[9N] Klima po nabiciu, nie dziala. Sprezarka dostaje prad.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kwanga
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 14 cze 2015, 17:22

Post autor: kwanga »

To w takim razie skoro mój opis nic nie mówi :
1 kostka podłączenia do chłodnicy
- złączki i plastikowa blokada kierunku podlączenia
górna częć styki - 12V - 12V
dolna - nic
2 zamykam obieg na krótko miedzy górna lewa 12V z dolną ( tylko słychać klikanie na przekaźniku )
3 zamykam obieg na któtko między górna prawa 12V z dolną ( włącza się wentylator )
4 Od czego jest ten pierwszy co tylko klika ( przewody są podłączone tylko na jedeną działąjącą prętkość wentylatora)
5 czy jest jakiś inny bezpiecznik od wentylatora ?
6 Polo 2004 1,9 TDI 74kw, klimtronik
h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

Post autor: halabalala71 »

Jeszcze odnosnie mojego tematu. Dzis przy temperaturze 28 stopni odpalilem klime i vag bo cos wydaje mi sie ze slabo chlodzi. Po pol godz chodzenia klimy:

Compressor load : 99%
Cisnienie : ok. 15 bar
Evaporator temperature - parownik (g263) : 9°
Central Outlet Temperature - nawiew : 10°
Temperatura na panelu AC : ok 30°
Heat Exchanger Deactivation: ON

Wydaje mi sie ze temperatura za nawiewu powinna miec z 5-7° stopni.

Jaka powinna byc temp. na AC Panel i o co chodzi z Heat Exhanger Deactivation: ON

Wlasnie zauwazylem cos jeszcze: odczyty robilem kiedy klima chodzila na 3 lub 4 biegu nawiewu, a kiedy zrzucilem na 1 momentalnie zjechala temperatura:

Evaporator Temperature (g263) - parownil : 5°
Central Outlet Temperatura (g191) - nawiew: 6°
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Kompresor load 99% czyli wysterowanie zaworu na prawie na max kompresor na max wydajności.
Ciśnienie 15 bar czyli przy tym wysterowaniu ok.
Temperatura parownika 9 C jak już pisałem sterownik tak steruje w tym wypadku zaworem sprężarki aby uzyskać 4-5 C nie mniej nie więcej. Dlatego przy 9 C stara się zbić do 4-5 C i daje max co sprężarka może.
Czujnik z temperatury nawiew centralny 10 C czyli też ok stopień więcej co na parowniku.
Czujnik temperatury w kabinie na panelu Klimatyzacji 30 C jak było w aucie tak gorąco to ok.
Dodatkowa nagrzewnica wyłączenie aktywne czyli ok nie grzeje bo po co?

Wszystko ok jedynie co można się przyczepić to do tego że parownik zszedł tylko do 9 C ale jak klima chodziła krótko a było gorąco to ok . Gorzej jak już pracowała chwilę bo może to świadczyć o za dużej ilości czynnika,oleju mało wydajnej sprężarce lub niedomykającym się zaworze sprężarki. Trzeba by sprawdzić do jakiej wartości schodzi ciśnienie przy pracy klimy po stronie zimnej.
Lenistwo drogą do postępu
h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

Post autor: halabalala71 »

Czynnik ok, sam widziałem ile wjechało, olej również, sprężarka jest nowa, używka ale wszystko wygląda ok

Klima chodziła dość długo bo prawie godzinę i na zewnątrz było z 28', temperatura AC panel to ta która jest faktycznie w samochodzie? W takim razie spadła co najwyżej do 28'...A na zewnątrz tyle było...

Zastanawia mnie fakt iż po włączeniu 1 biegu nawiewu temperatura nawiewu pokazuje prawidłowe 6' , parownik również spada, do 5' ale kiedy odpalę mocniejszy nawiew to temperatury rosną do nawet 10,11 stopni.

Rozumiem że przy tej mocy nawiewu po prostu wydajność całego układu jest za mała by schłodzić parownik do 5,6 stopni.
A może przyczyną być parownik?
Skoro ciśnienie wydaję się być wporządku: 13-15 bar, kompresor jest odpalony na full.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Nie ważne jest ciśnienie po stronie gorącej a ciśnienie po stronie zimnej bo od tego jak nisko spadnie zależy jaka najniższą temperaturę jesteśmy w stanie uzyskać na parowniku. Co do temperatury w we wnętrzu tro po lewej stronie panelu masz kratkę którą cześć powietrza jest zasysana i przechodzi przez czujnik. czasem się zabrudzi kurzem. Klima w polo z racji małych silników nie jest wydajna wiec jak na 1-2 biegu parownik schodzi do 4-5 C i wysterowanie sprężarki spada to jest ok.
Lenistwo drogą do postępu
h
halabalala71
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2014, 21:42

Post autor: halabalala71 »

Na 1 biegu parownik ma 5' na 2 biegu coś koło 7'. Dziwne że AC Panel Temp w ogóle nie spada i utrzymuje się na ok. 30' nawet po godzinie chłodzenia. Ale jak mówisz że nie ma tragedii to chyba tak zostawię. Test prawdziwy to będzie przy 30 paru stopniach w korku albo w trasie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”