do 92 stopni i spada do 84 i tak wkoło
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Witam .Podepne sie pod temat czy po wymianie czujnika samemu trzeba podłączac sie pod kompa
nie trzeba, o ile wszystko się rozgrzewa na blacie i trzyma temperaturę.
Można sprawdzić sobie ale nie jest to konieczne, bo to prosty element i powinien działać.
na postoju temperatura dochodzi do 92 stopni i spada do 84 i tak wkoło
spróbuj jeszcze przy obciążeniu na trasie np przy 80 kmh stałej prędkości od nagrzania przez następne minuty jak dojdzie do 90 stopni.
Jeśli trzyma okolice 90 stopni to jest OK, jeśli waha się 70-90 to uszkodzenie termostatu.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”